Recenze: Divergence

21:09 kouzelná klubovna 11 Comments



Autorka:  Veronica Roth
Přeložil/a: Radka Kolebáčová
Počet stran: 339
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání:2012

První dojmy z obálky: Je nádherná. Jedna z mála, ze které nemůžu spustit oči.
Reakce po dočtení knihy: Žádná slova nemám. Já totiž bulím jako želva!

O autorce:  Veronica se narodila a bydlí v Chicagu. Je jí teprve 23 let, ale psaní se věnuje již od svých dvanácti. Studovala tvůrčí psaní na Northwestern University a nyní pracuje na plný úvazek jako spisovatelka. Jak sama o sobě ráda tvrdí, je šest stop vysoká sci-fi autorka, která oblečená ve svém oblíbeném pyžamu projíždí  ve volném čase dlouhé hodiny Wikipedii a má neskutečné množství různých fobií.

Děj:  Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.(zdroj: CooBoo)
 Moje recenze:
!!!POZOR! Může obsahovat SPOILERY!!!
Já…já jsme šokovaná. Jsem šťastná, ale i zklamaná, nevím, co si o tom mám myslet a tato kniha ve mně zanechala zvláštní (divný) pocit. Není to tím, že se mi nelíbí ba naopak, moc se mi líbí a je škoda, že můžu dát jen 10 hvězdiček, ale hrozně mě mrzí, že umřeli rodiče Tris. Je to strašné, protože když jsem si přečetla o její matce, vytryskly mi první slzy. No a u otce jsem už bulela. A bulím dál a dál(ne, už je to lepší, ale jsem z toho-jak jsem psala-rozpačitá).Musím se vám přiznat, že vždycky, když dočtu knížku po posledním slově ji zaklapnu a vše si nechám projít hlavou. Ale teď! Teď jsem si ten poslední odstavec četla pořád dokola a nevím, co si o tom mám myslet. Jsem ráda, že bude film, jen doufám, že to nezkazí a bude stát za to. Viděla jsem ukázky a nevypadají zrovna nejhůř, tak se přesvědčte sami (trailer je pod článkem). Určitě na film budu muset vyrazit do kina.
No a postavy?
Beatrice(Tris) byla skvělá! Statečná, (ne)sobecká a já si ji zamilovala. Nevím, co dál bych o ní měla napsat, jen to, že jsem ráda, že šla k neohroženým.
Čtyřka(Tobias) byl taky moc fajn. Byl to ten drsňák, kterej se nám pěkně vyklubal:).
Dále jsem si oblíbila Caleba, rodiče a Ala. Ala jsem měla ráda od začátku a mrzí mě, jak to s ním dopadlo.
Ostatní jsem moc nemusela. Možná se divíte, proč jsem si neoblíbila Christinu, ale je to tak, jak je.

Hodnocení knihy:


Hodnocení obálky:



WATCH Shailene & Theo present a special #DivergentSurprise on Jimmy Kimmel Live tomorrow night! 

Něco málo na závěr:
Knížka je moje nejoblíbenější, co jsem kdy četla. Četla jsem ji jen 2 dny. Bylo to něco zase úplně jiného, něco, co mělo velký potenciál, mělo to náplň a něco, co mě hrozně moc přitahovalo.
Nemám slov, je prostě úžasná, úžasná a jak bych řekla(mé mamince se ale toto slovíčko nelíbí:D) LUXUSNÍ!!!!








11 komentářů:

  1. Tuhle sérii miluju♥ a už se moc těším na třetí díl. Nejvíc mě štve že plno lidí to srovnává z HG, ale přitom každá ta série je úplně o něčem jiném :) a já mám Divergenci i radši :). Jinak moc pěkná recenze :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně:)
      A díky, jsem ráda, že se ti líbí:)

      Vymazat
  2. Už dlouho jsem si ji chtěla přečíst ale nevěděla jsem jestli by mě to bavilo ale asi to zkusím jinak máš strašně hezký blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určo to zkus, byla jsem z ní nadšená a moc Díky!!!:)

      Vymazat
  3. super recenze a celé série Divergent je dokonalá :) četla jsem i poslední díl Alianci a musím říct, že tento první díl byl pouze začátkem všeho!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, taky jsem si ji zamilovala.No a další díly už čekají na přečtení:)!

      Vymazat
  4. Mě Divergence bohužel nijak moc nechytla. :/ Nevím, ale nebylo to prostě jako Hunger Games, takže jsem od n dala hned po prvním dílu ruce pryč. Jinak ale moc hezká recenze - jsem ráda, že se kniha líbila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě chytla hned, ale je to věc názoru:).Nemůžu posoudit, protože jsem Hunger games nečetla. Jinak moc díky:)!

      Vymazat
  5. Knižku si chcem už dlhšie prečítať. Vidím len samé pozitívne reakcie na ňu. Trošku ma mrzí, že film sa asi do slovenských a českých kín nedostane :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti a ano, i mě to moc mrzí, protože jsem se na film mo těšila. Co se dá dělat no, hold asi budou muset nastoupit torrenty.:(

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)