Recenze: Město z kostí (film)

13:32 kouzelná klubovna 6 Comments



Rok: 2013
Délka: 130 min.
Země: USA/Německo
Žánr: Akční / Dobrodružný / Drama / Fantasy / Mysteriózní / Romantický
Hudba: Atli Örvarsson
Režie: Harald Zwart
V hlavních rolích: Lily Colins, Jemima West, Kevin Zegers, Jamie Campbell Bower, Robert Sheehan a další.

O čem film je: Clary je obyčejná patnáctiletá holka, která žije v New Yorském Brooklynu se svou mámou. Má poklidný život jako ostatní, až do okamžiku, kdy se večer v klubu stane vražda a ona je jediná, která ji v zaplněném klubu vidí. Tělo zavražděného se navíc hned vypaří. Clary začne vidět to, co ostatní ne a slyšet to, co ostatní ne. Hned na to po náhlém a nevysvětlitelném zápase s podivným stvořením zmizí i její máma. Při pátrání po ní začíná Clary odhalovat temná tajemství o skrytém světě stínů, který odedávna existuje hned vedle toho našeho.

Moje recenze:
Co mě napadlo na konci filmu?
Je to ta největší kravina, jakou jsem kdy viděla. Vážně, dospělí, nesouhlasím s vámi. Není to ani pro puberťáky v mém věku. A pokud ano, tak jsem asi nějaký divný puberťák. Řekla jsem si, že tento film musím zatraceně vidět, když o něm ostatní píší, že je to odpad. Vážně. A tak jsem si na tento film udělala čas. A to byla VELKÁ chyba!

Jaký je trailer?
Myslím, že trailer se jim oproti filmu podařil. Jen škoda, že tam je to nejlepší. Z celého filmu mohly zbýt jen ty tři minuty a PÁPÁ! Ne, myslím, že naláká, ale nenechte se zmást! Vážně tento film nestojí za ty dvě ztracené hodiny. ( I když všichni víme, že vždycky stejně napíšu, ať to vyzkoušíte sami:))

Pocity, postřehy a doporučení:
Jaké mám pocity? Jen a jen špatné. Tedy jen na jednu osobu a to je Lily. Vážně je skvělá. Knihu jsem nečetla, ale stejně si myslím, že je to pěkně zkažené a pohnojené. Na můj vkus byl hrozně krátký a pomalý rozjezd, a potom zase dlouhý konec, který ne a ne skončit. Musím ale přiznat, že tím spíše mě tento film nalákal, abych si přečetla knihu. Uvidíme, třeba se k ní časem dostanu. I když nevím, je tato kniha dobrá? Tuto sérii jsem odložila, když jsem se dozvěděla, co je autorka vlastně zač a jakým způsobem tuto knihu psala. Upozorňuji vás, že mě to zklamalo a já ke knize měla velkou nechuť. Snad se to změní. Prosím vás, hlavně si to negooglete! Byli byste zklamaní jako já.
Ani nevím, komu tento film mám doporučit. Hmm…. Nepouštějte si ho nikdo, a když už, tak jen a jen na vlastní nebezpečí. No a na konci filmu si řekněte: „Ta Míša z Kouzelné Klubovny měla pravdu!“

Postavy a herci:
Postavy docela ušly. Byly to nejlepší z celého filmu. Lily Collins byla úžasná. Na tuto roli se velice hodila. Byla jsem ráda, že se ukázala taky jinde. Co třeba taková Sněhurka. Říká vám to něco? Mělo by, protože si tam Lily zahrála krásnou a okouzlující princeznu. Vedle ní byl Jamie Campbell Bower, který se k ní hodil a doplňoval ji. I jako páru jim to velice sluší-slušelo (nejsem si jistá, jestli se náhodou nerozešli. Každý si o tom udělejte obrázek sám:)!  Nejlepší byl ale i přesto všechno
Robert Sheehan. Nejlepší kamarád, že jo?
   
Podtrženo, sečteno:
Tenhle film je katastrofální. Je to něco hrozného s dobrými herci. O druhém díle se dlouho přemýšlelo, až se nakonec dohodli, že natáčení nemá cenu.  I přes tyto „kecy“  ale prohlásili, že druhý díl se bude natáčet v roce 2014. Uvidíme, co se z toho vyklube, ale myslím, že mě to nedokáže přesvědčit. Ostatně, můžeme se jenom modlit, aby z toho nevylezla další blbost. I přesto mám obavy, že vyklube.
Za Lily a Jamiho musím dát tomuto filmu o ty dvě hvězdičky navíc, takže mé hodnocení zní:

Tamtadáááá! 2 hvězdičky!!


 Oficiální trailer k filmu:


6 komentářů:

  1. Film mám stažený, zatím jsem ho viděla jen stylem "zapnout, přetočit o dvacet minut, chvíli koukat, přetočit..." a nijak mě nezaujal. Pravda, trailer je skutečně skvělý, ale bývá dobrým zvykem dávat do ukázek to nejlepší. Možná, až opravdu nebudu mít co dělat, se na film podívám, ale nečekám o moc víc, než pěkné efekty.
    Co se knihy týče... Momentálně mám rozečtený třetí díl a no, není to nic, u čeho bych si řekla "jo, tohle je Kniha s velkým K", ale je to čtivě napsané, poměrně akční a popisy jsou tak akorát, aby si člověk udělal o osobě/místu/whatever představu, ale přitom ho popis nezačal nudit. Nevím, jak je to ve filmu s Jaceovými hláškami, ale nad stránkami knihy jsem se občas opravdu upřímně usmála. A mimochodem, údajně existují verze českého překladu, kde se Magnus Bane jmenuje Krasomil nebo Květoslav Pohroma. V novém vydání od Knižního klubu, které vlastním i já, je použit originál a vlastně nevím, jestli mi to vyhovuje víc nebo ne.
    Navzdory tvému varování jsem si vygooglila, jak Clare knihu psala a jo, zklamalo mě to, ale spíš, než že by mi to znechutilo knihu, to dosti zmenšilo mé mínění o ní jako o člověku. Ale myslím, že nakonec budu radši předstírat, že jsem do tohoto tématu nikdy nerýpla, jenom ještě musím poznamenat, že jsem v jedné recenzi četla, že to dost připomíná Daň Peklu od Holly Blackové. Nevím, Daň Peklu jsem nečetla, takže tohle nemůžu posoudit.
    Jestli tu bude komentář dvakrát nebo tak něco, omlouvám se, ale nějak mi to blbne...

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Ariven, díky za tvůj nádherný komentář a názor. Je zatím nejdelší, jaký jsem kdy na svém blogu měla. Aspoň mám jistotu, že si někdo můj článek přečte celý a ne jenom nadpis;). O knihách trochu uvažuji, ale vážně si nejsem jistá.

    OdpovědětVymazat
  3. Z filmu mám pocit, že je to stejná kravina jako Upíří deníky.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Lolinko Polinko,
    taky se mi to tak trošku zdálo, i když musím přiznat, že TVD se mi líbilo více.;)

    OdpovědětVymazat
  5. Přečetla jsem 5 dílů Mortal Instruments (všechny který vyšli v češtině). A musím říct, že knížka mně bavila,byla akční,vtipná (hlavně Jaceovy hlášky) a nechyběla tomu ani romantika. Oproti tomu se mi film nelíbil a spoustu dobrých scén z knížky tam chyběly. Film je opravdu hotová hrůza (až na herce), ale kniha je fakt super.

    OdpovědětVymazat
  6. Knížky rozhodně stojí za přečtení... patří mezi mé nejoblíbenější série. Musím přiznat, že film doopravdy zkazili. Ale knihy jsou naprosto skvělé, zábavné a vždy je tam trocha toho napětí... rozhodně si zamiluješ několik postav :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)