Recenze: Divergence(film)

11:51 kouzelná klubovna 5 Comments



Rok: 2014
Délka: 139min.
Země: USA
Žánr: Sci-Fi / Akční / Dobrodružný / Romantický
Hudba: Junkie XL
Režie: Neil Burger
V hlavních rolích: Shailene Woodley, Kate Winslet, Miles Teller, Ansel Elgort, Theo James, Maggie Q a další

O čem film je: Ve světě budoucnosti jsou lidé rozděleni na pět frakcí podle svých dobrých vlastností. Každá vyznává jiné hodnoty, společně ale vytvářejí harmonický celek. Jenže hlavní hrdinka Tris do žádné škatulky nezapadá a test ukáže, že je divergentní - nebo-li má předpoklady a talent pro více frakcí. Systém okamžitě ukáže svou odvrácenou tvář a z Tris se stává lovná zvěř. Kdo se liší, znamená hrozbu. Hrozbu je třeba zlikvidovat.

Moje recenze:
Na tento film jsme čekali hodně dlouho (tedy aspoň já). Velice jsem se na tento film těšila. Myslím, že od prosince. Po tom, co ho nechtěli dát do kin, jsem byla zklamaná. Naštěstí měla Divergence velice dobrou základnu fanoušků, takže jsme s peticí, kterou uspořádal Bontonfilm na facebooku, uspěli.
V USA šel tento film do kin už 23. Března, ale to nás nepřipraví o ten zážitek, že?!

No a konečně pro mě nastal den, kdy jsem mohla na tento film zajít do kina. V kině moc lidí nebylo, ale to mě nepřipravilo o úžasný zážitek, který jsem celé dvě hodiny prožívala! Do kina šel se mnou i můj brácha, který knihu nečetl, takže to budete mít hodnocené tak ze dvou stran.

Když před mýma očima vystoupily všechny frakce najednou, říkala jsem si, že se jim to povedlo nádherně. Každá frakce měla jiný způsob chození, oblečení (to jsem sice věděla, ale i tak) a všechno to dostalo podobu. Vážně nádhera.

Už tady ale nacházím jednu chybičku na tomto dobrém filmu. Začátek byl pro ty, kteří neznají knihu zdlouhavý, a myslím, i nudný. My, co jsme věděli, co čekat, jsme byli natěšení a věděli jsme, co přijde. Dále jsem si říkala (spíše bráchovi), že se to rozjede, jakmile tam přijde výcvik. To se bohužel nestalo. Rozjelo se to až na konci. Za sebe jsem spokojená, pro mě to byl zážitek, ale bráchovi asi nepřišlo, že je to ten trhák.

Nejvíce se mi líbila scéna, jak Tris jela tou lanovkou z mrakodrapu. Tato scéna se jim vážně velice vydařila. Byla natočená mistrovsky a to je co říct:)! Když už jsme u těch scén, tak se musím přiznat, že mi jich tam spousta chyběla. Vím, mohla jsem to čekat, ale nějaké mi tam vážně chyběly. Teď budu psát v šifrách, ale doufám, že ti, co četli knihu, to pochopí. Velice mi tam chyběla scéna „vidlička“, potom mi tam velice chyběla scéna „šikana od P.“ a scéna, kde byl Tobias ožralý. Tyto scény mi v knize na tváři vykouzlily úsměv a tady mi rozhodně chyběly. A ano, vím, že by tento film jinak trval dva dny, ale i tak. Můj bráška prohlásil, že tam bylo vše potřebné.

Pokud se ptáte, jestli tento film pochopíte i přes to, že jste nečetli knihu, mohu vám s klidem říct, že ano. Můj bratr pochopil vše, jen si nespojil jména Čtyřka a Tobias. Já s ním samozřejmě souhlasím.
Potom si nespojil Ala a Tris. Ve filmu to vlastně úplně chybělo, což mě velice, ale velice mrzelo.

Dále se musím přiznat, že u knihy jsem bulela jako želva, ale u filmu neukápla ani jedna slzička. Měla jsem pocit, že to bylo takové trošičku přestrojené, ale, co se dá dělat, že?

Nesmím zapomenout na krásnou hudbu, která vše skvěle doplňovala. Soundtrack k filmu si můžete pustit zde.

Taková malinká poznámečka. Všimli jste si Veronici Roth? Ano! Ona si tam zahrála Neohroženou! Pokud jste si nevšimli, příště se zaměřte na scénu, kde se vstupuje k lanovce na mrakodrapu. První, kdo otevře dveře a má potetovaný krk je sama autorka knihy. Všimnete si jí, protože tam za ní je chviličku pauza. Tak jí to přeju:)!

Konečně se dostávám k postavám a hercům. Tak s Tris jsem byla spokojená a myslím, že se herečka nedala vybrat lépe. Velice mi sedla, už zase se potvrzuje, že jsem si na slohovou práci nemohla vybrat lépe. Před filmem jsem si říkala, že měli vybrat někoho výraznějšího, ale teď se za to omlouvám. Vybrali skvěle. Abych to shrnula: Shailene umí hrát.

Theo James jako Four byl dokonalý. Před filmem jsem si říkala, že se vůbec do této role nehodí, ale už zase jsem se spletla. Umí hrát, je okouzlující a nádherný:). Lepšího (ne)drsňáka nemohli vybrat.

Christina byla taky dobrá. Myslela jsem si (už zase), že se k ní role nehodí. A ejhle! Ona se hodila. Jen musím zmínit takový malý, nevím, jestli nedomyšlený, detail. V knize byla Tris „prcek“ a Christina vysoká. Tady to bylo právě naopak. Nad tímto malinkým detailem jsem se musela pousmát.

Vadilo mi, že nevím, kdo je kdo. Chyběl mi tam Uriah, Zeke, Lynn a Drew. Na Edwarda nezapomněli, zmínili ho tam, ale bohužel jenom jménem. Myslím si, že to byl ten blonďák, nebo ne?

Nesmím zapomenout na Willa. Do role vybrali vážně velkého sympaťáka. Myslím, že mi byl asi nejsympatičtější.

Abych to tak všechno shrnula. Tento očekávaný film je skvělý. Já jako fanynka této série říkám, že je dokonalý. Můj bratříček říká, že se mu líbil, ale že zná i lepší sci-fi filmy. Když jsem se ho zeptala, co si o filmu myslí, řekl mi, že o něm člověk musí dlouho přemýšlet. Ano, souhlasím.
Dále jsme se ho ptala, jak by tento film ohodnotil a řekl mi, že by dal osm bodů z deseti. Já si to také myslím. Nejsme mi dvojčata?
Takže vám říkám: Na tento film běžte do kina. Je to zážitek a hlavně to pochopí každý. Tak neváhejte a šup, šup!

Moje hodnocení:

Oficiální trailer:

5 komentářů:

  1. Taky jsem si říkala před filmem,že Theo se na Čtyřku nehodí,ale po zkouknutí filmu jsem změnila názor. :)

    OdpovědětVymazat
  2. No mě taky přišlo strašně vtipné, že Christina byla menší než Tris. Celou dobu jsem si to v kině říkala. Tak nejsem jediná =D Povzbuzující ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Xoxi,
    Jsem ráda, že také nejsem jediná. Díky za tvé komentáře.

    OdpovědětVymazat
  4. spousta recenzi neni zrovna kladna, ale rekla bych, ze film nemaji v oblibe hlavne ti, co necetli knizni serii, protoze samotny film bez predlohy nemuzou zcela pochopit

    OdpovědětVymazat
  5. Lucy Lillianne,
    Tak trochu s tebou nemůžu souhlasit, protože můj brácha knihu nezná a také se mu to líbilo. Možná máš ale pravdu a já Ti nechci brát tvůj názor. Jinak děkuji, že jsi upřímná. Vážím si toho.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)