Recenze: Zapomnění

11:25 kouzelná klubovna 12 Comments

Autorka: Kateřina Pojkarová
Rok vydání: 2013
Počet stran:179
Nakladataleství: BELETRIS

První dojmy z obálky: Je nádherná! Krásná a vhodně zvolená ilustrace.
Dojmy po dočtení knihy: Takhle mohou knihy skončit? Já chci druhý díl!

O autorce: Spisovatelka Kateřina Pojkarová žije v Pardubicích, pracuje na Dopravní fakultě Jana Pernera, kde pracuje jako odborná asistentka. Učí moc ráda a mezi její oblíbené předměty patří Leadership a Teambuilding. Je dobrá ve sportu jako je basket, atletika, tanec - ale hraje i na klavír a dokonce organizuje závod Krkonošská výzva.

Děj: Klasická středověká fantasy o odvážné Kayle, dívce s minulostí, kterou si nepamatuje, na níž a její schopnosti zvládnout náročný rytířský výcvik náhle záleží osud celého panství. Příběh plný akce, rytířských klání, turnajů a soutěží, ale i přátelství a pozvolna se rozvíjející lásky jistě potěší všechny děti i dospělé, kteří mají rádi svět fantazie a vyprávění z dávných časů...

 Moje recenze:
Lidičky, musím se přiznat, že tohle jsem vážně nečekala. Knihy jsem si všimla na besedě s autorkou, která se mi velice zalíbila, a tak jsem se rozhodla si knihu přečíst. A za týden už byla v mé knihovničce, která se rozšiřuje, a kniha čekala na přečtení. Konečně se dočkala a já ji dnes přečetla za asi čtyři hodiny. Ano, tak mě chytla a nepustila.

"Čeká tam past, Nevine."

Očekávala jsem klasický příběh, kde půjde o JEDNU dívku, která bude mezi těmi nejlepšími a nejhezčími krasavci a bude TA JEDINÁ, ale zmýlila jsem se. Za to se knize velice omlouvám.

Do knihy jsem se začetla neuvěřitelným způsobem. Byla to moje premiéra, co se týče středověké literatury a jsem tím nadšená. Autorka knihu napsala nádherně, ba dokonce přenádherně. Taky musím pochválit ilustraci. Je nádherná! Příběh měl hlavu a patu, nebyl příliš zdlouhavý a já jsem byla jen a jen spokojená.

"Kaylo, někdy je lepší vyškrábat se až na vrchol, než zkoušet mírnější okliky."

Každou bolest, každý nádech a každý pocit jsem prožívala společně s Kaylou. Ze souboje jsem byla dokonce tak zblblá, že jsem před ním byla nervózní! To se mi nestalo ještě u žádné knihy. Celý souboj jsem byla napnutá jako kšandy a ten běh jsem běžela s Kaylou. Vážně mě to tak chytlo, nekecám!

Kayla na mě zapůsobila už od začátku. Nejdříve tím, jak má ráda děti, potom jak se přátelila s Orly a úplně si mě získala jejím odhodláním bojovat, svojí nesobeckostí a vírou v ostatní. Můj bratr na začátku prohlásil, že se dozvěděl, jaký je to úchyl na Orly. Bráško, nesouhlasím, já bych se taky chodila kochat.

Manny byl moc milý. Odhodlaný jako ostatní a hlavně věřil Kayle, zacož jsem byla ráda.
Davida a Nathana jsem si také oblíbila, vlastně jsem si oblíbila úplně všechny Orly. A taky Tina! Kdybych ho někdy potkala, tak ho obejmu. Jen se nedej, hochu!

"Ne každé vítězství je sladké. Některá mohou být hořká jako pelyněk. A bolí. Ale štěstí druhých je to, na čem záleží."

No a z konce jsem byla úplně šokovaná. Vážně takhle knihy mohou skončit? To snad není pravda! Prosím, Kateřino, vydejte druhý díl a ať to podle Poutníka dopadne dobře!!!

Hodnocení knihy:
 Hodnocení obálky:

Něco málo na závěr:
Tato kniha mě nadchla. Je nádherná a vás taky jistě nadchne. Všem ji doporučuji, protože je prostě skvělá.

"Drž se víc vlevo."

12 komentářů:

  1. O téhle knížce slyším prvně, ale vypadá vážně zajímavě, dík za tip!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. O knižke som nepočula, ale vyzerá dobre :)

    OdpovědětVymazat
  3. O knize jsem také nikdy neslyšela ani o autorce, ale moc pěkná recenze, kniha zní zajímavě :) Děkuji za komentáře u mě na blogu, ráda jsem objevila někoho nového :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knížka je moc pěkná.Děkuji za krásné chvilky s knížkou

    OdpovědětVymazat
  5. Lolinka: Ano, knížka je opravdu nádherná:)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, víš že Pojkarová napsala také svoji prvotinu Cesta do Els (vydáno 2012). Mě se moc líbila, ale přiznávam, že Zapomění je lepší. Každopádně doporučuji přečíst.

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní: ano,vím, co se týká knih si najdu a zrovna tuto autorku jsem si velice oblíbila. Díky za komentík.

    OdpovědětVymazat
  8. I já jsem se stala věrnou čtitelkou této knihy :-) Uchvátila mě přesně tak, jak píšete. Mám přečtenou i Cestu do Els a ta se mi líbila také moc. Rozhodně jsem nečekala, že mě fantasy chytne, jelikož jsem četla z takovéto literatury jen Harryho Pottera a to nevím, zda je úplně fantasy. Všem vřele doporučuji si to přečíst. Člověk se ocitne přesně tam, kde je Kayla a lapá s ní po dechu po celou dobu čtení.

    OdpovědětVymazat
  9. Vendulo P., souhlasím s Vámi. I já jsem věrná čtenářka této knihy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)