Dokáže vás siréna okouzlit? Mě rozhodně...

9:16 kouzelná klubovna 12 Comments



Autorka: Michaela Burdová
Počet stran: 277
Nakladatelství: Fragment
V ČR vydáno v roce: 2014

Anotace: PŘEKONÁ PRAVÁ LÁSKA STALETÍ, SMRTÍCÍ NENÁVIST A DÁVNÉ PROKLETÍ?

Larissa je siréna. Už stovky let jí moře přikazuje zabíjet muže. A ona tak činí. Touží však z tohoto bludného kruhu uniknout. Je rozhodnuta udělat pro to cokoliv. Svojí krásou ovládne černomága Liama, a ten se do ní bezhlavě zamiluje. Nabídne jí dohodu: pokud se stane jeho ženou, pomůže jí zpřetrhat pouta, která ji spojují s nemilosrdným mořem. Larissa souhlasí.
Cestu jí však zkříží Derren. Je to první muž, který jí neleží u nohou a odolává jejímu uhrančivému půvabu. Jeho odtažitost začne Larissu přitahovat a ona není schopná se svým citům bránit. Dokáže si 
 vybrat toho pravého? Bude ochotná obětovat lásce třeba i svoji nesmrtelnost?

Autorka v pěti bodech:
  • Narodila se v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan 
  • Miluje rekreační potápění a zvířata
  • K psaní ji přivedlo kreslení
  • Svou první knihu napsala ve svých šestnácti letech
  • Siréna je její desátá kniha


Moje recenze:
Páni. Tak tohle bude opravdu, ale opravdu těžké. Protože až dočtete knihu, budete na ni zírat s otevřenou pusou. Potom k vám přiběhnou vaši nejbližší a zeptají se, co se s vámi proboha stalo. A vy jen odpovíte, že jste dočetli knihu od Míši Burdové. Ale pěkně od začátku…

Na Sirénu jsem se neskutečně těšila. Čekání na 3. září bylo jako
čekání na Vánoce. (Ano, až tak jsem byla zblblá.) A konečně mi kniha přišla. A tak jsem se do ní hned pustila. Přečetla jsem ji za jeden den, nazvala bych ji takovou jednohubkou. I vzhled knihy mi potvrzuje, že slovo „jednohubka“ je vážně výstižné, protože se vám určitě vejde do kabelky. Což je první plus, ne?

Když jsem se začetla, nemohla jsem uvěřit tomu, že se kniha tak rychle čte. V knize nenaleznete žádné dlouhé odstavce ani monology. Plynule se jede dál a dál, až někdy člověk nestíhá vstřebávat tolik úžasných scén. Nejdříve budete v šoku, ale rychle si zvyknete. A pak vám budou všechny jiné knihy připadat hrozně dlouhé.

Čeká na vás spoustu poutavých ilustrací, které nakreslila sama autorka. Za což skládám poklonu. Jsou jedním slovem nádherné.

Michaela dokázala vymyslet něco, co jsme dosud na knižním trhu nenašli. Sirény jsou přeci jenom dosti neohrané téma, takže vás přímo pohltí. Budete chtít číst dál a dál, abyste zjistili, jak se vztahy mezi Larissou a ostatními muži vyvinou. Ostatně kniha je velmi čtivě napsaná, takže i kdyby byla o krokodýlovi, věřím, že bychom ji všichni hltali. Z čehož vyplývá, vážení čtenáři, že Míša je skvělá spisovatelka.

Autorka nás obdařila nejen napínavým a poutavým příběhem. Dokázala nás seznámit se skvělými hlavními postavami. Tentokrát jsem si ani nebyla jistá, komu vlastně fandím. A pořád si říkám Liam vs. Derren. Kdo z koho, dámy? Nezbývá mi napsat nic jiného, než že jsem podlehla oběma bratrům. Tak kdo je ten zlobivější?
A o Larisse ani nemluvě. Je skvělá hlavní hrdinka. Drzá, upřímná, ledová a na druhou stranu křehká a zranitelná. Její poznámky a odpovědi mě vážně dostaly.
K srdci mi ale nejvíce přirostla Rose. Už jen její jméno je krásné.

A teď už se dostáváme ke konci knihy, že? Tak vám mohu říci jen to, že nevím vůbec ale vůbec nic. Prostě a jednoduše mi došla všechna slova. Myslela jsem si, že vím, jak příběh dopadne, ale hodně jsem se spletla. Tolik zvratů jsem snad v posledních deseti stránkách ještě nezažila. Takže…díky, Míšo. Půjdu se oběsit. (Samozřejmě si dělám legraci, dámy a pánové, ale zaručuji vám, že se mi pusa otevřela. A zavřít se mi rozhodně nechtěla.)

Volání sirény je krásné počtení třeba do vlaku, autobusu, na pláž či prostě domů. Zaručuji, že vás nenechá chladnými. Budete chtít pokračování a to hned. Takže vám ji s čistým svědomím a zlomeným srdcem doporučuji. (Na zlomené srdce se raději ani neptejte. Až si knížku přečtete, pochopíte můj důvod trápení.) Siréně dávám plný počet bodů.

Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Pokud si knihu chcete koupit, můžete přímo tady.

 

12 komentářů:

  1. Knihu tu mám na recenzi a abych pravdu řekla - nečekám od ní nic moc a když teď vidím tvůj názor... No, kašlu na Labyrint a jdu zjistit, jestli se Míša vážně nějak posunula dál :D

    OdpovědětVymazat
  2. Zdá se mi, že je recenze ovlivněna tím, že jsi knihu dostala jako recenzní výtisk. Žádná kniha není dokonalá a opravdu nevěřím, že by se zrovna na této knize nenašla žádná chyba. Neříkám tím ale, že tě nemohla nadchnout, to samozřejmě mohla a očividně to i udělala... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Poki,
    můžu tě rozhodně ujistit, že to není ovlivněno tím, že se jedná o recenzní výtisk. Kdybys četla více mých recenzí, určitě bys usoudila, že se nedívám na to, jestli mi knihu poskytlo nakladatelství nebo ne. Nemám důvod knihám nějak "nadržovat". Proto si myslím, že jsi mě obvinila docela neprávem. Recenze jsou od toho, abych napsala svůj názor a to jsem také udělala. A když jsem na knize nenašla žádnou chybičku, tak si přeci nebudu vymýšlet, ne? A já nejsem člověk, který bude vyčítat autorce to, že se kniha odehrávala ve středověku a kvůli tomu nemohli mít místnost na ples nebo že koberce nebyly na zemi ale na zdi. Zdá se mi to jako hledání čehokoliv jen proto, abychom si mohli rýpnout. Ale znovu opakuji: Já taková nejsem. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobře, já to chápu. Mě se prostě jenom nezdá, že by zrovna TAHLE kniha neměla žádnou chybu. Jestli tě tedy obviňuji neprávem, tak se omlouvám. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Poki,
    jsem ráda, že to chápeš....a neomlouvej se, nemáš důvod. Píšeš svůj názor tak jako já....a o to přeci jde, ne? Díky, že jsi upřímná... ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky, že jsi mi potvrdila, že mám tuhle knihu zkusit. :) Anotace mě sice zaujala, ale něco se mi na ní prostě nezdálo. :) Ale pořád se toho docela bojím. Něco mi říká, že tohle mě asi nenadchne tolik jako tebe, ale za zkoušku asi nic nedám. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Kane,
    jak já říkám: za zkoušku nic nedáš.....takže jen do toho! Potom mi dej vědět, jak se Ti líbila. ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Já prostě ten rýpal, který bude hudrovat nad historickými nepřesnostmi jsem. Což se ode mě jako od historika i tak trochu čeká. :D Kdyby se příběh odehrával v imaginárním fantasy světě, má ode mě určitě víc procent, takhle jsem musela něco strhnout. Ale protože většině lidí je historie úplně na háku, bude se jim to líbit. Mně se ostatně příběh líbil taky, jen ty historické nesmysly mě vážně rušily.

    OdpovědětVymazat
  9. Má milá C.ind.ere.llo,
    chápu Tě, ostatně to o té historii jsem četla u Tebe. ;) Asi taková také budu, protože se budu chtít historii věnovat, ale i tak. Zatím to nebudu řešit... ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Kazdemu prijde dokonala jina kniha, proc by nemohla tahle prijit dokonala tobe? :)
    Nejdriv se mi do ni nechtelo, ale ted me pochvalne recenze docela navnadily :)

    OdpovědětVymazat
  11. Na Sirénu se těším :) Po tom, co si ji přečetla kamarádka a řekla, že není tak dobrá, moje nadšení trochu opadlo, ale po tvé recenzi se opět zvedlo :D Nemůžu se dočkat, až si to přečtu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)