Recenze: Skrytá (Avena 1)

16:51 kouzelná klubovna 2 Comments



Autorka:  Mariane Curley
Přeložil/a: Naďa Funioková
Počet stran: 288
Nakladatelství: Jota
Rok vydání: 2013

Děj: Ebony vždycky věděla, že je jiná. Odlišovala se svýma fialovýma očima a její úzkostliví rodiče ji po celé dětství drželi na farmě v odlehlém údolí, kde ji i sami vzdělávali, chránili ji před každým nebezpečím – skoro jako by ji skrývali. Jenže teď se v Ebony něco mění. Něco, co se skrýt nedá. Dívka září, každým dnem je o něco krásnější a silnější. Když jedné osudové noci potká zvláštního, citlivého Jordana, něco uvnitř ní vybuchne – něco, co je vidět z nebes, něco, co od základů promění její dosavadní život. Ebony zatím neví, že je uloupený anděl, ukrytý na zemi. Jenže teď, když ji nebesa našla, budou ji chtít zpátky.

O autorce: Marianne Curley je australská spisovatelka, která se nejvíce proslavila svou trilogií Strážci času a románem Stará magie. S knihami se seznámila ve školním věku, první román, který přečetla, byl Oliver Twist Charlese Dickense. Za svou tvorbu získala řadu ocenění, zejména z žánru literatury pro mládež. Počátkem roku 2004 u ní byla diagnostikována myelofibróza - zhoubné onemocnění kostní dřeně, jejíž transplantaci záhy úspěšně podstoupila (dárkyní byla její sestra Therese Mallia).
V současnosti žije stále v Coffis Harbour v Novém Jižním Walesu s manželem a svými třemi dětmi.

Moje recenze:
Na tuto knihu jsem narazila v knihovně. Sice ne tak úplně, ale narazila. Měla jsem ji vyhlídnutou už dlouho a pořád jsem se k ní moc neměla. A to z jednoho prostého důvodu:  Nemám ráda anděly. Tato kniha mi ale dokázala, že bych jim ještě měla dát šanci…

Tato kniha mě ze začátku vůbec nebavila. Přišlo mi, že tam všechny rozhovory jsou strojené a jsou tam úplně zbytečné. Vůbec jsem se nemohla do děje začíst. Také mi vadilo (a nevím, jestli je to mnou nebo knihou), že jsem si nezapamatovala všechna jména. Měla jsem v tom hrozný guláš. Pletla jsem si Ebony a Amber. No hrozné.

Zdálo se mi, že kniha postrádá to kouzlo, o kterém hodně často píšu. Prostě mi něco chybělo. Myslím, že v tomto případě to byla akce. Vážně, v knize se vůbec ale vůbec nic nedělo. Bylo to povídání o ničem, které tam bylo zbytečné. Asi vám to řeknu takhle: nemám ráda zdlouhavé začátky.

Musím ale být spravedlivá k obálce. Je vážně nádherná. Líbí se mi kombinace černé, modré a bílé. Abych ale zase jen nechválila, musím říct, že bych na obálce ráda viděla fialové oči Ebony. Ty mi tam velice chybí. Hned by to více vyniklo.

Na knize se mi moc líbilo střídání Jordana a Ebony. Stejně jsem více hltala Ebony, ale alespoň jsem věděla, co se děje na „druhé straně“.

Nakonec ani nechybělo vysvětlení věcí, které jsem potřebovala vědět. Byl tam i dost dobře udělaný závěr. Skončilo to tak, že jsem si řekla, že si přečtu další díl. Už zase musím napsat, nevím, jestli chybičku, že jsem vše dopředu prokoukla. Věděla jsem, co mě čeká, a co mě nemine. To byla trošičku chyba. Já nerada prokouknu, jak co dopadne.

Autorka knihu napsala dobře. Mělo to hrozný rozjezd, ale po sté straně už to bylo v pohodě a už se to jen a jen zlepšovalo. Moc se mi líbilo oslovování „kámo“  a „člověče“. Ne ve všech knihách to je takto přátelské:).

Ebony byla fajn. Někdy mi připadala až moc tvrdohlavá, ale já mám tvrdohlavé lidi ráda. Dobře, ne vždycky, ale mám, protože jsem jedna z nich:). Ale co jsem vážně nechápala, bylo, proč se nevrhla po Jordanovi hned a nechala ho odejít (nebojte, to spoiler není, je to totiž hned na začátku knihy).

Jordan byl ten rebel-nerebel.  Myslím, že má velké srdce. Ale varuji tě, Jordane! Jestli……

Thana jsem si ani oblíbit nemusela. Je to přeci anděl, ne? Pokud jem byla na tuto knihu ošklivá, musím vyzdvihnout to, že jsem ten jeho půvab cítila z té knihy. Záviděla jsem. Taky bych ho chtěla potkat. No jo, anděl.

Princ Luka byl bez jediné chybičky. Vážně!!! Byl samé zlo a samá „podvraťárna“. Měl pravdu, koho baví být hodný? Vždyť i já to znám z dramatického kroužku. Vždycky mě bavily hrát spíše zlé role než hodné. Člověk pak nic nezažije.

Tato kniha se mi líbila. Rozhodně to byla nejlepší kniha s andělskou tématikou. Musím dát andělům šanci. Na druhý díl se vážně těším, protože to skončilo hodně otevřeně a napínavě. Tuto knihu doporučuji i mladším dívkám, než jsme já, protože je to taková lehká pohádková kniha.

Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:

 Oficiální knižní trailer:

2 komentáře:

  1. Nad knižkou som dlhšie uvažovala :) nevypadá veľmi zle.

    OdpovědětVymazat
  2. Milé Knižné Maniačky,
    Zlá opravdu není. Musíte překousnout ten rozjezd a potom vás nadchne. Doporučuji!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)