Recenze: Kostičas

13:43 kouzelná klubovna 3 Comments



Autorka:  Samantha Shannonová
Přeložil/a: Lenka Kapsová
Počet stran: 480
Nakladatelství: Host Brno
Rok vydání: 2014

Děj: Příběh začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka“ či „posel“ — je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…

Autorka v pěti bodech:

  • Narodila se v Západním Londýně
  • Na Oxfordu vystudovala anglický jazyk a literaturu
  • Kostičas je její první vydaný román, plánuje však dalších šest dílů
  • Začalo se jí říkat „Nová Rowlingová"
  • Kniha obsadila první příčky bestsellerů deníku The New York Times

Moje recenze:
Tuto knihu všichni moc vychválili. Rozplývali se nad ní a psali jen samou chválu. Potom ale přišli i
jiní, kteří tvrdili, že je to chaotické, složité a nepovedené. Proto jsem si řekla, jako vždycky, že si na tuto knihu musím udělat svůj názor. A byla jsem zvědavá, co si o knize Kostičas pomyslím. Tak tady to je….

Abych vás ještě chvíli napínala, tato kniha má nádhernou obálku. Já jsem se jí nemohla kochat tak dopodrobna, protože jsme měla e-knihu, ale všude, kde obálku Kostičase zahlédnu, z ní nemohu spustit oči. Ta modrá společně s rudou květinou, ze které jde třináct paprsků, je nádherná. Jak pořád říkám: V jednoduchosti je krása.

A teď už se pustím na knihu. Nejdříve jsem z toho všeho byla v šoku. Nevěděla jsme, co si mám myslet, a říkala jsem si, jestli čtu knihu s tou anotací, co jsem si přečetla. Potom jsem usoudila, že to asi bude ona, ale podle anotace jsem to pochopila úplně jinak. Představovala jsem si, jak bude zavřená někde ve sklepě s nějakým starým „dědečkem“ a ono se z mých představ nic nekonalo. Proto jsem poté byla ještě více nadšená.

Autorka na mě ze začátku navalila spoustu cizích slov, kterým jsem vůbec nerozuměla. A najednou jsem těm názvům měla rozumět. Trochu mě to vyděsilo, protože jsem vážně neznala ani jedno jediné slovo. V celém světě bylo velice těžké se zorientovat.

Někdy mi kniha připomínala Divergenci od Veronici Roth. Nemůžu si pomoci, ale je to tak. Boj, krůtý člověk, co tě něco učí, smrt blízkých přátel a spoustu dalšího. Neznamená to ale, že se mi kniha i přes tuhle "mouchu" nelíbila.
Na můj vkus tam bylo moc postav. Nepamatovala jsem si jejich jména a nevěděla jsem, kdo je Carl a kdo ten člověk, co se mu říká dvanáctka. Jediné, co jsem věděla, bylo to, že se hlavní hrdinka jmenovala Paige.

Teď jsem si vzpomněla na mé nadání.  Já vůbec neumím vyslovovat cizí jména, takže když jsem četla tuto knihu, místo Pejdž jsem vyslovovala Pejdží. Jenom tak pro zasmání :).

Potom jsem si ale zvykla a tento svět se mi začal líbit. Už jen tím, že byl rok 2059, jsme si říkala: Aha, tak teď mi bude 59. Aha, tak teď mi bude 39. Aha….

Celkově autorka vytvořila nádherný, propracovaný svět, ve kterém bych ale žít nechtěla. A vy?

Autorka má krásný styl psaní. V některých chvílích jsem se do toho sice zamotávala, ale jakmile jsem se rozmotala, bylo to v pořádku. Všechny scény jsme si uměla živě představit.

Paige Mahoneyová byla dobrá hlavní hrdinka. Byla hrdá, nebojácná a já jí od začátku fandila. Někdy jsem ale měla pocit, že si mohla rýpnout více, ale co se dá dělat. Já bych se tam asi taky potřebovala dostat. Třeba bych se naučila držet jazyk za zuby. Anebo taky ne.

Strážce mi na to, že měl být pán, připadal moc hodný. Už od začátku jsem věděla, jak to dopadne. Myslím, že vás to napadne taky. Ale co mě nejvíce vytáčelo, bylo to, že pořád nosil ty rukavice.

Koho jsem ale přímo zbožňovala, byl Nick. Nick byl ten zachránce, ten, kdo jí dal to, co potřebuje a hlavně její nejlepší přítel. A vy už to znáte, ne? Když je nejlepší přítel pro Peige, tak je nejlepší přítel i pro mne.(Už zase si v duchu říkám Pejdží. Ach jo.)

Tato kniha byla skvělá. Zaslouží si, aby o ní vědělo co nejvíce lidí, protože je úchvatná. Svět, který autorka dokázala vytvořit, byl skvělý, tajemný, záhadný a přitom tak krásný. Knihu proto doporučuji všem, kdo mají rádi aspoň trošičku napětí a akce, protože akce zde naleznete hromadu.
Knize musím dát kvůli začátku jen devět bodů, ale věřím, že příští díl bude mít plný počet.

Další díl se jmenuje The mime order a v cizině má vyjít 21. října.
Práva na film získala společnost 20th Century Fox. Rozhodně se máme na co těšít!

Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:


Děkuji nakladatelství Host za poskytnutí e-knihy k recenzi. Vážím si toho. Díky Vám jsme si mohla přečíst úchvatný příběh.
Knihu si můžete koupit zde. 


Foto z natáčení traileru ke knize:




Oficiální trailer ke knize:
 

Český trailer ke knize: 

3 komentáře:

  1. Nádherná recenze Míšo ;). Na tuhle knížku jsem zrovna nedávno koukala v knihkupectví :). Má to úžasnej knižní trailer a možná si ji i přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Nejlepší blogerko,
    díky. Knihu určo doporučuji, a ty víš, že bych Ti nedoporučila nic špatného.

    OdpovědětVymazat
  3. Četla jsem a neskutečně líbilo, jenom nechápu proč to srovnávaj s Rowlingovou, tohle má vlastní styl i ráz. Mimochodem, trailery na tuhle knihu jsou všechny nádherné. ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)