Strhující román o odvážné ženě...

20:01 kouzelná klubovna 5 Comments




Autorka: María Duenasová
Přeložila: Simoneta Dembická
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 680
V ČR vydáno v roce: 2014

Anotace: Mladá švadlenka Sira Quiroga opustí Madrid těsně před začátkem španělské občanské války s mužem, kterého bláznivě miluje, ale sotva zná. Spolu se usadí v marockém Tangeru, exotickém, pulzujícím městě, kde se může člověku přihodit cokoli, dokonce se může stát i obětí zrady a být ponechán svému osudu.

Opuštěná Sira, která se topí až po krk v dluzích, se přestěhuje do Tetuánu, hlavního města Španělského protektorátu v Maroku. Za pomoci lží a přátel s pochybnou pověstí se jí podaří začít nový život a otevřít si módní salon, kde přijímá klientky cizokrajného původu a podivuhodných osudů.
 Autorka v pěti bodech:
  • Narodila se v roce 1964 ve Španělsku
  • Žije v Cartageně a má sedm sourozenců
  • Pracuje jako profesorka anglického jazyka a literatury
  • V roce 2009 bylo prodáno přes milión výtisků její knihy
  • V roce 2012 jí vyšla kniha s názvem Misión Olvido


Moje recenze:
S touto knihou jsem nejprve hodně váhala. Knihcentrum mi ji nabídlo, a proto jsem o ni požádala. Ale strach mě neopustil. Neopustil mě celou dobu čtení.

Obálka knihy je nádherná. Jakmile jsem ji spatřila, zamilovala jsem si ji. Je jednoduchá, nepřeplácaná a výstižná. Jak pořád říkám: V jednoduchosti je krása.

Na začátku knihy mi děj přišel zdlouhavý, ale když jsem potom zamyslela, zdlouhavý začátek se nekonal. Já mám ale problém, že když mě nepřesvědčí začátek, budu zklamaná celou dobu. A rozhodně nesmím zapomenout říci, že mě nepřesvědčil.

Já jsem sama za sebe nucena říct, že mě kniha nebavila. Netvrdím ale, že vám se nezalíbí. Myslím si, že pokud jste starší než já, nadchne vás. Ano, myslím, že příčinou je i můj nízký věk. A také i to, že nemám ráda historické romány. Tedy pokud soudím podle knihy Čas mezi šitím.

Autorka dokázala spojit vymyšlené postavy se skutečnými, což vás určitě zaujme. Scény na vás budou působit jako exkurze do minulého století. Právě tohle se vám bude zamlouvat, a proto u knihy vydržíte a bude vám připadat i napínavá.

V knize naleznete spoustu překvapení, dech beroucích okamžiků a krásných scén, které vás nenechají chladnými. Stejně jako některé věty, které se vám vryjí přímo pod kůži a dostanou vás na kolena.

Kniha zaujme ten typ čtenářů, kteří mají rádi dlouhé chvíle strávené jen s jednou knihou, protože u knihy si „pár hodinek“ pobudete. A to je pro mne další velké mínus. Kniha na můj vkus byla příliš dlouhá.

Sira byla dobrá hlavní hrdinka. Její odhodlání bylo neuvěřitelné, zaujme vás. Její proměna z chudé švadleny do tajné agentky je zajímavá. Obdivuji její odvahu.

Určitě se někdy podívám na film, který je natočený právě podle této knihy. Podíváte se také? Vypadá to totiž moc pěkně.

A přichází závěrečné shrnutí.Nejsem si jistá, jestli kniha zaujme zrovna vás, ale za zkoušku nic nedáte. Já jsem však zklamaná. Čekala jsem od knihy Čas mezi šitím víc. Přesto vám říkám, píšu: Knihu si přečtěte. Třeba budete zrovna vy ti vyvolení, kterým se kniha zalíbí. Knize dávám jenom PĚT bodů.

Hodnocení knihy:
Hodnocení obálky:


Děkuji Knihcentru za poskytnutí recenzního výtisku!
Pokud vás kniha alespoň trošičku zaujala, můžete si ji koupit třeba tady. 

Trošku delší upoutávka k filmu:

5 komentářů:

  1. Tak o této knize, přiznám se, jsem vůbec neslyšela. Ten námět zní zajímavě. Ale spíš se podívám na film, než že bych si přečetla knihu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že mě by kniha bavit mohla. Vypadá to zajímavě a z tvé recenze by mě to dost zaujalo. :)

    Nechceš mrknout na můj blog? http://knihy-v-srdcich.blogspot.cz :)

    OdpovědětVymazat
  3. Slabě mi to připomíná Jane Austenovou a to nebylo nic pro mě, takže tohle asi taky vynechám. Nicméně knížku jsem měla v ruce, obálka se mi líbí, ale notace mě nenadchla...Recenze ale hezká:)

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych si ji chtěla přečíst mám ráda historické romány :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuto knihu si chci přečíst miluji historické romány :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)