Ze světa filmu: V zajetí démonů

11:40 kouzelná klubovna 10 Comments




Včera jsem viděla jeden nádherný film, který mi vzal dech. Jedná se o film V zajetí démonů, který natočil režisér James Wan – úspěšný hororový režisér. (Abych vás uvedla na správnou míru: horory nesleduji. Zkusila jsem Lesního ducha, ale po dvaceti minutách jsem byla nucena to vypnout, protože něco tak nechutného jsem v životě neviděla.  A tak jsem hororům dala ještě jednu šanci. A V zajetí démonů mě, jak už jsem psala, dostalo.)

A o čem film je?
Hrůzostrašný případ z domu v Amityville nebyl první – ještě dříve došlo k záhadným děsivým událostem v Harrisville. Film „V zajetí démonů", natočený podle skutečných událostí, vypráví hrůzný příběh světově proslulých vyšetřovatelů paranormálních jevů Eda a Lorraine Warrenových, kteří byli pozváni na odlehlou farmu, aby pomohli rodině terorizované temnými silami. V nejhrůzostrašnějším případu svého života jsou Warrenovi nuceni utkat se s mocnou démonickou bytostí.


Skutečný dům

Ano, čtete dobře, v anotaci je zmíněno, že je film natočen podle skutečných událostí. Mně se tomu ale nechce moc věřit. A proto mi to nedalo a našla jsem si spoustu zajímavostí. A rozhodla jsem se s vámi o ně podělit. Ostatně nechám na vás, jestli budete věřit tomu, že je příběh natočen podle skutečných událostí…

Perronovi

Co se skutečne dělo pravé rodině Perronových?
Rodina Perronových žila na farmě od roku 1970. Jedná se o sedmičlennou rodinu.  Podle nich měl dům strašidelnou minulost. Dvojice, která zde žila před nimi, se oběsila. Dále ale tvrdí, že tragédie stihla i předešlé generace. Údajně to má být osm generací, ať už se jedná o sebevraždy, utopení, umrznutí, otravy, smrt 11leté holčičky či znásilnění. Nejhorší tragédie byla však ta, kdy duševně narušená žena obětuje své dítě satanovi a pak se sama oběsí na nedalekém stromě a prokleje celou její půdu.

Zvláštní události se začnou dít hned po nastěhování rodiny, zprvu jsou však duchové prý přátelští. Někteří voněli po ovoci a uklízeli kuchyň! Vše se ale zhoršuje.
matka a pět dcer
Členové rodiny pozorovali bytosti jakoby ukryté v bublině, potom zase popsali duchy jako průhledné či zakryté mlhou. Nechyběly nezbytné historky jako neznámý šepot ve tmě nebo zavírající se okna a dveře. Na otázky, proč Perronovi nezareagovali tak, jak by udělala většina z nás (útěk z domu), rodina odpověděla, že se tímto způsobem zachovali předešlí či následující nájemníci domu. Například člověk, který od nich farmu později odkoupil, z ní prý s křikem utekl a nikdy se nevrátil.

Od tvůrce série Saw:
„Rodina svou příhodu nezveřejnila po tři desetiletí – až do vydání třídílné knižní série. Právě podobně dlouhá pauza je jedním z terčů kritiků celé historky, podle nichž si rodina svou příhodu jednoduše vymyslela. Dalším argumentem je rovněž nápadná podobnost známější příhodě z Amityville, několikrát zfilmované, naposledy ve filmu 3:15 zemřeš. I v Amityville totiž působili Ed a Lorraine Warrenovi, stejně jako údajní zlí duchové. Amityville byl přitom mnohými analýzami de facto popřen, pozdější nájemníci například vyvrátili tezi o tom, že dům by byl fyzicky výrazně poškozen.“

ZAJÍMAVOSTI ( zdroj: csfd.cz)

Panenka Annabelle

Pravá(vlevo) a filmová(vpravo) Annabelle
  • Panenka Annabelle, která se objevuje na začátku filmu, měla i schopnost zabíjet. Sedm let po vyřešení případu, který film ztvárňuje, se skeptický mladík snažil panenku v muzeu vyprovokovat. O 3 hodiny později zemřel, při nehodě na motocyklu.  
  • Panenka Annabelle nebyla ve skutečnosti ani z poloviny tak děsivá. Naopak to byla hadrová panenka v bledě modrých šatečkách s velkýma látkovýma očima a široce vyšitým úsměvem.



Lorraine a Ed Warrenovi
Lorraine a Ed Warrenovi

  • Ed a Lorraine Warrenovi se podle svého vlastního tvrzení setkali s více než deseti tisíci jevy, jež zkoumali jako paranormální.
  • Lorraine Warrenová pokračovala ve vyšetřováních na počest svého zesnulého manžela i v době uvedení filmu.

 
Perronovi
  • Trýznění rodiny Perronových ve skutečnosti trvalo dlouhých deset let. Ve filmu je vyobrazeno, že se Ed a Lorraine Warrenovi do domu přijeli podívat po žádosti paní Perronové. Ve skutečnosti Warrenovi byli rodinou Perronových vyhledáni až po posednutí matky paní Perronové.
  • Nejstarší dcera Perronových Andrea Perronová napsala o zážitcích a životě v domě dvoudílnou knihu "House of Darkness, House of Light".


Ostatní zajímavosti
  • Všechny hodiny ve filmu se vždy zastaví na 3:07, což je o 8 minut méně než v o 8 let mladším 3:15 zemřeš.
  • Dům rodiny Perronových stál i v době, kdy byl snímek uveden, avšak James Wan (režisér) odmítl tento dům navštívit. Ostatně Lorraine Warrenová mu to ani nedoporučovala.

Tak co si myslíte? Věříte výpovědím skutečné rodiny? To už nechám na vás, milí čtenáři. Jen vám chci něco říct: Ať už tomu věříte či ne, podívejte se na film. Stojí za to. A nebojte, je to film, u kterého se budete bát a ne říkat: „To je nechutné…“

Na mě film působil strašidelně a napínavě do poslední minuty. V duchu jsem si říkala, panebože, ať nezhasne, panebože, ať neotevírá ty dveře, apod. A jak už jsem psala nahoře, horory nesleduji. 

Ve filmu na vás čekají skvělé a hlavně strašidelné kulisy, výborné herecké výkony a překvapení. Takže já můžu jen doporučit.

Co se týče toho, jestli rodině Peronových věřím, tak neodpovím. Chci, abyste si obrázek udělali sami. 


Trailer:

Film o filmu: Naleznete zde i výpovědi rodiny.

Výpověď Lorraine Warrenové: Doporučuji už jen kvůli jejich místnosti se "strašidelnými věcičkami".

10 komentářů:

  1. no, jestli to je podle pravdy tak už budu vždycky bydlet jenom v bytě.:D a tvůj článek mě moc neuklidnil, tak nevím:D
    ale je to dobře napsaný^^

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Christin Malik,
    to už si musíš přebrat sama, jestli to je nebo není podle pravdy....a já nemyslím, že by to bylo tak horké....ne každý dům v sobě skrývá démona....a děkuju... ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tento film jsem viděla s kamarádkou v kině a polovinu jsem ,,viděla" schovaná za mikinou :-D myslím, že něco z toho se skutečně dít mohlo, ale určitě to bylo i přibarvené. Každopádně mě to na chvilku z hororů vyléčilo :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Moniko J.,
    ano, také si myslím, že je to přibarvené. Rozdíl můžeš vidět už jen v té panence. No a co se té mikiny týče, tak já se neschovávala. Jen jsem asi ve třech částech filmu zavřela oči....ale zvědavost byla silnější. ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já na horrory moc nejsem, ale pár jsem jich shlédla. Kamarádka naopak horrorová je a říkala, že jí tenhle moc zaujal. Tak se k tomu třeba někdy dostanu :D :)
    Jinak moc pěkný článek - líbí se mi, že si přidala i zajímavosti :))

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Gabriello,
    pokud někdy dostaneš chuť na horor, tak si zvol tenhle. Vážně stojí za to. A děkuji, jsem ráda, že se Ti článek líbí.

    OdpovědětVymazat
  7. Skvěle napsáno!! :-) Horory miluju a tenhle byl jeden z nejlepších, jestli je to podle pravdy, radši moc nikdy nezjišťuju, protože bych nerada zjistila, že třeba takové Černobylské deníky jsou podle pravdy....Sladká nevědomost :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Díky, Eskandriel! Jsem ráda, že se Ti článek líbí....a ano, máš pravdu.....sladká nevědomost. ;) :D

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkné :) O tomto filmu jsem neslyšela, ale musím se na něj mrknout! Děkuji za tip!

    czechivy.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)