Pád císařova zetě

10:16 kouzelná klubovna 0 Comments



Anotace: Karel IV. se s rakouským vévodou Albrechtem II. dohodl na příbuzenském propojení Lucemburků a Habsburků. Když Karel provdal svou dceru Kateřinu za Albrechtova syna Rudolfa, netušil, co se z tohoto nadaného mládence vyklube...



Asi si říkáte, proč jsem se pustila do historického románu. Odpověď je jednoduchá. Zaujala mě anotace. Co se však za touto anotací skrývá? To se dozvíte v mé recenzi…

Když knihu otevřete, uvítá vás krásný a poutavý začátek. Pro mne vše bylo nové a jiné. Pavel byl tajemný a nevěděla jsem, co čekat. Chvíli mi trvalo se v příběhu zorientovat, ale když se tak stalo, užívala jsem si každý řádek.

Avšak když jsem postupně četla dál, zamotávala jsem se do toho čím dál tím víc. V příběhu bylo spoustu postav a jmen, takže budete mít co dělat, abyste si alespoň třetinu z nich zapamatovali. A to nemluvím o spoustě „událostí“, které se v knize odehrají. Musím ale říct, že se mi líbily.

Kniha vás provede krásnou dobou Karla IV. Budete svědky všeho, co se v knize odehraje. Čekají na vás krásné šaty, domy a hlavně intriky.

Musím vás ale upozornit, že kniha není moc oddychová. Budete muset přemýšlet nad vším, co se stane a přihodí. Také jsou v knize popsány složité rodové vztahy, nad kterými budete muset zapojit mozek.

Docela jsem se divila, kolik akce se do takovéto malé historické knížečky vejde. Myslím, že autor dokázal popsat celou dobu, tak jak byla, i když se musím přiznat, že bych nikdy nic takového zažít nechtěla. I přesto jsem se mohla ponořit do doby, kde nechali zabít každého, kdo stál v cestě.

Pavel byl, jak už jsem psala, tajemný a záhadný. Někdy jsem kroutila hlavou nad tím, jak byl vychytralý a zručný. Jeho „kousky“, kdy dokázal někoho zabít bez mrknutí jednoho oka, byly zajímavé.

Karla IV. jsem si vždy představovala jinak, než se choval tady. Když se nad tím teď zamyslím, asi jsem si ho představovala jako kouzelného dědečka. Skutečnost však byla jiná, každý má své mouchy a ani Otec vlasti nemohl být dokonalý. Škoda, už na mě nepůsobí tak hrdinsky jako dříve.

Kniha pro mne byla milým překvapením. Neříkám, že byla nějak zázračná, ale líbila se mi. Proto vám rovnou říkám, ať od ní nic neočekáváte. Byli byste akorát zklamaní. I tak jí ale dávám…


Děkuji Knihcentru za poskytnutí recenzního výtisku. Vážím si toho.
Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji koupit třeba tady.

0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)