Recenze: Rekviem

10:45 kouzelná klubovna 1 Comments

Autorka:  Lauren Oliver
Přeložil/a: Romana Bičíková
Počet stran: 327
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013

O autorce: Myslím, že nikomu tuto autorku představovat nemusím, ale pro ty, kdo ji neznají…. Pochází ze spisovatelské rodiny a psaní zkoušela už od malička. Ráda vaří, pije moc kávy a jí nezdravé množství kečupu. Ráda chodí do divadla a časem by si chtěla založit svou malou soukromou restauraci.

Děj: Lena je v srdci revoluce. Bojuje proti společnosti, která prohlásila lásku za nemoc. Ale Divočina dávno není tím bezpečným přístavem, co bývala, protože vláda se rozhodla rebely zlikvidovat. K tomu má Lena hlavu a srdce vzhůru nohama, protože se vrátil někdo, o kom si myslela, že jej navždy ztratila…
Rekviem vypráví střídavě Lena a její nejlepší kamarádka Hana. Dívky, které žijí v zásadě vedle sebe, ale dělí je celý podivný svět. Najdou k sobě zase cestu? Jak skončí příběh o lásce, co je zakázaná tím nejhorším možným způsobem?

Moje recenze:
Moje reakce po dočtení knihy:
No tak zaprvé jsem velice šokovaná koncem a za druhé mě Lauren zase přesvědčila, jaká je skvělá autorka. Nevím, jestli jsem ráda, že kniha skončila otevřená. Na jednu stranu ano, protože si to mohu domyslet podle svého a na druhou stranu by mě zajímalo, komu Lauren fandí. Je pěkné, že každého čtenáře nechá si ten příběh domyslet podle svého, ale…. Jinak je to konec, jaký má být. Vážně, jsem ráda, že to tak skončilo, i když slzy taky ukáply.

Obálka:
Obálka se mi líbí, hned jsem si vzpomněla na první díl, kde Lena říkala, že její nejoblíbenější barva je šedá…..

Styl psaní:
Autorka píše krásně, ba přenádherně! O tom není vůbec pochyb! Moc se mi líbí. Myslím, že se poučila i s popisováním přírody, což jí vždy dělalo problém. Vždycky, když popisovala ať už souboje, milostný trojúhelník nebo jenom spoustu lidí, měla jsem zaťaté pěsti a říkala si: „Jen se nedej, Leno! Ty to zvládneš! Fandím ti!“ Všeho bylo tak akorát, nechyběla akce, vyvrcholení děje bylo na jedničku, takže já jsem spokojená.

Pocity:
Jaké mám z knihy pocity? Myslím, že dobré. I když mě ze začátku hrozně moc vadilo střídání Leny a Hany. Nemohla jsem si na to zvyknout a vlastně, když se nad tím zamyslím, mi tam ty kapitoly s Hanou vadily a překážely. Líbily se mi, až když se jejich osudy propletly.
Jinak mám z knihy pocity dobré, až na jednu jedinou smrt, která mně velice zranila a mrzela. Ach jo:(.
Kniha je úžasná a je to jedna z knih, které nechybí kouzlo, to kouzlo, které vás donutí přemýšlet a zamyslet se nad sebou.

Postavy:
Co bych napsala o postavách? Asi to, že jsem si ke každému našla svůj srdeční vztah. Ať už to byl Julian nebo Bram a Hunter, zamilovala jsem si je.
Lena byla skvělá! Konečně, konečně se jí podařilo mě přesvědčit, že je to velká a silná osobnost, které stojí za to fandit. Její rozhodnutí jsem vždy chápala. Asi bych se na jejím místě většinou zachovala stejně. Leno, jsi úžasnáááá!
Alex. Co bych napsala o Alexovi? Jen to, že se mi celá zápletka líbila. Konečně to nebylo to skočení kolem krku a Ahoj! Vážně, Alexi, nikdy jsem ti nepřestala fandit! Ale…
Julian už si mě také dokázal získat. Už mi tam nepřišel jako pěst na oko, ale jako ten správný člen skupiny. Juliane, mám Tě ráda, ale ty víš, komu fandím, viď? I tak, skládám poklonu, vždycky mě zajímal jeho názor a chování.
Místo Juliana zaujala jedna dívka, jménem Coral, která tam vážně, ale vážně neměla co dělat. To se zbláznili nebo co?!
Dále jsem si oblíbila Rachel (Ano, Rachel, konečně!), Tacka, Brama a Huntera.

Podtrženo, sečteno:
Kniha a celkově tato série je velice povedená. Nemůžu vám zaručit, že se bude líbit všem, ale myslím, že většinu nadchne stejně jako mě a vtáhne ho do světa bez lásky.
Tento svět bez lásky s láskou mě dostal do kolen. A Vás?

Hodnocení knihy:
 Hodnocení obálky:

Jak jste si mohli všimnout, použila jsem nový způsob psaní recenzí. Jaký se vám líbí víc? Pište, prosím.

 Listování v knize jen na vlastní nebezpečí. Klikněte a zvětší se Vám:).

1 komentář:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)