74. ročník Hladových her právě nastal...

8:00 kouzelná klubovna 4 Comments



Autorka: Suzanne Collins
Přeložil/a: Zdík Dušek
Počet stran: 328
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013

Děj: Jmenuji se Katniss Everdeenová a posílají mne zemřít.
V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.
Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt.
Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit? Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska.
Hunger games začínají…

Autorka v pěti bodech:
  •  Suzanne Collinsová žije v Connecticutu společně se svojí rodinou a dvěma divokými kočkami, které se usadily na jejich zahradě  
  • Tvorbě pro děti se věnuje od roku 1991
  • Psala scénáře k dětským televizním pořadům
  • James Proimos ji nabádal k tomu, aby začala psát dětské knihy
  • K filmu Hunger games napsala i scénář


Moje recenze:
Ano! Potupně se přiznávám! Knihu Hunger games jsem ještě nečetla. Asi se divíte, ale já nejdříve znala film. A ano. U mě je to velice divné. Nikdy nesleduji film dříve, než si přečtu knihu. A tady to bylo právě naopak. A mě to ani nevadilo…

Nesmíme zapomenout na nádhernou obálku. Jak já říkám, v jednoduchosti je krása a tady se to přímo potvrzuje. Černá, bílá a zlatý reprodrozd. Nemám slov. Nádhera. Jediné, co mi vadí, je červená cedulka: Young Adults. No co, už jsme si zvykli, ne?

Tím, že jsem viděla film, jsem věděla, do čeho jdu. Věděla jsem, že je to kniha plná zvratů a hlavně smrti. Nikdy bych si ale nepomyslela, že budu i brečet.

Jsem velice překvapená, protože jsem nečekala, že může být nějaký film tak věrný knize. Vážně to bylo úplně totožné, přesně jsem si vybavovala ty určité části filmu. Přesto si ale myslím, že kniha je mnohem lepší.

Čemu jsem se divila a nad čím jsem kroutila hlavou, bylo to, že mi ani nevadí, že se v knize nevyskytuje moc přímé řeči. Stejně jsem byla schopná celou knihu přečíst jedním dechem.
 
Svět, který autorka dokázala vymyslet, se mi moc líbí a hnusí zároveň. Jaké bestie udělala z lidí. Prostě se mi to nelíbí. Na druhou stranu ty oblečky, které měli všichni občané kapitolu, byly sladké. No nemám pravdu?

Styl psaní má autorka skvělý. Ví, kdy má přestat zbytečným popisováním krajiny. Taky se mi líbí, že knihu nezaplnila jenom romantikou. Byla tam, ale nebyla to hlavní. Hlavní byl boj o život.

S dlouhým začátkem jsem počítala. Ve filmu to je celá první hodina filmu, tak jsem si říkala, že v knize to bude tak na sto padesát stran. A byla jsem překvapená, když to bylo jenom sto třicet osm.

V některých částech se mi to ale zdálo málo brutální. Asi jsem divná, ale je to tak. Když už tam zemřelo 22 nevinných lidí, mohlo to být alespoň trošičku o boji.
 
Katniss je skvělá hlavní hrdinka. Moc jsem si ji oblíbila, protože je stejně tvrdohlavá jako já. I když někdy mě taky dokázala pořádně vytočit. Musím ale říct, že jsem s ní celou dobu soucítila.

Peeta. Ach, Peeta. Ve filmu na mě působil hrozně namachrovaně a odtažitě. Proto jsem vždycky tvrdila, že fandím Hurikánovi. Když jsem si ale přečetla knihu, nikdo jiný než Peeta v mém srdci místo nemá. Ano, Baru, teď už fandím jenom Peetovi.

Na Routu nikdo z ostatních postav nemá.(Kromě Peety!) Já na tuto dvanáctiletou holčičku trpím už od začátku, a když jsem teď musela prožívat …


Závěrečné hodnocení:
Této knize nemám co vytknout. A to mě trošičku mrzí. Vždyť ode mne přeci nemůžete pořád číst jen samé dobré recenze, ne? Vždyť to vás za chvíli omrzí. I tak riskuji a oznamuji vám, že Katniss a Peetovi dávám skvělých DESET bodů. A pokud jste stejné „ostudy“ jako já a knihu jste ještě nečetli (Já už ano, cha!), přečtěte si ji. Vážně stojí za to.


Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:


Děkuji úžasnému Fragmentu za poskytnutí recenzního výtisku. Díky, díky, díky!

Knihu si můžete koupit zde.
Více informací se dozvíte tady.


Trailer k filmu:

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. Já jsem si Katniss zase tolik neoblíbila. Celou sérii jsem přečetla, ale Katniss mě upřímně moc neohromila. Každopádně je Aréna smrti ten nejlepší díl z celé trilogie. :)

    OdpovědětVymazat
  2. pekna recenze a vubec me neprekvapuje tvoje hodnoceni :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky Moox a Lucy Lillianne,
    děkuji za vaši chválu. Ani nevíte, jak mě vždycky dokáže potěšit. Já si Katniss oblíbila velice, asi i kvůli tomu, kdo ji hraje. :)
    Uvidím, jak se mi další díly budou líbit. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dokonalá kniha, dokonalá obálka, dokonalé všechno. Jsem ráda, že se líbilo. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)