Recenze: Kukačka

18:16 kouzelná klubovna 8 Comments



Autorka:  Karolina Limrová
Počet stran: 568
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2014

Děj: Sedmnáctiletá Marie žije na ulici a živí se, čím se dá – především krádežemi. Při jedné z nich je chycena, ale místo, aby byla předána policii, dostane na výběr. Když se bude vydávat za Pamelu Kingovou, dědičku sítě čerpacích stanic King Petroleum, získá bohatství, o jakém se jí ani nesnilo. Pokud odmítne, čeká ji život ve zdech důvěrně známého žaláře… Marie zvolí první možnost, aniž tuší, že Pamela byla zasnoubená s Aaronem Collinsem, mladým naftovým magnátem. Má jít o sňatek z rozumu, o obchod s jasně danými pravidly. Jenže Aaron je v soukromí úplně jiným mužem, něž o jakém Marie četla v novinách, a mladá dívka postupně zjišťuje, že se ocitla v pasti, ze které vede jen jedna cesta – a ta ji může stát život…

O autorce: Několik let pracovala jako redaktorka Českého rozhlasu. Beletrii se začala věnovat coby autorka romantických, hororových a humoristických povídek s fantasy tematikou, které publikovala na populárních fan fiction webových stránkách. Dvě zrcadla jsou její knižní prvotinou. S manželem a dvěma dětmi žije v Hradci Králové.

Moje recenze:
Tato kniha mi byla nabídnuta od Knižního klubu. Do té doby jsem vůbec nevěděla, že nějaká takováto kniha a dokonce česká autorka existuje. Přečetla jsem si, o čem kniha je a řekla jsem si, že to nemusí být špatné. Proto jsem paní z Knižního klubu požádala o recenzní výtisk a čekala, až mi kniha dorazí. Po mém výletu už ležela na stole a já se do ní začetla. A přečetla jsem ji za tři dny….

Už zase tu mám za úkol hodnocení obálky. Tentokrát jsem si říkala, že to nic moc není, ale mě se zalíbila! Ano! Vždyť je nádherná! V jednoduchosti je krása. Že jo, mami? Moc se mi líbí ty brýle, ale vždycky se pozastavím nad těmi černými vlasy. No, to mi asi bude vrtat hlavou….

Knize jsme nedávala moc naději, ale byla jsem velice překvapená. Byla to oddechovka, jak má být, a mně se velice zalíbila. Vážně jsem to nečekala. Musím sklonit klobouk, protože to bylo nádherné. Díky této knize jsem si uvědomila spoustu věcí…..

Jedna z nich je, že jsem pochopila, i když jsem to tak trošičku tušila a nechtěla jsem si to přiznat, jak to ve světě médií chodí. Bulvár je strašná věc. Tak trochu jsem začala pochybovat o tom, co chci v budoucnu dělat. Chtěla bych být novinářka, ale jestli bych takhle někomu musela ničit život…. To radši půjdu učit. Nejsmutnější na tom je, že to takhle funguje. Novináři si vymyslí totální hlouposti a potom nás tahají za nos.  Ach jo. Vezměte si třeba Williama a Kate…..

Teď už ale zpátky ke knize. Velice se mi líbil celý nádech této knihy. Bylo to originální, chvílemi i poučné a alespoň na každé stránce jsem se zasmála. Neděste se, prosím. Tato kniha je maličká, takže ji přečtete hned. Je z Edice do kabelky, která je podle mého velice výhodná. Ta kniha se totiž vážně vejde do kabelky. :)

Byla jsem ráda za střídání Marie a Aarona. Nebylo to pravidelné, ale to se mi líbilo. Autorka vždy vystihla to místo, kde se to hodilo. Nic nebylo přehnané. Všeho bylo akorát a čtení mi šlo, jako po másle.
 
Jak už jste asi pochopili, Karolina umí psát. A to nádherně. Nemůžu to posoudit s jejími dalšími knihami, což jsou Dva meče a Dvě zrcadla, ale myslím, že má veliký talent. Paní autorko, víte, kdy mě máte rozesmát, a kdy dojmout. Děkuji Vám. Tato kniha se Vám náramně povedla!

A teď už k postavám.
Trochu jsem se bála, že Marii nepoznám, že to bude Pamela, ale zmýlila jsem se. Musím říct, že jsem si Marii oblíbila, ale někdy jsem si říkala, že bych se zachovala jinak. A také bych tak snadno neutíkala od problémů. Také jsem postřehla její potřebu pořád brečet. Někdy se mi to zdálo až moc holčičkovské, ale co já vím, že? Třeba bych se tak také zachovala. Jinak jsem ji měla ráda. Slečna, co to v životě neměla lehké. Hodně dlouho jsem přemýšlela, proč to Marie dělá za 8 miliónů. Ale potom jsem si, asi v půlce knihy, uvědomila, že šlo o osm miliard! Pak už jsem si tedy přiznala, že je to hodně peněz….

Aaron Collins byl okouzlující! Nejvíce jsem na něm zbožňovala jeho „golfový“ úsměv. Myslím, že to on byl ten silný, ten charakter. Někdy se ale urážel jako malé děcko, které je rozmazlené. Na druhou stranu bych ale jeho starosti nechtěla. A to ani za miliardy. Vždyť nemá klidný život! Já bych nějaké benzinky a ropu poslala do háje!

Také se musím vyjádřit k Trish. Já jsem jí neměla jako tu ježibabu a mrchu. Vždyť ona měla ve všem pravdu. Někdy to sice přehnala, ale i tak. Já ji chápala. A co vy?

A k poslednímu člověku, ke kterému se vyjádřím, je Teo. Milovala jsem jeho oslovení Kuře! Kuře, Žába a Zajda. Vážně nádherné přezdívky. Jinak jsem si mafiána oblíbila. Hm, i teď mi na tváři přistál úsměv. :)

Abych to všechno shrnula, co? Tato kniha byla skvělá. Mně se velice líbila a ráda se k ní budu vracet. Je to ta oddechovka, chvílemi i červená knihovna, kterou si prostě nemůžete neoblíbit. Je tam zápletka, smutek, štěstí, láska i radost. Vše, co by dobrá kniha měla mít. Bohužel, tahle kniha je skvělá! Nařizuji vám si ji přečíst!


Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:

Velice děkuji Knižnímu klubu za poskytnutí recenzního výtisku. Vážím si toho. Díky Vám jsem si mohla přečíst nádhernou knihu.

Knihu si můžete koupit zde.

8 komentářů:

  1. Od Limrové jsem zatím četla její dvě upíří knihy (a povídku, ale to se asi nepočítá) a působilo to na mě skvěle. Kukačka má zajímavou anotaci, krom toho i obálku, tak není vylouč, že si ji nepořídím. Jsem ráda, že se ti líbila. :)

    PS: Nominovala jsem tě na bloger TAG http://ells.cz/?p=3777

    OdpovědětVymazat
  2. Má milovaná Ells,
    děkuji Ti, a určo si ji pořiď!
    A děkuji moc. Hned se mi na tváři objevil úsměv. Díky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to mě dost překvapilo :o Myslela jsem, že je to spíš takový průměr. Ale stejně si to asi nepřečtu - až tak mě to nevzalo, ale kdo ví, třeba se k tomu ještě někdy vrátím :)

    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Vidíš, Julie,
    Já bych Ti zas tuto knihu moc doporučila.Je to ale na tobě.

    OdpovědětVymazat
  5. Páni, to vypadá skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkná recenze, o Kukačce už jsem párkrát slyšela, ale ještě se k ní nedostala :) Zní to docela příjemně :) Jen taková drobnost často zaměňuješ jsem za jsme, tak se na to příště raději mrkni ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Jééé, děkuji mockrát. Já jsem si to po sobě četla, ale nenašla jsem si to. Díky moc, Bastero.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)