Recenze: Dračí oči: Čarodějka

17:46 kouzelná klubovna 0 Comments



Autorka: Kristina Hlaváčková
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 392
Vydáno v roce: 2014

Děj: Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy...

Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomocí mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!


Autorka v pěti bodech:
·         narodila se v roce 1979
·         dětství strávila s rodinou v Nigérii
·         miluje keramiku
·         spolupracuje jako překladatelka s ČVUT
·         tato kniha je její prvotina

Moje recenze:
Moc se omlouvám, že jsem dlouho nic nepřidala, ale bylo tak krásné počasí. Vůbec nic jsem nechtěla dělat, a už vůbec ne číst. Také už se mi zdálo, že jsem byla „přečtená“ a chtěla jsem si dát chvíli oddych. Ten jsem si dala a kvůli tomu jsem tuto knihu četla hooodně dlouho…..

Na knihu Dračí oči - Čarodějka jsem se těšila hrozně moc dlouho. Byla jsem na ni natěšená a říkala jsem si, že mě určitě nezklame.Ze začátku mě ale velice zklamala. Potom se ale děj překulil a nakonec mě kniha příjemně překvapila.

Do knihy jsem se vůbec nemohla začíst. Nevěděla jsem, jestli je to mou leností nebo tím, že se mi kniha nelíbí. Svedla jsem to ale na mou lenost, takže jsem četla dál a dál. Kniha se rozjela až po dvě stě stránkách, což jí moc na kráse nepřidalo.

Celá kniha mi připadala udělaná přes kopírák. Nejdříve se mi to zdálo jako Pán prstenů, potom jako Pán prstenů dvě a nakonec jako Pán prstenů tři. A potom jako Hunger Games.  Všechny bytosti byli smíchané do jednoho, tím chci říct, že jich v knize na můj vkus bylo hodně. Elfové, draci, trpaslíci, bojovníci, …..

Také se mi občas stalo, že jsem se přistihla, že nad knihou valím oči z důlků. A víte proč? Protože mě někdy dostali hlášky, které říkají lidé v naší době.
Michael mluvil zvláštně, někdy až přehnané. Vždyť v době, kde se vyskytuje král a princezna, museli existovat i jiné nadávky, no ne? Anebo už si je ty postavy mohly nechat pro sebe. Věřím, že bychom si to zvládli domyslet sami.

Nebudu ale jen zlá. Jak už jsem psala, kniha se rozjela až v polovině. Někdy jsem měla pocit, že knihu nemůžu nikdy dočíst, protože byla vážně zdlouhavá. Na druhou stranu ani nechyběla akce, napětí a momenty, které by nikdo z nás nečekal. Tedy alespoň já ne.

Jediné co mi chybělo, byla láska. Láska dvou mladých lidí……. která se tam potom konečně objevila. Byla jsem za ty romantické chvilky ráda, doslova jsem si užívala každý řádek. Proto Vám, paní autorko, radím: pište slaďárny. Na knihy plné romantiky máte talent.

Na druhou stranu to bylo zaměřené na přátelství dívky a chlapce. V knihách se moc přátelství nevyskytuje, vždy totiž dopadne tak, že se navzájem zradí. Tady jim jejich pouto vydrželo, ba dokonce rostlo.

Elena mi byla sympatická, ale…… JEJÍ VĚK!!! Zírala jsem na to s otevřenou pusou: osm let! Vážně mě to velice rušilo. To, co někdy vypustila z pusy, se nehodilo k tak malé holčičce. Vždyť mluvila jako dospělá. Její chování, myšlení, vystupování a spoustu dalších věcí, bylo zvláštní. Celou dobu jsem si musela představovat, že je jí více, jinak bych asi neunesla tak velkou změnu.

Michael byl velice vydařená a sympatická postava. I když jeho způsob nadávek byl nemístný a divný. Jinak se mi jako člen osobní gardy líbil. No a to jméno, že? Konečně taky někdo pochopil, jaké je nejhezčí jméno planety…… :)

Má nejoblíbenější postava ale i přesto všechno byla Bréta. Její krása byla cítit z celé knihy. Její dobrá duše byla cítit z celé knihy. A její bolest byla cítit z celé knihy. Když na scénu přišly její kapitoly, nemohla jsem popadnout dech. Vážně je velice silná, a podle mého, nepochopená postava.  No a s Nathanem tvořili nádherný pár. Vážně se k sobě hodili. On milující, ona krásná a tajemná.

A také musím říct, že i slza skoro ukápla. Nebudu naznačovat kde, jen si to pěkně vychutnejte sami.

Než vám vše shrnu, nesmím zapomenout na obálku. Kniha mě oslovila hlavně kvůli obálce. Je velice povedená. Jenom by tam mohli dát osmiletou holčičku a ne skoro dospělou ženu. A myslím, že by na přebalu knihy byly krásné autorčiny ilustrace. Ty si můžete prohlédnout na její stránce.

Asi se vám může zdát, že vám knihu nedoporučím, ale já to udělám. Musela jsem se do knihy nutit, ale když mi zbývalo „posledních“ dvě stě stránek, chytla mě tak, že jsem ji prostě musela dočíst. Ti, co píší, že je to úplně jiný druh fantazy knihy, mají pravdu. To ale tuto knihu dělá výjimečnou. Když se nad tím zamyslím, líbila se mi, a proto jsem nucena dát sedm krásných a zasloužených bodů.

P. S. Moc se těším na druhý díl, který vyjde na podzim letošního roku s názvem Černý jezdec. Neoficiální anotace od autorky na facebookovských stránkách vypadá vážně zajímavě. Takže sáhněte po knize a čtěte!
Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:

Velice děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.
Více informací o autorce i knize se dozvíte tady.

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)