Recenze: Rudá jako rubín

8:00 kouzelná klubovna 4 Comments


Autorka: Kerstin Gierová
Přeložila: Tereza Pecková
Nakladatelství: CooBoo
Vydáno v roce: 2012
Počet stran: 335

Děj: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Autorka v pěti bodech:
  • Narodila se v roce 1966
  • Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku
  • Začala psát v roce 1995 romány pro ženy, které jsou úspěšné, ale proslavila se zejména trilogií o cestování časem
  • Má diplom z psychologie komunikace
  • žije na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi


Moje recenze:
Tuto knihu jsem nejdříve v roce 2012 zavrhla kvůli obálce. Zdála se mi taková dětská, tak jsem se ani
neobtěžovala přečíst si, o čem kniha je. Teď, když jsem si povídala se svou kamarádkou, jsem zjistila, že je z knihy hrozně moc unesená, a tak mi to nedalo a na Barčino doporučení jsem si tuto knihu musela přečíst…..

Jak už jsme psala, obálka mě ze začátku vůbec ničím nezaujala. Ale když jsem tuto knihu měla doma, pořádně jsem si ji prohlédla a prostudovala. Nakonec jsem došla k závěru, že se mi obálka moc líbí a je vydařená. Sice znám v zahraničí mnohem hezčí obálky, ale co se dá dělat, že? Potom mi hlavou vrtalo, proč tam jsou ty vlci, nebo co to je. Kdyby to někdo náhodou věděl, tak prosím napište do komentářů. I tak jsem byla s obálkou spokojená. A ta růžová se vysloveně hodí!

Do knihy jsem se začetla okamžitě. Prostě jsem ji vzala do ruky a četla jsem a četla, až jsem za tři dny čtení zjistila, že mám knihu dočtenou. Až mě to mrzelo. Rudá jako rubín byla má první kniha, kde se vyskytovalo cestování časem. Do této doby jsem žádné cestovatele nepoznala, takže to pro knihu bylo výhodné, protože přede mnou ožil krásný příběh.

Co se mi ale zdálo špatné, bylo, že kniha začínala pomalu, a já ani nepostřehla, že skončila. Na můj vkus to byl moc rychlý konec, což této knize pár bodíků ubralo. I tak vám ale tuto knihu vychválím do nebe.

Skvělý nápad je ten, který je neokoukaný, a tento nepatří zrovna k nejznámějším. Moc se mi líbilo, že autorka spojila YA knihu s historií. To jenom tak nenajdete. Byla tam zmiňována Anna Boleynová, Alžběta II., bombardování Londýna za 2. světové války a spoustu dalšího. Také nám je tato kniha schopna ukázat, co se dříve nosilo. Zvláště, když to tak skvěle autorka popíše.

Když už jsem u toho, jak autorka píše, musím vás upozornit, že kniha Rudá jako rubín je napsána velice jednoduše. Nečekejte, že by se autorka moc rozepisovala a psala vám dlouhé odstavce úplně o ničem. Všeho je tak akorát. Ale pro náročné lidičky, kteří potřebují slohy, se tato kniha nehodí. Je vážně velice jednoduchá. Když už se blíží to léto, tak vám tuto knihu doporučuji třeba k moři nebo na tábor, kde byste mohli mít dlouhé chvíle. Rozhodně si myslím, že jí přelouskáte rychle.

Další chyba, kterou jsme našla, byly složité vztahy obou rodin. Nahrnulo se na mě najednou spoustu postav, o kterých jsem nic nevěděla a najednou jsem s nimi měla trávit celou knihu. A také se musím přiznat, že bych vám stejně asi neodpověděla na to, jak se jmenovala její babička.

Gwendolyn byla skvělá! Byla to postava, kterou jsem si ihned oblíbila. Byla totiž úplný opak mě. Myslím, že má veliký potenciál, a když si ho nezkazí, bude to skvělá hlavní hrdinka, která bude patřit k mým nejoblíbenějším postavám. A to jméno! Že je úžasné? Je vážně nádherné.

Gideon byl pro mě takový šašek. Namachrovanej frajer, co si o sobě myslí, že je bůh. Jen počkej! Ale byla jsem za něj ráda. Aspoň to nebylo: Ahoj, líbíš se mi. Budeš má láska na celý život?
Ano, i to známe. Jinak se mi líbilo, jak se měnil společně s příběhem. Toť vše. Vychutnejte si to sami.

Největším oříškem knihy pro mě však byli Lucy a Paul. Záhada, na kterou prostě musím přijít! A vždyť jsou tak sladcí!

Teď se chystám, že si pustím film, tak vám sem možná někdy hodím i recenzi. Uvidíme. Ale Barča říkala, že je to přeházené. Ale teď už konečně shrnutí.

Kniha Rudá jako rubín je úchvatná. Pokud jste ji ještě nečetli, mazejte do knihovny nebo do knihkupectví, protože vážně stojí za to. Je to jedna z těch knih, které porozumí úplně každý, a myslím, že budete překvapeni. Hlavně od knihy nic neočekávejte, protože potom pro vás budou odměnou ubíhající řádky tak krásné knihy.

Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:

4 komentáře:

  1. Ahoj, tuhle knihu jsem taky četla a nedávno jsem narazila na tuhle stránku http://knihy-online8.webnode.cz/ a tam je i recenze na film, který fakt doporučuju všem komu se líbila kniha.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si na knihu nemůžu stěžovat, abych řekla pravdu, mohla bych ji i řadit mezi oblíbené a všem jen doporučit. Mám přečtené všechny 3 díly a to už je u mě co říct. :D Jinak moc pěkná recenze a jak píšu vždycky, když tady zavítám, moc pěkný blog. :)
    http://my-little-boring-me.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná recenze:) Taková poutavá:) A hrozně mooc krásny blog:)
    http://purplepineap.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Moc vám všem děkuji. Jsem ráda, že se vám tu u mě líbí.
    Tato kniha je vážně skvělá a na další díly už se také chystám. ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)