Recenze: Temné vize: Odhalení

11:28 kouzelná klubovna 8 Comments



Autorka:  L.J.Smith
Přeložil/a: Olga Zumrová
Počet stran: 264        
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011

Děj: Kaitlyn je studentka střední školy. Kvůli svým nezvyklým očím a jasnovideckým schopnostem má pověst čarodějky. Lidé se jí bojí, a proto nemá žádné přátele. Přijme tedy pozvání do Zetesova institutu, kde bude moci začít nový život a studovat s vrstevníky s podobným neobvyklým nadáním. Kaitlyn zde pozná dva přitažlivé spolužáky, pohledného Roba, který svou léčivou silou rozdává jenom dobro, a tajemného a nebezpečného Gabriela s nezvyklými telepatickými schopnostmi. Studenti postupně začínají zjišťovat, proč byli do institutu přivedeni. A Kaitlyn se musí rozhodnout, komu má věřit... a koho bude milovat.
 Autorka v pěti bodech:

  • Žije v Kalifornii
  • Autorka Upířích deníků, Říše temnot, Temných vizí a Tajného kruhu
  • Narodila se v roce 1965
  • Psala od roku 1987 do roku 1998 a poté až v roce 2008
  • její život je pestrý a zajímavé to je i s jejími knihami. Více se dozvíte tady.

Moje recenze:

Nejdříve jsem tuto knihu zapírala, vůbec jsem netoužila po tom, abych si ji přečetla. Bylo to kvůli tomu, že ji napsala autorka Upířích deníků a já se tak trochu Upířím deníkům vyhýbám. Neptejte se mě proč, bylo by to nadlouho. Vlastně sama nevím, asi proto, že jsem sledovala seriál a upírům moc nefandím. Potom jsem si ale řekla, proč to nezkusit. A tak jsem vyzkoušela…..

Tato kniha mě neuvěřitelně nadchla. Byla jsem překvapená, jak dobře a rychle jsem četla. Vůbec s ničím nebyl problém. Měla jsem velikou radost, že jsem si tuto knihu mohla přečíst a změnit tím i svůj názor na samotnou autorku. Tak jsem i brouzdala na internetu a zjistila jsem několik zajímavostí.
První je ta, že poslední díl série Upířích deníků, který autorka opravdu napsala, je Midnight (u nás vyšlo dvojdílně Před půlnocí a Zoufalství). Všechny další díly série píše bezejmenný spisovatel, najatý vlastníkem autorských práv k sérii Upíří deníky. To samé je i u série Tajný kruh, kde autorka napsala jen tři díly, takže triologii. Není to proto, že by nechtěla, ale proto, že jí nebylo umožněno psát dál. Tak jaký na to máte názor?

Obálka této knihy se mi líbí. Je taková tajemná. Ale když jsem viděla obálky dalších dílů, které jsou modré a červené, tak se mi až zas tak moc nelíbí. Zvláště na tu modrou tato kniha nemá. Ale nebudu zlá. Tato obálka je pěkná, ale není překrásná. Stejně ale musím dát krásných sedm bodů.

Jak už jsem psala, kniha se nádherně četla. Přečetla jsem ji za jeden večer a jedno odpoledne. Když takhle rychle dočtu nějakou knihu, říkám si, že to svědčí o tom, jak je úžasná. Vždyť bych tak rychle nepřečetla knihu, která by se mi nelíbila, nebo ano? Stránky se otáčeli úplně sami, ani jsem nevěděla jak.

Moc se mi líbil celý námět knihy. Pět hlavních hrdinů, kteří jsou výjimeční, ale každý úplně jiným způsobem. Bavilo mě pozorovat, jak každý z nich zachází se svými schopnostmi a jak se zlepšuje. Také jsem ocenila, že tam nejsou žádní upíři, vlkodlaci a podobná stvoření. Konečně tam byla nějaká kouzla. Nejvíce mě zajímali schopnosti Gabriela.

Kaitlyn byla skvělá. Nemůžu si pomoct, ale je to dobrá hlavní hrdinka. Její schopnosti byly skvělé a já je obdivovala. Přezdívka čarodějnice, kterou jí dal Gabriel, se mi také líbila.

Rob.(Ach, Robe.) Moc se mi líbilo, že s ním udělala to, co udělala. Konečně to nebyl ten starší, zkušenější, krásnější a neodolatelnější mladík. I když jeho schopnosti se dali předpokládat. A také se mi líbila scénka, při které se nám představil.

Gabriel byl úžasný! Jak jsme si včera říkala: Já mám ráda zlobivé kluky! Vždyť jsou mnohem lepší. To tajemství, které kolem něj bylo, mě lákalo a chtěla jsem zjistit víc. Proto, kdybyste se mě zeptali, za jaký tým koupu, odpověděla bych vám za Gabrielův. Prostě mám ráda zlobivé kluky! :D

Anna a Lewis se mi v knize zdáli tak trošičku jako křoví. Prostě tam autorka potřebovala dát nějakou kamarádku a někoho, kdo vždycky řekne: „Ježiši….“. Tak to na mě působilo. Jinak se mi moc líbila schopnost Anny, i když to asi byla schopnost ze všech nejslabší. I přesto ji mám ráda.

Tak abych to všechno shrnula, co? Tato kniha je krásná. Rozhodně stojí za přečtení, protože mě hodně pohltila. Pokud byste hledali spoustu akce, nenajdete ji, je jí tam tak přiměřeně. Stejně ale neváhejte a čtěte, čtěte a čtěte!
  
Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:
  
Za tento recenzní výtisk vděčím nakladatelství Fragment. Děkuji.
Knihu si můžete koupit zde.
 

8 komentářů:

  1. Od autorky jsem nic nečetla Upíří deníky seriál mě moc nezaujal, také nejsem fanda upírů :) Ale prostě nepochopím, jak někdo může psát další díly za ní, to mi hkava nebere :)

    OdpovědětVymazat
  2. Bastero,
    i mně to hlava nebere. Vždyť je to její dílo, no ne? A někdo se rozhodne, že když je to populární, tak si to bude dopisovat sám. No nic, Temné vize jsou ale moc pěkné! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mám úplně ten samý názor, teď budu mít o knize i referát :)
    Taky jsem ji přečetla hodně rychle.
    A k upířím deníkům - já četla první díl a absolutně byl hroznej - seriál se mi zdá na dost lepší úrovni :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tato série je vážně moc povedená, ale soudím jen podle prvního dílu. :)
    Jinak díky, už se nemůžu dočkat dalších příběhů těchto hrdinů!

    CimFam,
    ať se Ti referát povede!

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych proti upírům nic neměla, kdyby se s nimi neroztrhl pytel. Nečtu to, protože je prostě od dob Stmívání "přeupírováno". Tahle knížka se mi dějově líbí, ráda čtu o čarodějnicích a výjimečných lidech:)

    OdpovědětVymazat
  6. Tuhle knížku jsem si v knihovně půjčila už dříve... bohužel, nestíhala jsem číst jednu, co jsem již měla rozečtenou a stíhat vše ostatní (škola...). Já proti L.J.Smith vůbec nic nemám. ;) To, že od dob Stmívání je
    ''přeupírováno'' mi leze krkem... Bereme-li to z druhé stránky věci, Stmívání bylo napsáno později než tato série románů. TVD jsem rozdýchala prvních 5 dílů a poté jsem to vzdala. Jelikož se mi líbí styl psaní této autorky, našla jsem si více knih od ní. Momentálně mám přečteno 1. - 5. TVD, Tajný kruh, Stefanovy deníky a Říši temnot.

    Knihu si ale určitě půjčím... Děkuji, že jsi mi ji připomenula touto (skvělou) recenzí. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Nim Horrible,
    děkuji a určo si ji přečti. Vážně stojí za to.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)