Recenze: Delirium

18:40 kouzelná klubovna 1 Comments


Autor: Lauren Oliver
Přeložila: Romana Bičíková
V ČR vydáno: 2012
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 346
Moje hodnocení: 9/10



Dříve si lidé mysleli, že je láska dobrá věc. To bylo předtím, než na ni vědci objevili lék. Lidé nechápali, že když vám jednou láska oblaží mysl a rozproudí krev, není úniku. Teď je všechno jinak, vědci ji dovedou vymýtit a vláda požaduje, aby se všichni občané v den svých osmnáctých narozenin podrobili speciálnímu lékařskému zákroku, díky němuž by měli být vůči lásce imunní. Lena Halowayová se na ten den vždy těšila. Život bez lásky přece znamená život bez bolesti, bezpečný a předvídatelný. A šťastný. Schází devadesát pět dní, jenže Leně se stane něco nemyslitelného: Zamiluje se.


Knížku jsem četla z toho důvodu, že jí všichni strašně chválí (jak knížku, tak autorku) a já se musela sama přesvědčit. A vážně jsem ráda, že jsem si jí přečetla, protože je krásná. Lenu jsem si moc oblíbila, je taková napůl já. Drží se zpátky a je to taková hodná holčička, ale potom si dokáže užít i dobrodružství a překonat se. Do Alexe jsem se zamilovala na první pohled. Upřímně nechápu, proč spolu byli až po takové době. Já bych po něm skočila hned:D! Je to moc pěkný příběh o lásce ve světě bez lásky. Na druhou stranu mě zklamala Hana. Byla ta, která Lenu přesvědčovala, že tomu nemá věřit a přitom byla „sliby, chyby“ .To mi vadilo. Tetu Carol jsem nemohla vystát. Hrozně mi vadila, ale to byl asi účel:D. A ten konec! Měla jsem pocit, že jsem přestala dýchat.
Knížka má i protiklady:
Moc mi vadili popisy počasí klidně i na stránku. To mě upřímně vytáčelo, a proto dávám o bod méně. Jinak nemám co vytknout.
                A moje závěrečné hodnocení?
Lauren má v sobě nadání psát, má talent, který mě okouzlil. Určitě si od ní přečtu i Chvíle před koncem a další díly této -podle mě- krásné série!

1 komentář:

  1. Ahoj Míšo! :) máš krásnej web :) a hlavně vidím že sis změnila design jak si mi říkala. Moc se ti povedl a web je úžasný jenom mi nejde rozkliknout v recenzích polibek pro Annu a když to rozkliknu tak se mi objeví delirium. Ale Delirium je moc krásný. Tak ahoj zítra ve škole :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)