Recenze: Bez naděje

17:07 kouzelná klubovna 3 Comments



Autorka: Colleen Hoover
Přeložil/a: Jana Jašová
Počet stran: 384
Nakladatelství: YOLI
Rok vydání:2014

Děj: Je lepší zjistit pravdu, nebo věřit lžím?
Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.
O autorce: Colleen žije v Texasu se svým manželem a třemi chlapci.
Je autorkou pěti románů New York Times bestseller. Její první série byla vydána v roce 2012 a zahrnuje SLAMMED, POINT OF RETREAT a román THIS GIRL. Její druhá série Beznaděj a román LOSING HOPE, publikována v roce 2013, patří k # 1 New York Times bestseller. Vydala novelu, FINDING CINDERELLA, jako poděkování svým čtenářům za jejich pokračující podporu. Novela je románem k její sérii Beznaděj, vyprávějící příběh Daniela a Six, ale lze číst také samostatně.
  

Moje recenze:
Pocity po dočtení knihy:
Je to nádherná kniha. Když se nad tím zamyslíte, tak je zvláštní, že o románu píšu, že je nádherný. Ono to je takhle: Když mi má kamarádka vychválila tuto knížku a vzápětí mi jí i půjčila, tak mi prostě nedalo si ji nepřečíst. Díky, Kačko. Je to vážně nádherná kniha plná emocí, smutku a hlavně té lásky.
Abych ale nezapomněla odpovědět na svou vlastní otázku, jaké mám pocity z konce. Kniha podle možností dopadla hezky. Je to těžké, ale krásné. Ach jo, pořád mi běhá mráz po zádech.

Obálka:
Moc se mi líbí. Když se nad tím zamyslíte, je tam vše, co v knize zjistíte. Smutek, ale taky ta krásná obloha, na kterou se Sky dívá. Tato kniha mě velice ovlivnila, protože když se teď kouknu na oblohu, představím si vše dobré. Děkuji za to. I když prší, je obloha krásná. Ano, to jsem potřebovala, až budu mít další depku.
U tohoto odstavce ještě zůstanu, protože mě velice zaujal název knihy v originále. Hopeless. Beznaděj. Hope a Less. Krása. Jak dlouho to autorce muselo trvat vymyslet. Proto skláním všechny klobouky, co mám a velká poklona, Colleen. Náš název už je o něco slabší, ale i tak. Hopeless.

Styl psaní:
Jedním slovem: Nádhera. Autorka mě tak vtáhla do děje, že jsem nemohla dýchat. Tak skvěle vyjádřila emoce všech postav, že jsem měla pocit, že stojím vedle nich a tu bolest prožívám s nimi. Každý dotek, každou slzu, každý pád i vzestup.  Prostě všechno. A znovu klobouky dolů, dámy a pánové. Prostě chytlavá kniha, která mě nedala spát.

Pocity, postřehy a doporučení:
Pocity jsou jen a jen dobré. První polovinu knížky jsem si říkala: „Aha, tohle je krásná kniha plná emocí?“  Byla to taková červená knihovna. Potom jsem ale pochopila, o co jde a co je to chytlavé. Konečně se to rozjelo, tak jak bych si představovala a už jsem nepřestala číst do té doby, než jsem dočetla. Teda jednou jsem musela odejít škrábat brambory a vyzkoušet si maminčinu angličtinu. Jinak jsem knihu nepustila. Se Sky jsem prožívala každý její pocit, takže jsem totálně emočně vyždímaná. Abych knihu pořád jenom nechválila, chvílemi se mi té romantiky zdálo až moc. Někdy trvala třeba na čtyři stránky.
Tuto knihu bych doporučila dívkám a ženám. Myslím, že osloví úplně všechny od 14 let. Mladším bych ještě nedoporučovala. Mohlo by to na vás být moc těžké a, ehm, zamilované?

Postavy:
Sky jsem si oblíbila už od první stránky. Sice jsem nevěděla, co to má znamenat, a říkala jsem si: „Co se jí, proboha, stalo, že tak vyvádí!“ ale i přesto všechno mi sedla. Její povaha, její síla, prostě všechno. Nenašla jsem na ní jedinou chybičku. I když někdy mi připadala taková moc ufňukaná, ale co já vím, jak bych se zachovala v její situaci. No a to zjištění jsem prožívala s ní a Holderem. Je skvělá.
Do Deana Holdera jsem se zamilovala s ní. Milovala jsem na něm ty jeho ochranitelské vlastnosti. Jé, to bych taky chtěla někdy poznat. Tohle byl „Princ s velkým P“, který si mě hodně získal. Je to prostě takhle: zamilovala se do něj Sky, takže já taky. Jednoduché, že?
Ostatní už jsem měla ráda podle toho, jestli je měla ráda Sky. Nebudu nic prozrazovat. Chci, abyste si tu knihu vychutnali stejně jako já.

Podtrženo, sečteno:
Tato kniha je krásná, smutná, nádherná, vtipná, chytlavá a já nevím, co ještě. Nebudu to nijak prodlužovat. Prostě vám řeknu: „ Přečtěte si jí.“ Pokud bych vám měla nařídit, jakou knihu si máte přečíst, nařídila bych vám tuto. Dejte na mě, lidičky, a vychutnejte si lásku Sky a Holdera.

Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:

3 komentáře:

  1. Kniha vypadá zaujímavo :3 Krásna recenzia :)

    A ešte,úplne úžasný blog máš :O Ten dizajn a všetko :3

    http://booksmakesenseofmylife.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Kristín Sims,
    moc Ti děkuji. Jsem ráda, že se Ti tu líbí. A knihu Ti doporučuji! Je vážně skvělá. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem moc a moc ráda, že se ti knížka libí. Dost chápu proč se stala je tak oblíbená.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)