Recenze: Zlodějka knih (film)

14:29 kouzelná klubovna 9 Comments



Rok: 2013
Délka: 131min.
Země: USA / Německo
Žánr: Drama / Válečný
Hudba: John Williams
Režie: Brian Percival
V hlavních rolích: Sophie Nélisse, Geoffrey Rush, Emily Watson, Nico Liersch, Ben Schnetzer a další

O čem film je: Síla slov a fantazie je ukrytá v knihách. Ale jen pro toho, kdo je umí a chce přečíst. Film Zlodějka knih vypráví příběh Liesel, která se během druhé světové války dostane do pěstounské rodiny Hanse Hubermanna a jeho ženy Rosy, aby zde začala nový život. Liesel se snaží zapadnout – doma i ve škole, kde si z ní spolužáci utahují, protože neumí pořádně číst. Liesel je odhodlaná situaci změnit s jednostrannou posedlostí rodícího se učence.
Liesel se také spřátelí s jejich novým hostem, židovským uprchlíkem Maxem, kterého před nacisty skrývají ve sklepě. A právě Max je dalším, kdo ji povzbuzuje ve čtení a v touze po vzdělání. Dobu plnou utrpení a strádání pak všichni společně překonávají pomocí knih, které nejen pro sebe Liesel krade v knihovně místního starosty. A postupně se naučí vážit si nejen síly slov, ale i moci nad nimi.

Moje recenze:
Co mě napadlo na konci filmu?
Tohle je vážně konec? Já…..já nemám slov. Vůbec nevím, co na to říct. Brečím a jsem z toho v rozpacích. Nejdříve jsem si chtěla přečíst knihu, ale nedostala jsem se k ní. Bohužel. Teď vím, že jsem si jí nejdříve měla přečíst, protože bych byla na konci velice překvapená. A smutná jako teď. Je to silný příběh. Prostě nemám slov.

Jaký je trailer?
Povedený. Viděla jsem ho a hned jsem si řekla, že film musím vidět.  Potom jsem to ale odkládala kvůli knize. Řekla jsem si, že si jí přečtu, ale nedošlo k tomu. No a teď jsme na tento film šli se školou, takže jsem byla velice ráda.

Pocity, postřehy a doporučení:
Tento film je krásný. Je smutný, ale i se pobavíte. Postav je tam tak akorát a není tam skoro nikdo, koho byste si neoblíbili. Marcus Zusak dokázal napsat něco krásného, podle čeho udělali dobrý film. Myslím, že i přes mou chválu je kniha lepší. Uvidíme. Film je natočený tak živě. Ve chvílích, kdy bombardovali, jsem si v tom kině připadala tak, jako bych tam já sama seděla. Bylo to příšerné. Ta doba….. Panebože! To je příšerné! Momentálně mám pocit, že se znovu rozbrečím a to to jen píšu. Když jsem film sledovala, vzpomněla jsem si na Deník Anny Frankové. Četla jsem ho před rokem, takže ho mám docela v paměti. Je to podobné, ale stejné to není. Anna se musela schovávat, zato Liesel schovávala někoho. Anna byla Židka a Liesel Žida znala. Je to hrozné. Ta doba. Když ve filmu byla Křišťálová noc, stáhl se mi žaludek a bylo mi z toho špatně. Už se budu asi popáté opakovat, ale je to hrozné. Co musím udělat, je pochválit nádhernou hudbu. Vážně se povedla a vše vystihla. No a ten konec! Ne, ne a ne! Prosím, to takhle nesmí dopadnout! Prostě jsem z tohoto filmu naměkko.
Nesouhlasím s lidmi, kteří tvrdí, že se ve filmu nic nedělo. Ve filmu se něco dělo pořád. Musíte počítat s tím, že ta doba taková byla. Pomalá ale bolestná. A pokud si to někdo stále myslí, myslím, že to nepochopil a nemělo cenu na ten film chodit.

Postavy a herci:
Liesel jsem si oblíbila už na začátku. Nejen díky její milosti a statečnosti. Taky kvůli lásce ke knihám a psaní, které měla. Vážně je skvělá!
Max byl dobrý. Víc nevím, protože jsem neměla šanci ho poznat, což mě mrzelo. Ráda bych ho poznala lépe. Zato Rudy byl skvělý. Já vlastně ani nevím, kdo tam skvělý nebyl. Mám ráda všechny postavy. Víte, že ani nevím, co o všech mám napsat? Je to těžké. Hlava nemyslí. Myslí jenom moje srdce. A to je touhle dobou rozdrcené. Vše co se týká Židů nebo jen 1. a 2. světové války mě děsí, bolí a trápí. Nejvíce mě štve, že si toho, že tady žádná válka není, nikdo neváží…….skvělé, a už zase brečím.

Podtrženo, sečteno:
Tento film mě dostal. Dostal mě tím způsobem, že jsem úplně zničená a vyždímaná. Je to příšerné. Lidičky zlatí, mrzí mě, co jste si za války museli prožít! Za nic na světě bych neměnila. Zlodějko knih, zůstaneš v mém srdci. A to na hodně dlouho. Film si rozhodně pusťte, ale připravte si kapesníčky.

Moje hodnocení:

Trailer:

Moje nejoblíbenější píseň z filmu:

9 komentářů:

  1. Na filmu jsem byla v kině... a nemohla jsem zadržet slzy. Snad vždycky se mi povede nebrečet, ale tady to nešlo..

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Mei-riefel,
    nedivím se Ti. Taky jsem nemohla zadržet slzy, ale překonala jsem se. Vybrečela jsem se až doma:). Je to nádherný film.

    OdpovědětVymazat
  3. Jeden z nejkrásnějších filmů, jaké jsem kdy viděla. Opravdu mě vzal a to se podaří málokdy. Těším se na knížku

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Eskandriel,
    ano, je to jeden z nejkrásnějších filmů. Také se velice těším na knihu. Myslím, že bude o chloupek lepší než fil, ale třeba budu překvapená:).

    OdpovědětVymazat
  5. Taky ten film považuji za jeden z nejpovedenějších. Musíš nad ním hrozně dlouho přemýšlet i po skončení. Byl naprosto úžasný. A děkuju, že jsem si po přečtení téhle recenze uvědomila, že opravdu všechny postavy byly naprosto úžasné.

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Lux Mercel,
    děkuji Ti za nádherný komentář. Těší mě to. Opravdu byli všichni úžasní.

    OdpovědětVymazat
  7. Film je krásný. Lepší film jsem v životě nevidéla.

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Lolinko,
    film je opravdu nádherný. Díky za komentář. Každého si velice vážím.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem osobně četla jen knížku u které se taky hezky pláče, ale na film se teprve chystám:)
    http://purplepineap.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)