Překonejte svůj strach...

10:15 kouzelná klubovna 4 Comments

Autorka: Lauren Oliver
Přeložila: Romana Bičíková
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 309
V ČR vydáno v roce: 2014

Anotace: Panika začala jako spousta věcí v Carpu, nudném malém městečku uprostřed ničeho – protože bylo léto a nebylo co dělat. O co v téhle hře jde? Je to prosté. Nemít strach.
Heather nejdřív ani nenapadlo, že by se do Paniky pouštěla. Nikdy by si nepomyslela, že je nebojácná a že by chtěla vyčnívat. Ale pak zjistí, že je tu něco a někdo, pro koho stojí za to bojovat, a je statečnější než kdy dřív. V sázce je příliš mnoho, ovšem výhra stojí za to, tolik peněz by jí umožnilo navždy opustit nenáviděné město a nechat starou Heather za sebou, pohřbenou v prachu.
Dodge se Paniky nikdy nebál, právě naopak. Pohání ho jeho tajemství, díky němu hladce prochází každým dalším kolem a je si sám sebou jistý. Ví, že vyhraje. Ale netuší, že není sám, kdo má tajemství. Všichni mají nějaký důvod proč hrát.
Heather a Dodgovi přinese hra nová spojenectví, překvapivá zjištění a možná i nějakou tu první lásku – a vědomí, že někdy nejvíc potřebujeme právě to, čeho se k smrti obáváme.

Autorka v pěti bodech:

  •  Jako malá chtěla být čarodějkou
  • Byla vychována ve Westchesteru ve státě New York, malém městě, které inspirovalo její knihu Chvíle před koncem
  • S psaním začala díky čtení. Vždy když se jí nějaké kniha líbila, napsala si k ní pokračování
  • Nesnáší banány, lháře a praktické boty
  • Oba její rodiče jsou profesory literatury


Moje recenze:
Lauren Oliver je má nejoblíbenější autorka. Každičká její kniha mě nadchla a donutila mě se
zamyslet. Mou největší srdcovkou je kniha Chvíle před koncem, která je tak báječná, že…ale ne, budeme se věnovat Panice.

Hned na začátek vám napíšu, že Panika je nejslabší kniha Lauren Oliver. I přesto, že není tak skvělá jako ostatní, se mi zalíbila.

Pokud se pro knihu rozhodnete, trochu vás odradí pomalý začátek. Budete si klást otázky, jestli máte číst dál či ne. Tak já vám poradím. Čtěte a překonejte úsek, kdy se nic neděje. Protože potom už nebudete toužit po ničem jiném, než číst Paniku. Sice budete vědět, co se asi tak přibližně stane, ale to nevadí. Hlavní je, že si čtení užijete.

Kniha je psána stylem, že příběh nevypravuje hlavní hrdinka, ale vypravěč. Tím myslím, že vše je ve třetí osobě. Nejdříve to byl hrozný nezvyk, ale potom jsem zjistila, že „vypravěčský“ způsob psaní mě dostal. Moc se mi zalíbil a byla bych jeho zastáncem i v jiných knihách. Líbí se mi, že se Lauren nebojí experimentovat. Každá její kniha je úplně jiná.
Nebudu vám tvrdit, že kniha není originální. Je. Myslím, že čtenáři, kteří mají rádi různé blbosti puberťáku, si Paniku oblíbí. Naleznete i špetku té romantiky. Nebudu vás ale tahat za nos. Moc akce se v knize nevyskytuje. Některé úkoly mohly být mnohem promakanější.

Postavy v knize jsou skvělé. Zamilujete si je, oblíbíte a pak najednou „BUM“ a vy je budete nenávidět. Každý z nás určitě ocení „mouchy“ našich hrdinů. Nikdo netouží po dokonalém chlapíkovi. Nebo jo?

Postavy prožívají štěstí v neštěstí. A toho si cením. Panika je kniha, která není pozitivní. Brečet nebudete, ale stejně vám z ní bude smutno. Proč? To už můžete zjistit sami.

Miluji konce od Lauren Oliver. Vždycky dokáže knihu ukončit větou, nad kterou pak musím dlouho přemýšlet. Také to znáte? Snaží se nám pomoci, tak si toho važte.

Panika mě nezklamala ani nepřekvapila. Byla pro mne takovou mučící knihou. Moc se mi nechtělo ji číst, ale překonala jsem se. A jsem za to ráda, protože potom stála za mé velké snažení se u knihy udržet. Do čtení vás nutit nebudu, jelikož by určitě polovina z vás posílala výhružné dopisy na můj e-mail. Takže to shrnu takhle: Kniha se mi líbila. Pokud se nebojíte a svůj strach překonáte, budete mít radost. Takže se nebojte…

Hodnocení knihy:

Hodnocení obálky:




4 komentáře:

  1. Pěkná recenze:)
    Upřímně nevím, jestli by mě tato kniha zaujala, ale je všechno je přece o tom, to vyzkoušet :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, mohla bych se zeptat, jak jsi udělala tu obálku? Nebo kde si jí vzala? Že to nemáš v odkazech.

    OdpovědětVymazat
  3. Panika má určitě zajímavý námět, ale celkově bych řekla, že je to tak lehce nadprůměrná knížka.

    OdpovědětVymazat
  4. Super recenze, ještě víc mě navnadila :) Paniku mám v originále, tak se do ní snad brzy pustím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)