Recenze:Serafína - Příběh draků

13:00 kouzelná klubovna 9 Comments

Autorka: Rachel Hartman
Přeložil/a: Drahomíra Michnová
Počet stran: 347
Nakladatelství: Fragment
Vydáno v ČR: 2013

Děj: V zemi zvané Gored žijí již po desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha? Budoucnost draků je v sázce a v Goredu již není pro nikoho bezpečno.

O autorce: narodila v Kentucky, žila však na řadě různých míst včetně Chicaga, Filadelfie, St. Louis, Anglie a Japonska. Má bakalářský titul z literární komparatistiky, myslí si ale, že by měla mít spíš titul z literární srandistiky, protože její bakalářská práce se jmenovala "Paradox a parodie v Donu Quijotovi a Lúkianových satirách". Ve vysokoškolském studiu dále nepokračovala a raději šla kreslit komiksy. Nyní žije ve Vancouveru se svou rodinou, chrtem a také mluvící žábou a mlokem.


Moje recenze:
A mám tu recenzi na můj druhý recenzní výtisk! Ano, já vím, už vám tím lezu na nervy, ale já si nemůžu pomoct! Tuto knihu jsem si chtěla přečíst už dávno, vždycky jsem stála před výlohou a říkala jsem si, tu si musím koupit, tu musím mít, ale vždycky jsem to odložila, až jsem se na to úplně vykašlala. A teď se mi naskytla příležitost, tak jsem neváhala a tuto knihu si přečetla. Kniha mě pohltila, i když měla i své mouchy….

Ještě než začnu plivat špínu nebo začnu vychvalovat, musím ohodnotit nádhernou obálku. Kniha mě zaujala díky obálce, když jsem ji uviděla, řekla jsem si, že tato kniha stojí za to. Je vážně nádherná. Velice propracovaná a vystihuje celý příběh. Nemůžu se na ní přestat dívat. Je to zatím nejhezčí obálka knihy, jakou jsem kdy viděla. Klobouk dolů!

Ze začátku jsem se v celém příběhu vůbec nemohla zorientovat. Nepobrala jsem různé názvy, slova a dokonce ani jména. Tím pádem to všechno bylo obtížnější. Nevěděla jsem, co je teď a co je minulost. Totálně jsem se do příběhu zamotala, takže jsem si některé pasáže musela číst znovu a znovu. Někdy jsem to ani nepobrala, což byl problém dále v knize….

Jinak ale autorka dokázala vytvořit nádherný svět, kde se nachází draci. Musím se přiznat, že je to má první dračí série. Ještě jsem s draky nic nečetla….myslím…..Ne! Ještě jsem četla Drakie! Z Drakie jsem byla úplně hotová, ale na tuto knihu nemá. Tady se mi vše zdálo propracovanější a domyšlenější, ale za to nepochopitelnější.

Celý příběh jsem hledala lásku. Pořád se tam objevoval jeden mladík za druhým, ale ani jeden se nechytil. Pořád jsme si říkala: „Kdy Fínu konečně někdo políbí? Nebo ona někoho?“ A dlouho jsme musela čekat. Koho ale políbí, vám neprozradím…….
Od této knihy jsem čekala nějakou akci, boje a já ani nevím, co všechno, ale tady se nic nedělo. Serafína seděla na zadku a nic nedělala.  Já být na jejím místě, tak se trošičku více rozhoupu, ale ona nic. Musím ale knihu i bránit. Mně to vůbec nevadilo. :) I tak mě příběh dokázal pohltit a nepustit. Je to divné, protože jsem člověk, který má rád dobrodružství a akci, a přesto jsem byla velice spokojená.

Našla se tam i věta, která se m vryla pod kůži. Byla to věta: Láska není nemoc. Tahle věta mě dostala, ale zároveň jsem byla ráda, že ji někdo vyslovil, a že si to ten dotyčný uvědomil.
Pokud o jiných knihách píšu, že by byly krásné jako filmy, u této knihy je to jiné. Myslím, že by tato kniha byla nádherná jako seriál. Pokud by se jim povedl natočit, bylo by to úžasné a já bych ho asi hltala se vší parádou. Film by podle mě nebyl tak povedený, protože by vzali spoustu podstatných věci a za ty dvě hodiny by to nikdo nepochopil. Možná ale bude lepší, když se mi Serafína zaryje pod kůži jako kniha a můj vymyšlený svět….

Když už jsem u toho vymyšleného světa, nesmím zapomenout zmínit nádherně popsané úplně všechno. Má vlastní fantazie pracovala na plný plyn, protože jsem si mohla vymyslet úplně všechno. Autorka ani nepsala, kolik komu je, takže jsem všechny mohla mít jako mladé nebo jako staré. To se mi líbilo. Mohla jsem si to vymyslet podle svého.

Serafína na mě zapůsobila už od začátku. Moc se mi líbila její láska k hudbě. Ty popisy, jak hrála, jsem milovala. Ona jako slečna učitelka byla kouzelná. Také se mi na ní líbilo její odhodlání. Někdy se mi zdála (ne)odvážná. Všechno jsem cítila s ní. Prožívala jsem s ní její bolest, její smutek i její beznaděj. Nikdy bych nechtěla tajit to, co musela ona. Vždyť ani nemohla být sama se sebou nebo ano?

Lucian Kiggs byl okouzlující. Nádherný, skvělý, chytrý, pohledný, a spoustu dalších věcí. Nejvíce se mi ale líbilo, že jsem si ho mohla vymyslet sama a tím pádem si ho zamilovat. Někdy mi tedy přišlo, že se nezachoval úplně správně, ale to ho ještě více cení. Autorka nezapomněla na fakt, že nikdo není dokonalý.

Glisselda byla nádherná princezna. Učiněný anděl. Někdy mi ale připadala jako nějaká slepice. Omlouvám se, že to musím říct tak krutě, ale je to tak. Přirovnala bych ji ke královnám školy. Tedy pardon, ona je dědička trůnu….

Lars byl fajn, velice se mi líbil jeho přízvuk a šišlání zároveň. Vážně, za tohle ho zbožňuju! Slečna Puntíčkářka si mě dokázala získat tou první pěstí. Nemohla jsem se neusmát. :)

Ani nevím, co si mám o Fínině matce myslet…. Není mi sympatická, ale taky mi není nesympatická. Co si o ní myslíte vy?

Autorka píše nádherně. Je to jiný způsob, ale mně se to líbí.  Moc se mi líbila doba, do které to autorka zasadila. Ty nádherné šaty, domy a chování lidí, které nebylo tak hrozné, jako panuje teď.
Autorka dokázala vytvořit něco, co mě chytlo za srdce. Hrozně dlouho jsme čekala, až budu moct napsat tuto větu. Je to kouzelná kniha, ze které to vyzařuje. Je to ta kniha, která v sobě má kouzlo. A je jiná. Vybočila z řady a to se mi líbí.

Knize proto dávám devět bodů. Myslím, že nám ještě ukáže akci a napětí. Autorka si totiž dokázala udělat skvělý podklad a teď už se to bude jenom rozvíjet. Další díl má v originále vyjít v březnu 2015, takže se asi ještě načekáme. Mě to ale nevadí. Ráda si na tak senzační knihu počkám, protože vážně stojí za to. Takže „Mladí dospělí“ neváhejte a čtěte!

Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:

Velice děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Díky Vám jsem si mohla přečíst nádhernou knihu. Děkuji.

Knihu si můžete koupit zde.
Více informací se dozvíte tady.

Oficiální knižní trailer:

Český knižní trailer od Fragmentu:

9 komentářů:

  1. Tuto knížku jsem vyhrála a nějak se k ní ještě nedostala, ale po Tvé recenzi si jí určitě někdy časem přečtu ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Má milá Bastero,
    děkuji, je to pěkné. Určo si ji přečti. Stojí za to, to už jsi ale asi podle mé recenze poznala. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Seraphína je super, hrozně moc se mi líbila, akorát za ten přebal bych nejradši někoho zaškrtila, i když je skvělý. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Z knihy jsem nebyla až tak nadšená jako ty, ale i přesto měla pěknou myšlenku a dobře se četla :)

    OdpovědětVymazat
  5. Trinity Estridge,
    ano, je skvělá. Byla jsme z ní úplně hotová.

    Milá Dragell,
    myšlenka byla dobrá a ano, četla se výborně, ale až tak po sté stránce. Musela jsme se v tom trošičku zorientovat.

    OdpovědětVymazat
  6. Recenzi sice číst nebudu, ale kniha byla úžasná!

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Eamane,
    děkuji za tvůj komentář. Musím říct, že mě pobavil. Neber to nijak špatně, je to myšleno jen a jen v dobrém. Konečně člověk, který napíše pravdu. Podle mě je správné, že se nenecháváš ovlivňovat názorem někoho jiněho. Díky. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Drakie jsem se pokoušela číst a nějak mě to nechytlo, takže nevím, jestli by u mě Serafína zabrala.. Každopádně se teď na ni nějak nechystám, i když tvoje recenze je opravdu hodně, hodně kladná, takže možná časem.. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Julčo,
    děkuji,ale nevím, jestli to mám brát jako kompliment nebo ne. :)
    Jinak si ale myslím, že by Tě Serafína mohla oslovit. I když Drakie se mi také líbila, tak opravdu nevím.......zkus a uvidíš. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)