Recenze: Ptačí zpěv

17:23 kouzelná klubovna 6 Comments

Autorka: Meagan Spooner
Přeložil/a: Zuzana Halamíčková
Počet stran: 317
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013

Děj: Patnáct let čekala Linda Ainsleyová, až ji předvolají ke kouzlobraní. Až se konečně stane dospělou a začne se připravovat na svoje budoucí povolání. Počítala s tím, že jí po odebrání kouzelné síly bude přidělena nějaká menší úloha v zaběhnutém, pevně daném řádu města, které od okolní krajiny odděluje energetická zeď. Myslela si, že bude pomáhat zajistit a udržet útočiště lidí, kteří jako jediní přežili hrozivou válku, že se stane kolečkem v dobře promazaném stroji. Ani ve snu ji nenapadlo, že by její úloha měla spočívat v tom, že bude napájet celé město svou energií. Patnáct let Linda Ainsleyová věřila lži. A najednou zjišťuje, že jí nezbývá nic jiného než utéct do nebezpečného a neznámého světa za zdí, nebo přijmout osud, který je snad ještě horší než smrt.
O autorce: Musím říct, že o autorce jsem slyšela prvně, takže něco málo o ní… Meagan žije v severní Virginii a ráda cestuje. Zatím napsala jen dvě knihy (tuto a pokračování). Vystudovala dramatiku. Ve svém volném čase hraje na kytaru, hraje videohry, hraje si s kočkou a čte.

Moje recenze:
Pocity po dočtení knihy:
Nevím, jestli jsem nadšená. Myslím, že jsem spíše zklamaná a to tak, že hodně. Moc jsem se na tuto knihu těšila a hodně dlouho na ni čekala a potom……Velice mě zklamala. Musím říct, že se mi konec líbil a určitě se to ještě rozjede v dalším díle, ale vím, že existuje spousta hezčích knih. Abych nezapomněla ohodnotit konec, velice se mi líbil. I když byl moc uspěchaný. V knize vše bylo takové zdlouhavé a přehnané a konec byl BUM, BÁC a je to. Jinak to docela šlo.
 
Obálka:
Obálka je krásná! Velice knihu vystihuje. Fialová je zvolená, protože……to zjistíte sami:). Abych to neprodlužovala, napíšu, že se mi líbí, protože stejně nemám slov.

Styl psaní:
Autorčin styl se mi nelíbil. Na začátku jsem si říkala, že to není tak hrozné, ale ve chvílích, kdy jsem chtěla, aby někdo mluvil, všichni mlčeli a byly tam jen nudné popisy, které za nic nestály. Vše bylo moc prožíváno a popisováno a to mě nebaví.  Ze tří stránek mohla udělat jednu. Věřím, že kdo se do děje úplně položí, vůbec mu to nebude vadit, protože si to představí a bude si myslet, že tam stojí vedle Lindy, Orena nebo Krise. Já jsem ale člověk, kterému se líbí komunikace a ne zbytečné popisování.

Pocity, postřehy a doporučení:
Z této knihy mám pocity velice zvláštní. Bohužel ne v dobrém slova smyslu. Knihu jsem na můj vkus četla moc dlouho a pořád jsem ji odkládala a chvílemi jsem se do ní musela nutit. Nápad to byl, i přes to všechno, velice originální. Velice jsem si oblíbila Zinku/Bzučilku a to i přes to, že je to stroj. Pořád z toho ale mám pocit, jako by autorka zapomněla vysvětlit to, co chci. Zdá se mi to nedořešené. Vím, že bude další díl a tam se to snad dozvím, ale stejně pořád nevím, co si mám myslet.
Tuto knihu doporučuji dívkám asi v mém věku a víše. Možná by zaujala i kluky, ale tím si nejsem tak jistá.

Postavy:
Linda Ainsleyová mi moc sympatická nebyla. Nejdříve to ušlo, ale když jsem ji začala poznávat, uvědomila jsem si, že se mi jako postava nelíbí. Několikrát jsem se přistihla, že se pozastavuji nad její hloupostí a naivností. Byla to jedna z mála hlavních hrdinek, která mi opravdu, ale opravdu nesedla.
Kris byl okouzlující a přitom nebyl dokonalý. To od autorky bylo moudré rozhodnutí. Nikdo nebude dokonalý. Na každém se našla nějaká chybička, něco, co by měl skrýt. Pokud bych si ale měla vybrat, do jakého týmu se přidám, byl by to Oren.
Oren byl dobrý i špatný.  Něco jako den a noc, bílá a černá, světlo a tma, a tak dále a tak dále:). Byl to člověk, kterého jsem si oblíbila.
No a Zinka byla…..dobrá.

Podtrženo, sečteno:
Tato kniha mě zklamala. Když jí porovnám s ostatními knihami, které jsem četla, musím říct, že byla jedna z nejslabších. Když jsem psala recenzi na dědičku, dala jsem jí jen 7 bodů, což znamená, že musím dát méně. Nevím, jestli se vám zalíbí, možná budete zklamaní, možná taky ne, ale upozorňuji, že tato kniha je jen a jen na vlastní nebezpečí.

Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:

Oficiální trailer knihy:

6 komentářů:

  1. Už je to dlouho, co jsem si knihu přečíst opravdu chtěla, ale potom jsem si přečetla recenze a nejsem si vědoma, jestli jsem nenarazila na nějakou, která by knihu opravdu chválila. Takže si myslím, že tato kniha asi místo v mé knihovničce nezaujme, ale kdo ví. :) Hezká recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Camilla Barnet: Děkuji za chválu, vážím si toho. Jinak dala bych na tvoje vlastní instinkty. Někdy můžeš narazit na knihu, která se ostatním nelíbí, ale tobě se zalíbit může:). Mám s tím vlastní zkušenosti.Taky vím, že je dobré si na knihu udělat svůj vlastní obrázek. Pokud sis jí chtěla přečíst, přečti si jí a uvidíš, možná tě zaujme.

    OdpovědětVymazat
  3. Původně jsem si chtěla tuto knihu přečíst - hlavně kvůli krásné obálce, ale teď nevím..

    OdpovědětVymazat
  4. Julča: Je to na tobě. Svůj názor jsem napsala. Vždy si říkám, že to zkusím, abych si na to mohla udělat svůj vlastní obrázek.

    OdpovědětVymazat
  5. Ptačí zpěv mě zajímá zejména kvůli obálce, ale kvůli obsahu stále váhám. Poslední dobou pozoruju, že se knihy od CooBoo hodně přeceňují, takže zůstávám ostražitá. Ještě ke všemu když jsi teď napsala, že tě zklamala, fakt nevím jestli se do toho pustím.

    PS: Ten vzkaz v dotazníku mě málem rozbrečel.

    OdpovědětVymazat
  6. Ells:Děkuji za krásný komentář. Vzkaz jsem psala s láskou, takže VŠECHNO NEJLEPŠÍ!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)