Polibek pro Annu

17:35 kouzelná klubovna 6 Comments



Autor: Stephanie Perkinsová
Přeložila: Jana Montorio Doležlová
V ČR vydáno: v roce 2012
Nakladatelství: CooBoo          
Počet stran: 334
Moje hodnocení: 90%

Proč jsem si jí přečetla?
Knížku jsem četla z toho důvodu, že mi jí moje nejlepší kamarádka vychválila a mě nedalo si jí nepřečíst.

Cítím, že se to blíží, ale nemůžu to zastavit.

PANIKA.

Opustili mě. Mí rodiče mě vážně opustili! VE FRANCII!

O čem knížka je?
Polibek pro Annu, mě chytil hned na začátku, kdy Anna byla nucena jet studovat do Francie, kvůli svému otci, i když neumí ani slovo Francouzsky. Tam poznává ostatní studenty a mezi nimi i krásného St.Claira. Knížka je o přátelství a lásce sedmnáctiletých „dětí“ , které řeší problémy ohledně lásky.

St.Clair odloží skleněnýho slona a očima bloumá po mým psacím stole.

„A to ti může Slone říkat kdokoliv?“

„Je to Banana Elephant. A ne. Rozhodně nemůže.“

„Promiň,“řekne „Ale ne za to.“

„Za co? Proč?“

„Rovnáš všechno, co položím.“ Kývne k mým rukám, které právě upravují slona.

Zajímavosti v knížce:
V knížce se mi moc líbily popisy Francie a památek. Jelikož jsem ve Francii v životě nebyla, hltala jsem to se vší parádou.

Posune se a pak ještě jednou a pak znovu, dokud nemáme pohodlí. Jedna jeho noha zůstane dole přilepená k mojí. I přes dvojitou vrstvu kalhot, co je mezi náma, se cítím nahá a zranitelná. Znovu se posune a najednou je celá moje noha, od lýtka po stehno, nalepená na jeho.

Postavy:
Annu jsem si oblíbila kvůli jejímu smyslu pro humor a tak trošku i střelenosti. Z knížky působí, že je to moc fajn holka.
Do jejího spolužáka – jménem Étienne St. Clair jsem se já sama zamilovala. Krásný, milý, chytrý, vtipný kluk, po kterém touží každá holka školy.
I ostatní jsem si velice zalíbila: Meredith, díky jejímu kamarádství a ochotě se Anny ujmout po nástupu do školy, Joshe za jeho osobitý šarm a Rashmi za to, že i když Annu ze začátku nemusela, vyklubalo se z toho přátelství.

Máma hodila vidličkou a řekla mu, že nemá žádný právo říkat jí, jak má vychovávat svý děti. A táta pak vytáhl ten blábol jakože „Já jsem jejich otec!“ a ona na to „ Tys je opustil“ a do toho moje nahluchlá babička celou dobu řvala: „KDE JE SŮL?! TA ZELENINA NEMÁ CHUŤ!PODEJTE MI SŮL!“

Potom si děda postěžoval, že mámin krocan je „drobátko vysušený“ a máma to nevydržela. Myslím jako, že prostě začala ječet.

Konečné hodnocení:
Do knížky jsem se přímo zamilovala a přečetla ji za dvě odpoledne, protože mě stále zajímalo, jak to bude pokračovat. Knížku doporučuji úplně všem dívkám v mém věku (13) a víš!

ukázkové kapitoly:1.
                               2.
                               3.
                               4.
                               5.




6 komentářů:

  1. Polibek pro Annu jsem četla asi před rokem a rozhodně se Stephanie Perkins přiřadila na můj seznam oblíbených autorek. Krásnej, jednoduchej děj, při kterém jsem se rozhodně nenudila :) Stojí za to si přečíst i další díly, zrovna teď se nemůžu dočkat, až vyjde poslední díl "Isla a šťastně až navěky"kdyžtak krásná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, rozhodně se mi taky moc líbí:) a autorka je skvělá!

      Vymazat
  2. Polibek pro Annu jsem četla a rozhodně je to jedna z nejlepších knih, které se ke mě v minulém roce dostali! :)

    Pokud máš zájem, tak si můžeš přečíst moji recenzi na Polibek pro Annu: stuff-i-fucking-love.blogspot.cz/2013/07/anna-and-french-kiss-stephanie-perkins.html

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné, já jsem se do téhle knížky také zamilovala :)
    http://dermeinung.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Po přečtení ukázek si říkám, že bych si musela asi chvíli zvykat na nespisovný jazyk, ale jinak kniha vypadá zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)