Rozhovor s Ivonou Březinovou

16:33 kouzelná klubovna 4 Comments

Přátelé a kamarádi,

je mi ctí se s vámi podělit o rozhovor s mou velice oblíbenou autorkou Ivonou Březinovou. Požádala jsem ji o rozhovor a paní spisovatelka nebyla proti a se svými odpověďmi byla velice rychlá.


IB
1.Na začátek bych se Vás zeptala, od kolika let píšete, jestli jste o psaní snila už jako malá a
jaká byla vaše první kniha.

Psát knihy jsem chtěla už v pěti letech, a to jsem ještě moc psát neuměla. Ale už tehdy jsem si ráda vymýšlela příběhy a zkoušela jsem skládat básničky. Opravdovou knihu jsem ale napsala až o čtvrt století později. Jmenovala se Panáček Paneláček, byla o skřítkovi, který se vylíhl v dopisní schránce jednoho paneláku, a vyšla v nakladatelství Albatros.

2.Na jakou knihu jste nejvíce pyšná?

Pyšná? To nevím. Ráda mám všechny, jsou vždy součástí určitého úseku mého života. Radost mi dělají ty, které vyšly víckrát, nebo byly přeložené do jiných jazyků, či dostaly nějaké ceny. Z tohohle hlediska jsou na tom nejlíp Začarovaná třída, Lentilka pro dědu Edu a Holky na vodítku.

3.Jaký žánr píšete nejraději?

Já to ráda střídám. Ale většinou předem neuvažuji o tom, jaký žánr to bude. Spíš pro jak staré čtenáře, případně jestli to bude příběh nebo třeba encyklopedická knížka.

4.Máte nějakou rozepsanou knihu? Pokud ano, můžete prozradit, o čem je?

Nedávno jsem dokončila knihu o páťákovi, který se kvůli sluchovému postižení stává obětí šikany. Kniha by se měla jmenovat Útěk Kryšpína N. a vyjít by měla na podzim v Albatrosu.

5.Když jste psala "béčkovou" řadu, jezdila jste po památkách, a nebo jste si to nacházela? Pokud ano, kde se Vám nejvíce líbilo?

V béčkovkách je všechno cestopisně a životopisně pravé. Každý kilometr mám v nohách. Všechny trasy, kam jsem poslala svou partičku, jsem opravdu projela a prochodila. Potřebovala jsem přesně vědět, kam je posílám a co tam mohou zažít. Nejvíc se mi líbilo asi při putování po Máchových stopách. A pak ve Španělsku, v krajině La Mancha.

6.Jakou postavu z "béčkové" řady máte nejraději? Jakou nejméně?

Miluju Manuela, to je můj oblíbenec. Předčil dokonce i Kata. Z hlavních postav mám asi nejdál k Marice. Ale po dopsání béčkovek se mi stala zajímavá věc. Zjistila jsem, že se mi po té partičce stýská. To se mi dřív u žádné knížky nestalo.

7.Jaký je váš oblíbený autor/autorka? Vaše oblíbená kniha?
Ivona odpověděla, že by to byl telefoní seznam:).

8.Co byste doporučila začínajícím čtenářům?(Chtěla jsem se zeptat spisovatelům, ale i toto není špatná otázka, nemyslíte?)

Ten, kdo se čtením teprve začíná, by si měl najít knížku, která ho bude hodně bavit. A měla by být napsaná tak, aby čtenář nevnímal čtení jako příliš velkou dřinu (ona to tedy zpočátku dřina je, než si čtení osvojíme), ale jako zábavné dobrodružství. Pak totiž člověk zjistí, že čtení je radost, která nám vydrží celý život. A to už za trochu té dřiny na začátku přece jenom stojí.

Pokud budete chtít autorku navštívit na webových stránkach, klikněte sem.


Moc děkuji za rozhovor paní Ivoně Březinové a do života i psaní jí přeji hodně štěstí a spostu dalších krásných knih:)!

 IB


4 komentáře:

  1. Od paní Březinové jsem se potkala zatím pouze se Začarovanou třídou, ale už je to pěkně dávno:) Netušila jsem, že je to taková sympaťanda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ne, že bych od ní měla přečtené všechny knihy a upřímně, u těch, které jsem četla, si nepamatuju název, každopádně myslím, že je důležitější, že si ji pamatuju jako spisovatelku a že se mi její dílo vždycky líbilo.

    OdpovědětVymazat
  3. Lux Mercel:Ano, Ivona píše nádherně:) Díky za milý komentík:).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)