Představuji vám sci-fi Popelku...

18:13 kouzelná klubovna 5 Comments


Autorka: Marissa Meyerová
Přeložila: Jana Zejmanová
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 387
V ČR vydáno v roce: 2012

Anotace: Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci (roboty, vznášedla, své vlastní nefungující součástky), díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou v Novém Pekingu. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.

Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a vědci zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.
Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet…


 
Autorka v pěti bodech:

  • Narodila se v roce 1984
  • Je členkou asociace Amerických romantických spisovatelů
  • Pod jménem Alicia Blade napsala přes čtyřicet fanfikcí
  • Uvědomuje si význam blogů i společenských médií a s chutí se propaguje
  • Marissa má dva vysokoškolské tituly z oboru publikování a kreativního psaní

Moje recenze:
Jak jsem se ke knize dostala? Příběh je docela jednoduchý. Díky mé jedné čtenářce jsem si knihy
Cinder všimla a další den už jsem ji objednávala s tím, že si ji koupím. Ještě nikdy se mi to nestalo. Víte proč jsem byla tak přesvědčena si knihu koupit? Stačilo si přečíst skvělé hodnocení na Databázi knih.

Kniha mě nadchla hned na začátku. Jakmile jsem se vžila do kůže Cinder, už jsem se nemohla pustit. A musela jsem, protože už jsme se vrátili do školy. Líbí se mi, že autorka nenapsala zdlouhavý začátek. Prostě nás hned uvedla do děje. A že to byl skvělý tah.

Přemýšlela jsem, jak vám popsat rychlost čtení, ale na nic jsem dlouho nemohla přijít, protože kdybych vám řekla, že ji přečtete ještě dřív, než řeknete švec, lhala bych vám kvůli tomu, že je čtyři sta stran dlouhá. A proto tvrdím, že kniha se čte jako po másle.

Nikdy bych nikomu nevěřila, kdyby mi řekl, že si zamiluji sci-fi. A ano, mně se zalíbilo. Kombinace známe pohádky, v tomto případě Popelky, a budoucnosti je skvělý nápad. Celkově kniha působí kouzelným dojmem, takže si myslím, že nezklame.

Abych ale jen nechválila, musím pár věcí i vytknout. Trošičku mě odrazovalo, že se celý příběh odehrává v Pekingu. Možná si teď řeknete: „Aha, tak to číst nebudu.“ Ale je to omyl. Když se nad tím zamyslíte, kde jinde než v Pekingu by mohli s technikou tak pokročit? Takže se, dámy a pánové, nevzdávejte.

Další, pro mne malé bezvýznamné mínus, byl velice předvídatelný děj. Nevím, jestli je to tím, že známe Popelku, anebo je prostě snadné, když se nad tím zamyslíte, přijít na další překvapení. Já to největší odhalila už někde v půlce, ale stejně jsem musela číst dál a dál.

Cinder byla skvělá hlavní hrdinka. Její povaha, chování i vzhled byly jedním slovem dokonalé. Nikdy jsem si neřekla: „Panebože, ta je hrozná!“ Vždycky jsem s ní mohla jen souhlasit.

Postavy budete mít buď rádi od začátku do konce, anebo je budete nenávidět a odsuzovat. Což mě trochu mrzí. Nikdo se nezměnil. Hodní budou hodnými a zlí zlými.

A teď ještě zbývá otázka, jak se mi líbil konec. A já odpovídám: „Já tu autorku asi zavraždím! Jak mě může nechat v takové nejistotě?! Vždyť to je kruté, zlé a přísné.“
Tak asi tak, milí čtenáři. Jsem z toho na prášky. Takže až knihu dočtete, sejdeme se u pohovoru s psychologem. Budu vás očekávat.

Kniha Cinder byla úžasná. Určitě vás osloví svou výjimečností. A pokud si stále říkáte, že vás kniha nemůže bavit kvůli tomu, že se jedná o sci-fi, můžu vám s radostí oznámit, že se pletete. Proto se na knihu vrhněte. Já se moc těším na další díl, který se jmenuje Scarlet, a bude o Červené karkulce. Takže sláva sci-fi a pohádkám!

Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:


Upoutávka ke knize: 

5 komentářů:

  1. Já sci-fi miluji :) Cinder mi mi spousta lidí doporučuje, určitě se po ní porozhlédnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Ivcco,
    určitě si ji přečti a sežeň. Stojí za to. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knihu so chci strasne dlouho precist :))

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Míšo,
    tak jen do toho! Můžu Ti ji vřele doporučit! ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle knížku si chci už dlouho přečíst, ale furt se k tomu nějak nemůžu dostat :) Ale někdy si ji určitě přečte, vzhledem k těm dobrým recenzím, co jsem na Cinder četla..

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)