Rozhovor s Kristinou Hlaváčkovou

15:11 kouzelná klubovna 0 Comments



Kristina Hlaváčková je autorka knihy Dračí oči-Čarodějka. Znáte? Neznáte? Poznáte......



Autorka a psaní
Na úvod bych Vás požádala, abyste se nám představila.
Jmenuji se Kristina Hlaváčková, je mi 35 a píšu už od dětství, i když hlavně do šuplíku. Jako malá jsem byla několik s rodiči v Nigérii, nejdřív před nástupem na základku, pak i v jejím průběhu. Tady jsem se začala učit angličtinu a kromě několika měsíců v internátní škole jsem byla i na Americkém výběrovém „víceletém gymnáziu.“ Po návratu a po základní škole jsem nastoupila na Gymnázium Arabská, kde studovala snad polovina rodiny. Podařilo se mi získat stipendium na roční výměnný program a odjela jsem do Minnesoty, kde jsem kromě naprosto úžasných zážitků a spousty skvělých lidí nasbírala dost zkušeností, zlepšila si AJ a trochu se otrkala. Studium na vysoké škole je se mnou trochu nezáživné. Mám překladatelskou státnici.

Jaká byla Vaše úplně první dokončená kniha? (nevydaná)
Její postavy vznikaly opravdu dlouho a trochu se mnou rostly. Jejich příběh jsem měla v hlavě sice o něco kratší dobu, ale možná i několik let, než jsem začala psát. První díl jsem psala docela dlouho, skoro dva roky, protože jsem měla období, kdy jsem na psaní ani nesáhla. Druhý díl začal vznikat částečně s prvním, nepíšu úplně chronologicky.

Jak se kniha jmenovala a o čem byla?
První dokončená nevydaná kniha jméno neměla, vlastně nemá. Napsala jsem ji v páté třídě a byl to western. Hlavní hrdinka, překvapivě Elena. Bylo to o děvčeti, které otec odveze na ranč, kde spolu prožívají spoustu dobrodružství mezi kovboji a indiány.

Od kolika let píšete?
Píšu od 6 let, kdy jsem se naučila číst a psát.

Co teď máte rozepsáno?
Momentálně píšu třetí díl Dračích očí, je tam spousta zajímavých postav, které ještě mají co říct. Zároveň vymýšlím novou sérii, která je zatím v podobě hromady poznámek. Tam už ale Elena nebude

Jaké knihy a autory máte ráda?
To je hodně různorodé. Nejraději čtu detektivky, fantasy, thrillery a pořád ještě mi vydržela láska k westernům, i když u těch jsem už vybíravá. Oblíbení autoři jsou Agatha Christi, Terry Pratchett, Dick Francis, Dan Brown, Tonny Hillerman, Patricia Cornwell, Tom Clancy, John Grisham, Tolkien .... to bychom tu byli dlouho.

Je léto, všichni odjíždí na dovolené, a tak se Vás zeptám: Jaká je Vaše vysněná dovolená?
Momentálně je hodně pracovní léto. Vysněná dovolená? Dvě už jsem si splnila, cestovala jsem po západě USA po národních parcích a byla jsem v Austrálii u krokodýlů. Na obě místa bych se chtěla vrátit. Mám hodně toulavé boty, nejlépe po poznávacích zájezdech. Už několik let pošilhávám po Aljašce a vypadá to, že by se mohla splnit příští rok. Těším se na velryby, divokou přírodu a hlavně na medvědy.


Kniha Dračí oči – Čarodějka
Jakou postavu ze své knihy máte nejradši? Jakou nejméně?
Z čarodějky mám nejraději Michaela a Charlika. To jsou moje zlatíčka. Nejméně asi Darse a Nitrama

V čem je Vám Elena podobná?
Zjišťuju, že to je asi otázka spíš na moje kamarády, než na mě, ale je stejně držkatá jako já, neposedí a neustále vězí po uši v nějakém maléru. To máme hodně společné. Obě jsme trochu na zabití. A pak asi i to, že umíme spoustu věcí, nad kterými jiní lidé vrtí hlavou

Jací lidé pro Vás byli inspirací?
Někteří členové mé rodiny, i když ne nutně korespondují s Eleninou rodinou. Pak někteří moji kamarádi. Charlik a Michael jsou minimálně částečně podle skutečných lidí. Pak existuje spousta postav, které vznikly na základě konkrétních situací, které se mi přihodily.

Chtěla byste, aby Vaše kniha byla zfilmována?
To je zajímavá otázka. Má několik rovin: Bylo by to super už jen proto, že by to znamenalo, že se kniha líbí natolik, že někomu stojí za to, aby ji zfilmoval, a navíc mám ráda filmy. Na druhou stranu mám hodně konkrétní představu o postavách, a jak v mém světě věci vypadají a asi bych hodně těžce nesla, kdyby to bylo ve filmu jinak.

Všechny Vaše čtenáře by určitě zajímalo, proč jste zvolila tak nízký věk Eleny?
Elena je hodně diskutovaná, až mě to kvůli ní mrzí. Důvodů je hned několik. Hlavní důvod je, že nemám ráda příběhy, které vás rovnou postaví před hotovou věc stylem: tady máte mocnou čarodějku a proroctví. Nevíte sice, jak přišla ke své moci a proč se chová, jak se chová, ale tak to je. Napsat něco takového by mě bavilo stejně málo, jako to číst. Pro zbytek příběhu je důležité jednak to, že se Elena už "divná" narodila, protože má v genech víc magie než kdokoliv jiný a navíc ambiciózní matku, která od ní hodně čeká. Všechno, co se jí děje v dětství, to jakou má rodinu a s čím se musí potýkat jako malá, to vše ji v dalších dílech ovlivňuje v jejích rozhodnutích. Navíc má několik skutečných živých předloh, lidí, kteří byli a jsou od malička divní, úplně jinde než ostatní a i když se s tím potýkají, jsou podle mě naprosto skvělí. Na někom starším by tohle všechno vidět nebylo.


Kniha Dračí oči – Černý jezdec
Už víte přesné datum vydání?
Poslední informace od Fragmentu je 17.9.2014. Snad je to datum definitivní Já ho tak beru.

Můžete nám prozradit nějaké malé tajemství, které se týká právě druhého dílu?
Tak to je ošemetné. Pár krátkých ukázek je na profilu, pár jich ještě přibyde. Z pochopitelných důvodů trochu mlžím. Elena vyrostla, je z ní slečna, i když s naším pojmem puberťáka se srovnávat nedá. Divná je pořád Michael to s ní nemá jednoduché, protože se kolem ní začínají motat chlapi. Objevuje se spousta nových postav. Propojí se příběh Eleny a Brety. Proč, to si budete muset přečíst. Možná se dozvíte, proti komu Elena opravdu bojuje, ale možná také ne...

Mě osobně by velice zajímalo, jestli už se konečně Elena zamiluje. Mohla byste se k tomu, prosím, nějak vyjádřit?
A ano, Vám vlastně vadilo málo lásky. Uznejte, osmiletá Elena se zamilovat nemohla. Už jsem říkala, že Michaelovi dělá těžkou hlavu, že se kolem Eleny motají chlapi. Kterého si vybere a jestli jí to bude něco platné, to je otázka. Po pravdě se mi nechce moc prozrazovat

A nějaké drby ze zákulisí psaní by nebyly?
Hlavní drb je, že Černý jezdec je o 90 stran kratší, než byl původně.
Moje oblíbená neoblíbená postava z Černého jezdce. Mám tam jednu postavu, kterou jsem vymyslela, abych ji během 20 stran zabila a ten holomek se mi přes veškerou mou snahu prožil až do třetího dílu.

Páni! Děkuji, jsem docela v šoku………to jste zkrátila Vy anebo nakladatelství?
Krátila jsem já na žádost nakladatelství.

Je něco, co chcete vzkázat svým čtenářům?
Asi jen to, že bych jak jim tak sobě přála, aby je moje knihy bavilo číst tolik, jako mě baví je psát, protože já si to užívám.


Autorku můžete navštívit zde.

Pokud narazíte na krásné ilustrace ke knize, v duchu za ně děkujte kamarádce autorky: Veronice Trachtové.


Moc děkuji Kristině Hlaváčkové za rozhovor a přeji hodně úspěchů s dalšími knihami.

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)