Rozhovor s Kateřinou Pojkarovou

10:07 kouzelná klubovna 2 Comments


A přináším vám další krásný rozhovor s mou oblíbenou autorkou knihy Zapomnění o odvážné Kayle...
Včera jsme se sešli a přes chat mi autorka odpovídala na mé otázky. Znovu jí tímto způsobem chci poděkovat. Vážím si toho. Prožila jsem s Vámi krásných 43 minut svého dlouhého večera.


Nejprve bych Vás poprosila, abyste se nám představila. Stačí pár větiček.
Tak dobře, jmenuje se Kateřina Pojkarová, žiji v Pardubicích, učím, píšu, sportuji.

Můžu se zeptat, co učíte?                                                                       
Ve škole v tomto semestru učím Leadership, Manažerské rozhodování a Ekonometrii a prognostiku v dopravě (doufám, že ty názvy nikoho moc neodradí :)). Pak učím v rámci Církevního vzdělávacího systému v tzv. Semináři, kde se letos studuje Kniha Mormonova. A když mám příležitost, školím i pro praxi - například pro Nestlé (komunikace, vyjednávání...)

To je hezké. Od kolika let píšete?
Na základní škole po nás v rámci slohových cvičení paní učitelka chtěla, abychom něco psali. První příběhy a první knížku jsem ale začala psát na střední škole.

Jaká byla Vaše první knížka? Ta ze střední školy? Jak se jmenovala a o čem byla?
První knížka se jmenovala Gloomy a byl to horor. Trochu inspirované knihou Osvícení od S.Kinga a filmem Vlčí bouda.

Co teď momentálně píšete?
V tuto chvíli "sbírám podněty" - to znamená, že právě nepíši nic, ale připravuji kostru pro nový příběh. Jak se to bude jmenovat, zatím netuším. Mám představu, o čem to bude, ale než si budu moci vzít tužku a sednou k sešitu, musí ta představa být konkrétnější.
Ještě poznámka pro Vás a všechny, kdo dočetli první díl a jsou zvědaví, co bude dál - pokračování už napsané je.

Jéé, to je příjemná zpráva. Rozhodně se na druhý díl Zapomnění těším.
Taky se moc těším, až se dostane ke čtenářům. Mám pocit, jako bych ho ani nepsala já... . Moc se mi líbí.

To je dobře. Jakou postavu ze Zapomnění máte nejradši? Jakou nejméně?
To je těžké... Určitě mám nejblíž ke Kayle, takže ji asi mám nejradši. A ona má ráda Mannyho, takže ho mám ráda i já. Mám moc ráda i děti, i bojovníky, kteří se s Kaylou připravovali... Mám moc ráda Poutníka (ale tím už trochu předbíhám). A o těch, které nemám moc ráda, psát nemohu, protože bych prozradila už moc z pokračování.

Kde jste vzala inspiraci?
Když chci psát a přemýšlím o novém příběhu, hodně se modlím a hodně se dívám kolem sebe. Odtud přichází má inspirace.

Chtěla byste, aby byla Vaše kniha zfilmována?
Ano! To je můj veliký sen. A chtěla byste Vy?

Já ano. Rozhodně bych byla první člověk, který by měl koupené lístky na premiéru .
Tak jestli se to někdy podaří, ozvěte se mi a domluvíme se na ty lístky.

Dobře. To budu velice ráda, protože Vaší knihu zbožňuji.Jaké knihy a autory máte ráda?
To je pro mne těžká otázka, protože v současné době čtu především odborné knížky - od S. Coveyho, G. Chapmana, J. Maxwella,... Doma v knihovničce mám samozřejmě všechny díly Harryho Pottera, Letopisů Narnie, nechybí ani Pán Prstenů, Artemis Fowl... A když se chci jen odreagovat, přečtu si něco třeba od J. Garwood, J. Deveraux, N. Sparkse...

Ale s tou otázkou jste si poradila dobře. Chtěla byste žít ve středověku?
V knížkách a filmech to vypadá romanticky, že si člověk řekne: ano, chtěla... Ale po pravdě - ne. Jsem vděčná za současnost, za vynálezy v lékařství, v komunikačních technologiích, v dopravě... za Základní listinu práv a svobod...

Souhlasím s Vámi. I když třeba na týden bych to brala. Zvlášť s Kaylou . Jak hodně je Vám Kayla podobná?
Než odpovím, tak se taky zeptám - kdybyste byla s Kaylou, o čem byste si povídaly? A koho dalšího byste chtěla potkat?

Tak to je těžká otázka pro mě....rozhodně bych se jí zeptala na Mannyho a na to, jak se má. A koho bych chtěla potkat? Stoprocentně  Poutníka a bojovníky. To by bylo mé jediné přání.
Podobnost já a Kayla... ano, myslím, že si v mnoha věcech jsme podobné, máme některé společné zkušenosti a rozhodujeme se podobně.
Zeptala byste se, jak se má Manny nebo jak ho ona bere?

Jak ho bere, jak se s ním má a jak to vypadá. A zeptala bych se, jak se jí vede, když Manny….
Jací lidé byli vaší inspirací pro postavy?
Někteří moji kamarádi, ale i lidé, které někde potkávám a mezi kamarády je nepočítám. Dokonce i lidé, se kterými jsem měla příležitost promluvit jen jednou v životě.

Co byste doporučila začínajícím spisovatelům?
Psát si deník, hodně číst, vyprávět druhým příběhy (vymyšlené i přečtené) a pak to prostě zkoušet a psát.

Když jsem s Vámi byla na besedě, zaujalo mě, podle čeho jste vybírala jména. Mohla byste to, prosím, napsat ještě jednou?
Vycházím ze starých jmen používaných Vikingy, dívám se po irských nebo skotských jménech, resp. keltských a galských, a občas využiji i jména ze současnosti (například členů hudebních kapel, tvůrců filmů apod.)

Co byste vzkázala svým čtenářům, kteří zbožňují vaší knihu?
Díky, že jste si ji přečetli a našli v ní zalíbení. Když si (o ní) budete chtít popovídat, stačí říct. A buďte, prosím, ještě chvíli trpěliví, věřím, že druhý díl vás nezklame.


Moc Vám děkuji za rozhovor. Velice si toho vážím. Moc se těším na druhý díl Vaší knihy.

2 komentáře:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)