Recenze: Jed Šípkové Růženky

12:37 kouzelná klubovna 4 Comments



Autorka: Krystyna Kuhn
Přeložila: Ivana Führmann-Vízdalová
Počet stran: 216
Nakladatelství: Víkend
Rok vydání: 2013

Děj: Sofie nemůže uvěřit, že se její bratr utopil při potápěčské výpravě v Austrálii. Zprávu jim potvrdil jeho kamarád, který se posléze snažil v rodině zaplnit prázdné místo po Mikovi. Ale Sofii se to vůbec nelíbí. Pak se stane něco hrozného - její kamarádka nepřijde večer domů a policie zahájí pátrání. Když ji najdou mrtvou, Sofie už vůbec nepochybuje, že se kolem ní dějí záhadné věci.

O autorce: Krystyna Kuhn se narodila v roce 1960 ve Würzburgu jako sedmé z osmi dětí. Studovala slavistiku, germanistiku a dějiny umění, mimo jiné v Moskvě a Krakově. Pracovala jako redaktorka a vydavatelka. Od roku 1998 se věnuje vlastní tvorbě. S oblibou píše thrillery a detektivky. Žije s manželem a dcerou nedaleko Frankfurtu.

Moje recenze:
Pocity po dočtení knihy:
Je to pěkná, roztomilá, oddechová knížka. Vážně, hezký konec, vše, co by správný Krimithiller pro dívky měl mít. Na knihu jsem narazila náhodou v knihovně. Vzpomněla jsem si, že jsem od Krystyny četla knihu Popelčina kletba, která se mi velice zalíbila a já ji přečetla za den. Proto jsem neváhala a přečetla jsem si i tuto knihu. A musím říct, že mě nezklamala. Líbila se mi možná o chloupek více než první díl. Vše v knize mělo hlavu a patu, takže já jsem byla spokojená.

Obálka:
Je nádherná, nádherná a ještě jednou nádherná! Velice se mi líbí kombinace šedé a bílé, kterou skvěle doplňuje vystupující rudá růže a název. Je to prostě nádhera. Vážně můžu dávat jenom deset bodů??? Protože tady jich chci dát sto.

Styl psaní:
Byl skvělý. Takhle bych si představovala úplně všechny knihy. Nic není přehnané, je toho akorát, autorka se nezabývá zbytečnostmi a nezachází do úplných maličkostí. Moc dobře vycítila, kde má mít deset stránek a kde zase jenom tři. Ne každý autor toto dokáže. Prostě píše nádherně a napínavě!

Pocity, postřehy a doporučení:
Mé pocity jsou dobré. Knihu jsem četla rychle, což svědčí o tom, že je dobře napsaná. Víte o mně, že moc krimi nebo romány nečtu, ale tady mi to nevadilo. Kdybych jí měla zařadit do nějakého šuplíčku, zařadila bych jí do oddechovek. Teď si asi říkáte: „On je to Krimithiller a ona to řadí do oddechovek?“  Ano řadím, protože kniha vše nakonec vyřeší za vás a vy mozek zapojit nemusíte. Jen ve chvílích, kdy Tom mluví anglicky, ale těch je málo. I já jsem to dokázala přeložit a to angličtina nepatří k mým silným stránkám. Na můj vkus tam ale mohlo být trošičku více té romantiky a slaďárny. To víte, já si na ní potrpím i přesto, že nemám ráda romány:). Tuto knihu doporučuji dívkám od 10 let. Myslím, že to pochopí každý z vás. Na tom vlastně není ani co chápat. Kniha dvěma slovy: Je pěkná.

Postavy:
Sofii nemám ráda. Ze začátku byla v pohodě, taková normální holka ze střední, ale po půlce se to překulilo a zdála se mi jen jako ufňukaná holka. Byla mi nesympatická, urážlivá, nevěděla, co chce a čemu věří. Bohužel u mě klesla.
Finna jsem neměla možnost poznat, což mě mrzí. Ráda bych se do něj zamilovala společně se Sofií. Prostě jsem o tom klukovi chtěla vědět víc. To se mi bohužel nesplnilo.
Toma jsem si oblíbila. Sice mi tam překážel, chtěla jsem tam místo něho Mika, ale i tak ho mám ráda. Vše, co udělal, nebylo správné, ale i přes to všechno ho mám prostě ráda.
Mika jsem měla možnost poznat jen přes dopisy, které posílal Sophii. Je to skvělý, úžasný a milující bratr, který mě okouzlil. Pro mě byl nejlepší postava této knihy. Divné, že jo? :)
Kdybych si ale měla vybrat tým, za který budu kopat, vyberu si Jamajku! Jamajka byla dobrá, vtipná a hlavně zábavná. Takové postavy si oblíbím hned, jak řeknou první slovo. Vážně pěkné, Krystyno!

Podtrženo, sečteno:
Tato kniha je zajímavá, ale ničím vás tak nezaujme jako ostatní knihy. O ostatních knihách, které se mi velice líbí, musím přemýšlet týden a stejně mě nepustí. Bohužel, u této knihy jsem vypla už na konci. Vlastně jsem ráda, že si pamatuji, o čem vlastně je. Nikoho z vás nechci odradit, jak vždy říkám: „Knihy si radši přečtěte sami, ať si můžete udělat obrázek sami.“ A pokud se vám kniha zalíbí, zkuste další knihy od této autorky: Past na Sněhurku, Pohádkový zločin a Popelčina kletba.
Tato kniha je průměrná, takže dávám pět bodů.

Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:

4 komentáře:

  1. O knižke som ešte nepočula :) No nevyzerá moc zle

    OdpovědětVymazat
  2. Milé Knižné Maniačky,
    špatná vůbec není, zkuste. Je to kniha na jeden večer, ale taky poteší.

    OdpovědětVymazat
  3. libi se mi obalka te knizky, jinak ji neznam :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Rachel Roo,
    ano, obálka je moc krásná. Ještě více by se ti líbila na živo.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)