Recenze: Pandemonium

9:57 kouzelná klubovna 0 Comments


Autorka: Lauren Oliver
Přeložil/a: Romana Bičíková
Počet stran: 302
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013

První dojmy z obálky: Ta hnědá je kouzelná. Rozhodně se mi líbí víc než první díl.
Reakce po dočtení knihy: Doufám, že má knihovna otevřeno, protože musím jít pro třetí díl.

O autorce: Vyrůstala na malém městě, ne nepodobném tomu, které je popisováno v její knize Chvíle před koncem. Pochází se spisovatelské rodiny, a tak jí vždy přišlo normální trápit se nad významy nejrůznějších slov, například „uchechtnout se“ a „vyprsknout“, sedět dlouhé hodiny zamyšleně u počítače a v neposlední řadě číst v každé volné chvilce. Od mala se
pokoušela psát, ale věnovala se i jiným činnostem, chodila na balet, učila se malovat, zpívat i hrát divadlo, a když byla starší, zkoušela i vaření neotřelých delikates. Na Chicagské univerzitě vystudovala filosofii a anglickou literaturu. Po škole chvíli pracovala jako asistentka redaktora v jednom nakladatelství v New Yorku. Dnes se věnuje psaní na plný úvazek (za co je prý neskutečně vděčná, protože jí nic jiného vlastně nejde J), žije v Brooklynu se svou rodinou, pořád trochu vaří, pije příliš mnoho kávy a jí nezdravé množství kečupu, a to i na takových věcech, jako jsou toasty nebo rajčata. Má neskutečně dlouhý seznam míst, kam by se chtěla podívat, ráda chodí do divadla, jednoho dne by chtěla mít vlastní restauraci a stejně jako na střední škole miluje klábosení s kamarádkami a flirtování s pěknými kluky... (zdroj: CooBoo)

Děj: Po útěku se Lena ocitne v Divočině a musí se smířit s faktem, že vše, co doposud prožila, lidi, co znala – to všechno je už jen minulost a neexistuje žádné předtím. Připojuje se ke skupině Nežádoucích, kteří mají v úmyslu proniknout do světa „za plotem“, kde se zúčastní velké demonstrace. Tu uspořádal ABAD – Amerika bez amor deliria – organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Když se však Lena setká s Julianem, synem zakladatele ABADu, klukem, jenž zosobňuje všechny její hodnoty, ani netuší, že se jejich osudy zkříží víc, než by si kdy pomyslela. (zdroj: CooBoo)

Moje recenze:
Tahle kniha byla dokonalá! Panebože! Jak mě autorka vždy umí překvapit a šokovat! Tento díl byl akčnější, napínavější a ne tak zpomalený jako ten minulý. Kapitoly byly psány tím stylem, že bylo TEHDY a TEĎ. Tento způsob psaní mě nejdříve šokoval, ale po chvíli jsem si na něj zvykla a moc se mi zalíbil. V první půlce knihy jsem nejdříve dávala přednost TEHDY a po polovině se to překulilo a mě se více zalíbilo TEĎ. Taky se mi líbilo porovnávání „nové“ a „staré“ Leny. Musím se přiznat, že jsem nejdříve upřednostňovala tu starou a chvíli mi trvalo si zvyknout na novou, ale potom jsem si té nové vážila víc a myslím, že byla sympatičtější. Velice mě potěšilo, že si autorka dávala pozor na to, aby neměla zbytečně zdlouhavé popisy krajiny. Myslím, že se ponaučila a to je dobře.
Teď něco k postavám:
Lauren jsem byla velice vděčná za to, že do knihy zahrnula hodně postav. Nebylo to pořád o jednom a tom samém, což knihu taky vyzdvihuje.
Julian na mě působil děcky. Byl takový (nevím, jak bych to řekla-napsala)… nijaký. Upřímně jsem si ho moc neoblíbila.
Jak už jsem psala, Lena se mi velice líbila a jsem ráda, že se změnila.
Raven a Tack na mě působili vážně jako rodiče ( jak to autorka psala), některé situace mi vážně připadali vtipné.
                Kniha byla každou chvílí napínavá, vždycky jsem byla něčím šokovaná. Autorce se povedla.
HODNOCENÍ KNIHY:

HODNOCENÍ OBÁLKY:

Něco málo na závěr: Knížka se mi velice líbila a musím říct, že je jedna z nejhezčích jaké jsem kdy četla. Rozhodně se těším na poslední díl a doufám, že dopadne podle mích představ.

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)