Recenze:Osudová přitažlivost

16:13 kouzelná klubovna 4 Comments



Autorka: Jaime Reed
Přeložil: Čeněk Matocha
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 270

Děj: Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.
Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí.
Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití.
Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.

O autorce: Jaime Reed je autorkou paranormální série pro Young Adults s názvem Kronika Kambionů. Říká o sobě, že je na psaní závislá. Studovala umění na univerzitě Virginia Commonwalth. Poté, co se nedostala na uměleckou školu a strávila tři roky hledáním sebe sama v New Yorku, se vrátila do rodného města a znovu objevila svou dětskou "lásku": psaní. Jejím mottem je: Nikdy se nedívat zpět.

Moje recenze:
Tak konečně jsem si přečetla svůj první recenzní výtisk! Jak já jsem teď šťastná….
Po knize jsem pokukovala už dlouho, a když jsem dostala možnost přečíst si a zrecenzovat tuto knihu, neváhala jsem. Do knihy jsem se začetla a doslova jsem jí přečetla jedním dechem. Bohužel jsem byla vyrušována svými povinnostmi, takže jsem nebyla ve čtení tak úspěšná, jak jsem chtěla, ale vždycky jsme si našla chvilinku klidu, kdy jsem se mohla propadnout do světa kambionů…..

Ještě než budu hodnotit knihu samotnou, musím napsat hodnocení k obálce. Víte, že ani nevím, jestli se mi líbí nebo ne? Myslím, že je takový průměr. Když se teď ale nad tím zamyslím, kniha mě zaujala díky obálce. Ono se všude píše, aby člověk nesoudil knihu podle obálky, ale u mě to tak stejně vždycky dopadne. Na obálce jsou dvě postavy, Sam a Caleb, ale stejně si je představuju úplně jinak. Samaru ani tak ne, ale Caleba……hm……. Ten v mých představách vypadá úplně jinak. Obálce dávám šest pěkných nadprůměrných bodů. :)

Když jsme si přečetla, o čem kniha je, myslela jsem si, že se Sam ocitne v nějakém úplně jiném světě. Jak jen jsem byla naivní. Od knihy jsem očekávala úplně něco jiného, ale musím říct, že jsem byla velice překvapená. A to jen v dobrém slova smyslu. Kniha mě, jak už jsem psala, chytla a já byla ponořená do nádherného světa….

Autorka v knize dokázala vytvořit nádherný svět, který se mi velice zalíbil. Bylo to něco velice originálního, co by mě nikdy nenapadlo. Kambioni, pro mě doteď neznámé slovo. Super. Hádejte, jakým nadpřirozeným postavám začínám fandit! Ne, na upíry a víly to nemá……. Dělám si srandu! Kambioni jsou vážně skvělá stvoření. Klobouk dolů!

Kniha ještě ke všemu byla velice vtipná. Takhle jsem se snad u žádné fantasy nebo Young adult nezasmála. Sam mě vždy svou pohotovou a ke všemu vtipnou odpovědí dostala. Smála jsem se skoro na každé stránce, někdy se mi i zdálo, že jsem se smát neměla, protože to bylo nevhodné, ale já se vždy pousmála.

Byly tam i věty, které mě vážně dostaly a zanechaly po sobě stopy, protože jsem o nich musela přemýšlet. Jako například, že zná jenom duše u kol. Velice vtipná, ale pořád nepochopená věta pro mě byla, že Sam nemá ráda permanentky. Proč? To mi stále vrtá hlavou.
Moc se mi tam líbili poznámky typu, že kambioni neznají Harryho Pottera. Měli by se začít vzdělávat. Zvlášť, když Caleb pracuje v knihkupectví…..

V jejich práci se pořádaly jednou za měsíc Knižní kluby. Tak trošičku mě překvapilo, jak na naše „young adult knihy“ nahlížejí ostatní. Vážně jim připadáme jako pošahané, vymatlané puberťačky, které žerou takové slaďárny? Anebo to tam jen autorka chtěla dát? No nevím, docela mě to překvapilo, zvlášť, když takovou YA knihu napsala autorka sama. :)

Konečně se dostávám k mé oblíbené části – k postavám.
Sam se mi zalíbila už od začátku, a to proto, že pracovala v knihkupectví. Byla vtipná a svá. Taky byla sebevědomá, i když si to možná nechtěla přiznat. Jediné, co mi na ní vadilo, bylo její jméno. Samara. Když jí říkali Sam, tak to bylo v pohodě, ale mohla se jmenovat třeba Samantha. Vždyť, koho si představíte, když se řekne Samara? Já si představím horor….

Caleb Baker byl pro mě takový zvláštní. Moc se mi na něm líbila ta romantická duše a tak, ale z knihy jsem necítila tu jeho atraktivitu. Chtěla jsem z něj být tak trochu víc zblblá. Prostě jsem necítila to, co Samara. Z jiných knížek to cítím, takže bohužel.

Ostatní jsem měla ráda podle nálady. Někdy mi sedli, jindy mi zase připadali jako nějací tupci. V knize nechybělo dobro ani zlo, což bylo fajn. Nejlepší ale byli Mia a Dougie. Stačilo se o nich jen zmínit a mě na tváři přistál úsměv. Vážně povedený páreček, ještě jsme se v žádné knize s tímto případem nesetkala. :)

S koncem jsem byla spokojená. Nechybělo ani napětí, nechyběl ani vtip a …… Panebože! I otevřený konec! Vážně se těším na druhý díl. Bude to mazec!

Jaime píše pěkně. Nemá to přehnané a všeho je tak akorát. Ví, kdy má začít a kdy přestat. Ví, co čtenáře bude bavit a co ne. Takové autory, co to nepřehánějí, mám velice ráda. Jako autorka mi velice sedla. Doufám, že bude ještě hodně dlouho psát, protože na její knihy si vždycky udělám čas.

Tuto knihu doporučuji všem dívkám, které zajímá přitažlivý a atraktivní příběh o mladíkovi, ze kterého dámy, ženy a dívky šílí. Této knize dávám osm bodů, protože myslím, že má ještě co v dalších dílech ukázat. Knihu všem doporučuji.

Moje hodnocení knihy:
 Moje hodnocení obálky:


Velice děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Velice si toho vážím. Děkuji.

Knihu si můžete koupit zde.
Další informace o knize se dozvíte tady.

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze:) Knížka vypadá zajímavě, určitě si ji brzy přečtu:)

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluji k prvnímu výtisku :) A k pěkné recenzi, knížka zní celkem příjemně a líbí se mi ty zajímavosti, co jsi vypíchla :)

    OdpovědětVymazat
  3. 8/10 je dost dobré hodnocení. To, že kniha vychází jsem kupodivu postřehla teprve před půl hodinkou a teď čtu recenze. Moc krásně napsané, navnadila jsi mě. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Milá TeeTee x,
    Děkuji, určitě si ji co nejdříve přečti.

    Věrná Bastero,
    Děkuji Ti za tvůj milý komentář. Moc mě potešil.

    A má milá blogová sestřičko,
    Jsem ráda, že jsem Tě navnadila, to bych od recenzní očekávala a jsem ráda, že tento účel splnila. Děkuji. :)

    Vašich komentářů, milé slečny, si velice vážím a jsem za ně vděčná. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)