Selekce

16:51 kouzelná klubovna 14 Comments

Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona.
Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.



Velmi očekávaná kniha Selekce už měsíc leží na pultech knihkupectví. Těšila
jsem se na ni něco přes půl roku, byla jsem natěšená a přesvědčená si ji koupit. Nakonec jsem ale měsíc odolávala a pak BUM…a já ji vyhrála ve Víkendovce. Páni, už zase jsem na ni dostala chuť. A pak přišla. Otevřela jsem obálku a tam na mne čekal tento poklad. Díky za něj!

Také už jste si všimli té nádherné, překrásné, úžasné, dokonalé obálky?! Kdo by si jí nevšiml. Promiňte mi toto spojení, ale je BOŽÍ!

Ale obálka nestačí, že? Tak jsem se začetla. A kniha mě ničím nezklamala. Nadchla mne a já si vychutnávala každičké slovíčko. Akci v knize nenajdete. Naleznete šaty, boty, líčení, nádherný palác a roztomilého prince – to všechno z příběhu dělá pohodové čtení. Ale pozor! Nepleťte si pojmy! Knihu bych klasickou slaďárnou pro dívky nenazvala, určitě se zalíbí i YA čtenářům a myslím, že může stoupat ještě výš.

Příběh je hoooodně předvídatelný, ale zaručuji vám všem, že vám to nebude vadit. Radši zavřete obě oči stejně jako já. Zdálo se mi, že je kniha pořád o jednom a tom samém. Chápu, o tom to prostě je a bude, ale pořád se vše omílalo dokola.

Autorka píše chytlavě, na jejím stylu mi nic nevadilo, ale taky mě nic nenadchlo. Ale, holky, ty popisy šatů! To je prostě nádhera. Autorka nejvíc zaboduje s milostnými scénami. Je to romantička a spousta čtenářů to na ní určitě pozná. Takže za romantiku palec nahoru!

V knize naleznete milostný trojúhelník, který samozřejmě nesmí chybět. V tomto případě to nebylo nijak přehnané, nebyl zas tak nápadný, hned si nepadli kolem krku, ale přesto mi tam jeden z pánů překáží. Ale pokud se ptáte který, tak odpovídám, že nevím. Ano, nevím, komu z těch dvou krasavců mé srdce patří. Takže až se děj bude vyvíjet dál, uvidím…

Nesouhlasím s podobou Hunger games. Vůbec jsem v knize stejné prvky nenašla. Obě knihy jsou od sebe odlišné, takže se nebojte, fanoušci HG, nebudete zklamaní.

America Singer byla moc fajn. Nevadila mi, byla v pohodě. Byla jsem ráda, že má ráda hudbu, tím si mě získala asi nejvíce. Její chování už od začátku bylo takové vznešené, dobré a mírumilovné…hm, co nám to napovídá?

Na Selekci jsem se neskutečně těšila a také se mi neskutečně líbila. Přečetla jsem ji za dva dny, neměla jsem žádný velký problém a chtěla jsem číst dál. A tak je to správně. Velmi očekávaná kniha pro mne moc rychle utekla, takže jsem z toho smutná. (čtěte: Mám depku!) Jsem zvědavá, jak se všechno vyvrbí a už teď jsem si slíbila, že pokud udělám přijímačky, v dubnu, kdy má Elita vyjít, si ji pořídím. Selekce mi na tváři vykouzlila úsměv, a proto ji na oplátku já vyčaruji…


Trailer:

Další díly:
Jaká obálka se vám líbí nejvíce?

 Vaše Michaela

14 komentářů:

  1. Tuhle sérii miluju. :) Přelouskala jsem ji v angličtině, do překladu jsem se ještě nepustila, čekám, až bude série kompletní. A každopádně se teď moc těším na další dva díly, z nichž první vychází na jaře. Doufám, že mě autorka nezklame. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, myslím, že také budu moci - časem - prohlásit, že sérii miluju. Je vážně skvělá a je to přesně ten typ knihy, ktérý zbožňuji. A na další díly jsem také zvědavá. Zvlášť, když se dostalo ven i to, že mají vyjít další díly, takže se nejdená o trilogii. Uvidíme, uvidíme... ;)

      Vymazat
  2. Knihu by som si chcela prečítať, ale stále neviem, či to pre mňa nebude príliš sladké a romantické. Rada to ale vyskúšam to tak, či tak :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzano,
      určitě ji zkus, zas tak ohromná slaďárna to není, znám i větší. Co je ale velikým plusem knihy? No, romantické scény. I tak zkus, budu ráda, když dáš vědět, jak se Ti kniha líbila. ;)

      Vymazat
  3. Mě se taky hodně líbila.. Občas čtenář potřebuje vydechnout a začíst se do podobných oddechových sladkých knížek, které rozveselí a nabudí dobrou náladu :) Čtení jsem si taky užívala, jen mě štvala ta předvídatelnost a i předvidatelnost do dalších dílů kvůli názvům knih, které moc napovídají.. :) Skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, máš pravdu, ty názvy jsou hodně nápadné....ale i tak, série to podle mě bude hooodně dobrá....tak uvidíme. A děkuji! ;)

      Vymazat
  4. Tak, už vím co k Vánocům. :) Už teď se moc těším až si ji přečtu. :-) Opět úžasná recenze a s tvým blogem to jde výš a výš. :-) Supeer <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, určitě o ni napiš Ježíškovi! :D A děkuji moc, jsi skvělá! ;)

      Vymazat
  5. Selekci si chci už dlouho přečíst a tvoje recenze mě ještě víc navnadila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jen do toho, vážně stojí za to.... :)

      Vymazat
  6. Jsem ráda, že se líbila. :) A teď chci ty šaty, sakra! :D

    OdpovědětVymazat
  7. Selekci si chci hrozně moc přečíst, ale mám takový pocit, že bych pak nedokázala čekat na druhý díl :D Takže si asi počkám až bude i druhý díl, i když trnu zvědavostí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)