Vstupte do světa řecké mytologie...

8:00 kouzelná klubovna 5 Comments



Autorka: Josephine Angelini
Přeložila: Alžběta Dvořáková
Počet stran: 384
Nakladatelství: CooBoo
V ČR v roce: 2014

Děj: Šestnáctiletá Helen Hamiltonová si odmalička bolestně uvědomuje, jak moc se liší od svých vrstevníků – nejen nezvyklou výškou, ale i schopnostmi. Umí například superrychle běhat a má nadlidskou sílu. Zároveň se bojí, že tyhle její „abnormality“ značí, že je nějaká zrůda, a tak se snaží co nejvíc splynout s davem, nevyčnívat. Což je minimálně při její výšce opravdu těžké. Pak ale na americký ostrůvek, kde žije, zavítá početná rodina Délosových a obvykle mírná a klidná Helen přecitlivěle reaguje na jakoukoli zmínku o nich, přestože je vůbec nezná. Její okolí, táta, nejlepší kamarádi Claire a Matt, ji nepoznávají a nechápou, co se děje. Jenže rodina Délosových Helen nepřinese jenom neklid, ale taky jí pomůže zjistit, co je vlastně zač. Že není žádné monstrum, ale stejně jako atraktivní, výjimečně chytří a sportovně nadaní Délosovi pochází z linie potomků řeckých polobohů…

Autorka v pěti bodech:
  • Narodila se v Massachusetts a je dcera farmáře
  • V rodině je nejmladší a má sedm sourozenců
  • Vystudovala New York University's Tisch School of the Arts ,obor klasické divadlo
  • Žije v Los Angeles s manželem
  • Ve svém poděkování vzkazuje i něco mravencům, tak se pobavte sami

Moje recenze:
Na knihu Proroctví jsem čekala neuvěřitelně dlouho. Byla jsem natěšená jako na Vánoce a každým dnem, kdy jsem doma knihu po datu vydání neměla, jsem byla nervóznější. Ano, až tak jsem se těšila.

Na internetu jsem četla komentáře typu, že kniha zklamala, že se prvních
padesát stran budu nudit, ale u mě se nic takového nekonalo. Prostě jsem se začetla a nemohla se pustit. Knihu jsem před sebou musela schovávat, protože jsem ji nechtěla dočíst. Ano, myslím, že jsem se na této knize stala závislou.

V knize se nenašla postava, kterou bych nenáviděla. Do všech jsem se dokázala vžít, cítit s nimi. Myslím, že se mi to ještě v žádné knize nestalo. Jindy prostě čtu, ale teď jsem to prožívala. Zvláštní.

V některých momentech mi rodina Délosových připomínala rodinu ze Stmívání. Velká, početná, praštěná rodina. Pokud někdo tvrdí, že se kniha podobá Persymu, nemůžu to nikomu vyvrátit, jelikož jsem ho nečetla.

Pokud se ptáte, jestli se v knize vyskytovalo napětí, odpověď je jednoduchá: ano, napětí se zde vyskytovalo. A že ho nebylo málo. V některých situacích jsem si ale říkala, jestli už by se Helen nemohla bránit sama. Vždyť je pořád měla za zadkem…

Téma polobohové je pro mne úplnou novinkou. Nic podobného jsem ještě nečetla, ale musím přiznat, že se mi zalíbilo. Celkově Řecko, bohové, legendy, pověsti, to všechno je krásné a tajemné. Nabízí se tolik možností…

Helen byla sympatická hlavní hrdinka. Od začátku jsem ji měla ráda, ale čím jsem postupovala v příběhu dál, trošku u mě klesala. No a na konci si to u mě úplně pohnojila. No nic, třeba se to zlepší.

Všechny Délosovi kluky jsem měla ráda. Ani nevím, jakého nejradši, ale Lucas byl asi ten nejhlavnější ze všech. Nezbývalo mi nic jiného, než si ho oblíbit společně z Helen.  Jak už jsem psala, všechny postavy byly v pohodě.

Musím přiznat, že je velice těžké něco o této knize napsat. Myslela jsem si, že to bude hračka, ale vůbec není. Proto se vrhnu na obálku a závěrečné hodnocení.

Proroctví jsem si všimla díky nádherné obálce. Uchvátila mě na ní postava v krásných řeckých šatech. Před vydáním jsem si obálku neustále prohlížela a jsem velice ráda, že nakladatelství zachovalo původní obálku. Jinou bych si totiž nedokázala představit. Jen mě trošičku mrzí, že se neleskne.

Jak už víte, na Proroctví jsem se stala závislá. Takže, co si myslíte? Můžu dát něco jiného než deset bodů? Ne, nemůžu. Asi této knize moc nadržuju, protože jsem ji moc chtěla mít doma, ale je to tak. Obálce i knize dávám DESET bodů z deseti.


Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:
 

Trailer: 


PS: Taky byste tak hrozně chtěli lepidlo Starcrossed? Já tedy rozhodně ano! :D

5 komentářů:

  1. Tak nejdřív jsem si myslela, že si Proroctví nepřečtu, ale tys mě v této recenzi tak nalákala a na knihu jsem se podívala úplně z jiného pohledu, že si jí prostě musím přečíst. :) Vážně jsem za tuto recenzi opravdu ráda! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som sa na knihu hrozne tešila, zaujala ma už dávno, ale podľa mňa bola tá kniha úplne desná, vôbec sa mi nepáčila. Helen považujem za najhlúpejšiu hrdinku a knihu za napodobeninu Twilightu :D

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Moox a Máťo Wolf,
    děkuji za vaše názory. Já na knihu nemám ani jedno křivé slovíčko, takže nemůžu tvrdit, že máš pravdu, Máťo. Každá ale máme právo na nějaký názor.

    Jsem ráda, Moox, že jsem Tě aspoň trošičku nakopla. Doufám, že se Ti bude líbit stejně jako mně! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Hahaha, co je to lepidlo Starcrossed? Moc jsem to z toho obrázku nepochopila. :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já si tedy myslím, že je to lepidlo. Nebo se snad pletu? :D

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)