Svět plný Paranormálů...

8:00 kouzelná klubovna 1 Comments



Název: Zlodějka duší
Autorka: Kiersten Whiteová
Počet stran: 346
Nakladatelství: Fortuna Libri
Rok vydání: 2011

Děj: Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch – paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život…

Autorka v pěti bodech:
  • Narodila se a vyrůstala v Utahu
  • vystudovala angličtinu na Brigham Young University
  • Teď žije s manželem a dětmi v San Diegu
  • Pracuje na knize Isadora, kde je hl. hrdinkou dívka, která má rodiče egyptské bohy
  • Aprilynne Pikeová, autorka bestselleru Křídla, je její dobrá přítelkyně 


Moje recenze:
Konečně jsem se dostala k této knize. Mám ji od prosince, takže mi šest měsíců ležela v knihovničce. No nic, konečně na ní přišla řada. Musím říct, že jsem od ní vůbec nic neočekávala. A také že se nic nestalo.

Než ale začnu hodnotit knihu, vrhnu se na obálku. No řekněte, není úžasná? Já myslím, že ano! Ty krásné šaty! Ach, jak já závidím. Ale pššt!
Bohužel ale nemohu dát plný počet bodů, protože třetí díl ji má mnohem hezčí. Proto jsem nucena dát jenom DEVĚT bodů. Přesto si ale myslím, že kdyby takhle vypadaly všechny obálky, mohly bychom být spokojení, ne?

A teď už k samotné knize. Musím říct a je mi líto, že musím tak natvrdo, že začátek byl příšerný.  Vůbec mě děj nezaujal, nevěděla jsem, na čem jsem, ani kde jsem. Prostě mě autorka ponořila do světa, o kterém jsem neměla vůbec tušení. A to nemluvím ani o tom, že mi nebyla sympatická ani hlavní hrdinka.

Proto jsem prvních sto stran nějak přežila. Byla jsem donucena zavřít obě oči, ale nějak jsem se s tím srovnala. Proto vám radím: Jestli budete tuto knihu číst, nenechte se odradit!

Po té sté straně už se to nějak překulilo a mně se to začalo i líbit. Ano! A byla jsem ráda, že jsem knize před tím dala šanci, jelikož by toho, že bych Paranormály nedočetla, byla škoda.

Styl autorky se mi líbil už ale od začátku. Nic nerozvádí na pět stránek. Prostě nám sdělí, co je potřeba a ostatní už si můžeme domyslet sami. To jsem velice ocenila. Přímá řeč také nechyběla, nebyli to jenom myšlenky, za což jsem také byla ráda. Myslím, že časem bude Kiersten skvělá autorka.

Pokud byste v knize hledali spoustu napětí a akce, bohužel byste nenašli. Kniha ubíhala, ale zdálo se mi, že je pořád na jedné a té samé lajně a že nepostupuje.

Evie mi byla ze začátku nesympatická. A ani se to nijak nezlomilo. Pořád mi přišla taková bez charakterová. Prostě jsem si k ní nenašla cestu. Pro mne je to jedna z nejslabších hrdinek.

Lease byl zvláštní. Myslím, že to může být bezva kluk, ale když pořád mění podobu, tak nevím. Také mi vadilo, že jsem necítila tu jejich lásku. Úplně jako by tam nebyla.

Nejlepší ale byl Reth. Jak já zbožňuju zlobivé kluky! Ale až si tuto knihu někdy přečtete, napište, zajímalo by mě, jestli ho vidíte jako někoho zlého anebo jako hodného. Já ho vidím jako nepochopenou postavu.

Asi si řeknete, že napíšu, jak byli Paranormálové hrozní. Ale já to neudělám. Myslím, že je to takový hezký průměr. Oddechovka, při které se i zasmějete. To, že jsem knihu přečetla za dva dny, asi svědčí o tom, že to není tak špatné, ne?
Knize dávám hezkých ŠEST bodů a doporučuji ji lidem, kterým nevadí, že to není nějaký zázrak.


Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:



Trailer:



1 komentář:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)