Kouzelný svět Malfuria na vás čeká s otevřenou náručí...

17:37 kouzelná klubovna 3 Comments



Zobrazování obrázku zpívající město.gifAutor: Christoph Marzi
Přeložila: Dagmar Steidlová
Počet stran: 240
Vydání: 2. vydání knihy Malfuria
Vydáno v ČR: 2008/2014
Nakladatelství: Fragment

Catalina žije poklidným životem u starého malíře map. Učí se u něj jeho krásnému řemeslu.
Jednoho dne připluje do města létající galeona Medúza a z ní vystoupí zlověstné postavy v maskách harlekýnů. Catalinin život se v ten okamžik od základu změní. Harlekýni slídí po městě a šíří kolem sebe chlad, temnotu a strach. Mají jediný úkol: zmocnit se Cataliny a dostat ji na stranu zla. Catalina utíká a s překvapením zjišťuje, že je obdařena prastarými a mocnými čarodějnými schopnosti, které už nikdo jiný neovládá.
Dokáže Catalina utéct před temnými postavami a zůstat na straně dobra? Nebude to snadné. Své čarodějné schopnosti teprve objevila a její nepřátelé jsou vždycky krok před ní…


Zobrazování obrázku autorpic_marzi3.jpgChristoph Marzi v pěti bodech:
  • vyrost v Obermendigu v Eifelu 
  • vystudoval ekonomii na Mohučské univerzitě
  • nyní žije se svou ženou Tamarou a jejich třemi dcerami v Saarbrücken
  • pracuje jako pedagog
  • píše už od patnácti let, inspirují jej především viktoriánští spisovatelé
Pomalý začátek
Na Poslední čarodějku jsem četla rozdílné recenze a hodnocení. Proto mi to jako vždy nedalo a já si ji musela přečíst. Kvůli tomu jsem knihu popadla a snažila se začíst. A ejhle, ono to nešlo.
Když jsem však překonala „prvních“ sto stran, kniha se mi i docela zalíbila. Pořád to ale nebylo ono.

Zobrazování obrázku WITCH Final Cover.jpgNudný děj, pokus o horor
Celých sto stran jsem se snažila zavírat obě oči. Příběh mě vůbec ničím nezaujal. Když jsem si přečetla, o čem příběh má být, představila jsem si krásný svět a ono nic. Ještě horší na tom bylo, že jsem nevěděla, na čem jsem. Co mám dál čekat a o co vlastně v celém příběhu jde.
Další chybička se vloudila v místech, kde se Christoph snažil o horor. Ty scény mi vůbec nepřipadali strašidelné. A myslím, že vám také nebudou. Takže to shrnu takhle: horor to není.

Skvělý nápad
Co se musí autorovi nechat, je skvělý námět a nápad. V knize budete cítit spojení knih a kouzel, což je úžasné. Poznáte, jak má samotný autor rád příběhy, legendy, báje a pohádky. Jak z knihy vyzařuje to pouto autora a knih. Vážně úžasné.

Dva dny celé knihy
Zobrazování obrázku large.jpgDalší, pro mne menší mínus, byly jenom dva dny celého příběhu. Tak si asi umíte představit, jak dopodrobna bylo všechno napsané. Někomu to nemusí vůbec vadit, ale mně to moc nesedlo. Proto musím další bodík strhnout.

Složitá jména
Další pro mne velký prohřešek byla jména. Zdlouhavá, složitá jména, která mě rušila ve čtení. Jediné, co si pamatuji, je Jordi, Catalina a Havranokocour. Jinak konec, zvonec, dámy a pánové. A to to nebylo zdaleka všechno! Protože do těch složitých jmen jsou zamíchaná jména ulic, nábřeží, přístavů, domů a já nevím co ještě! Což také není lákavá představa, že?

Postavy
Zobrazování obrázku c100392.jpgPostavy v knize byly to nejlepší. A to jsem si k nim nenašla ze začátku vztah. Potom se to ale překulilo, a já si je zamilovala. Celým příběhem nás doprovázeli dvě hlavní postavy, Catalina, která je mladičká čarodějka, a Jordi, syn otce, který se k němu nechová moc hezky. Dál se nám do příběhu zamotává babička i matka Cataliny, malíř map Márquez a Arxiduc. Má nejoblíbenější postava však byl Havranokocour. Však uvidíte sami.

Přímá řeč
Další věc, kterou jsem z celého srdce ocenila, byla přímá řeč. V knize se jí objevovalo hodně, takže jsem byla velice, ale VELICE, spokojená.

Hezký konec
Ano, konec byl vážně senzační. Vyskytlo se i trochu zvratů, napětí a té akce. Rozhodně mě konec naladil na další díl, který vychází 14.8.2014. Takže myslím, že se máme na co těšit.

Ve zkratce
Tato kniha byla hezká. Celou dobu čtení jsem si říkala, že je to takový průměr. Kniha se četla dobře, není zas tak tlustá, má jenom 240 stran, takže velcí čtenáři ji přelouskají za den. No a lidičky, co si chtějí zkrátit dovču, ji mohou přečíst za týden tak jako já. Na poledňáky se kniha Poslední čarodějka: Zpívající město hodí skvěle. Proto dávám krásných ŠEST bodů.


Hodnocení knihy:
Zobrazování obrázku 6.png

Hodnocení obálky:
Zobrazování obrázku 8.png

Děkuji úžasnému Fragmentu za poskytnutí recenzního výtisku.

Pokud vás kniha aspoň trochu zaujala, a chtěli byste si ji přečíst, můžete si ji koupit zde.

3 komentáře:

  1. Jsi trošku vedle s tím hororem. Je to příjemná oddechovka, jsem zvědavá, co přinese druhý dáll

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Eamane,
    Tvůj názor Ti brát samozřejmě nebudu, já si však ale myslím, že to horor nebyl. A od toho recenze jsou: abych napsala své pocity.
    Jinak moc děkuji za tvůj postřeh.... ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Ano horor to nebyl a v knize to tak ani myšleno nebylo ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)