TAG: Liebster Blog Awards

7:00 kouzelná klubovna 4 Comments


Pravidla:

1. Poděkuj blogerovi, který tě nominoval.
2. Napiš 11 faktů o sobě.
3. Odpověz na 11 otázek, které jsi dostal/a.
4. Nominuj 11 blogerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů, aby odpověděli na tvých 11 otázek.

Za nominaci vděčím Tereze Bártové. Takže, ehm, děkuji… ;)

11 faktů o mně:

1) Tak čím bych začala? Věnuji se divadlu, kde už jsme odehráli čtyři představení. Pro mě byla největším zážitkem Kleopatra, kde jsem si splnila jeden ze svých snů.

2) Je mi čtrnáct a letos mě čekají přijímačky. Nejspíš budu směřovat na gympl, doufám, že se tam dostanu. V budoucnu chci buď učit, a to literaturu a dějepis, nebo tak trošičku přemýšlím, že bych mohla vystudovat práva. Prý bych na to byla dobrá mrcha. :D

3) Z knižních žánrů mám nejraději YA, fantasy a romance. Už se ale nebráním i jiným knižním žánrům, jako jsou například romány či historické romány. I když s těmi historickými je to dost těžké. Něco se mi líbí, něco ne. Ale to nevadí, budu zkoušet dál a dál.

4) Když si kupuji knihy, tak si musím být jistá, že to jsou knižní skvosty. Jinak za ně moc neutrácím. Raději zajdu do naší knihovny, kde si plánuji strategii, jak ji vyloupím. Rozhodně si ale musím vzít hodně velkou dodávku.

5) Knihy vybírám podle obálky. Ano, je to špatné, já vím, ale knihy si všimnu jedině podle obálky. A potom díky recenzím. Vždycky jsem se spoléhala na Databázi knih, ale každý má jiný vkus. Takže radši dám na svou blogovou sestřičku Ells.

6) Na mém blogu naleznete spíše kladné recenze, protože když se mi nějaká kniha vážně nelíbí, tak ani nemám nervy na to, abych ji dočetla. Ale s tím je teď konec! Budu dočítat i ty hrozné. ;)

7) Recenzi napíšu vždy po dočtení knihy, i když nebudu vám lhát, někdy s tím mám veliký problém. Nevím, co si mám myslet, takže jsem si pořídila sešit, kam si v průběhu čtení dělám poznámky, abych náhodou na nic nezapomněla.

8) Pokud se mi nějaká kniha hodně líbí, vnutím ji svým kamarádkám. Ty ji potom vnutí svým sestrám, a tak to jde dále. Musím ale uznat, že je to skvělý řetěz.

9) Kvůli knihám neponocuji. I když je sebevíc napínavá, tak ji odložím a dočtu ji, až mám čas.

10) Raději mám knihy než e-knihy. Při četbě knihu potřebuji držet, potřebuji si prohlížet obálku a listovat v ní, jinak jsem na prášky.

11) Už asi rok píši svou vlastní knihu. Sice nevím, jestli se tomu dá říkat kniha, ale moc mě to baví. Kdo ví, třeba jednou…

Otázky pro mě:

1) Která kniha v tobě za poslední dobu vyvolala opravdu silné emoce (ať už negativní nebo pozitivní)?
Asi kniha Ve stínu černých ptáků. Byla jsem z ní opravdu celá nesvá. Byla nádherná, smutná, romantická, tragická, tajemná, záhadná a děsivá.

2) Co "povinná četba"? Nesnášela jsi ji (nesnášíš), nebo tě některá knížka z řady povinné četby opravdu bavila a vracíš se k ní?
Já mám tu smůlu, že jsem ten poctivý člověk, takže každou povinnou knihu přečtu. I když musím říct, že máme štěstí, protože si můžeme vybrat ze seznamu knih Čtení pomáhá a máme určený jen počet knih. A ano, jsou dvě knihy, které mě doslova okouzlily. První je Deník Anny Frankové, který jsem četla před dvěma lety. Dokázal mě pohltit a donutil mě zamyslet se nad spoustou věcí. A to nemluvím ani o tom, že příběh s Annou prožijete a potom se dozvíte…ne, nechci vzpomínat, asi by ukápla nejedna slza. A druhá kniha se jmenuje My děti ze stanice ZOO....a...no...víte.....není co dodat.

3) Jak (popřípadě kde) se inspiruješ k designu tvého blogu? Odráží se v něm tvoje osobnost?
Myslím, že se v něm má osobnost odráží. Design mám z internetu, ale je poupravený podle mě. Takže kdyby v něm nebyl kousek mě, určitě by se mi nezalíbil.

4) Co pro tebe znamená čtení knih?
Odpočinek, prožívání jiného života, dobrodružství a věci, z kterých se můžu ponaučit.

5) Jak jsi na tom s nákupem knih? Hodně utrácíš za knihy nebo většinu dostáváš od nakladatelství?
Jak už jsem psala, knihy si kupuji v případě, že je to skvost. Od nakladatelství také dostávám, ale myslím, že nejvíce knih mám půjčených z knihovny.

6) Co pro tebe znamená tvůj blog?
Místo, kde se můžu se svými čtenáři podělit o svůj názor. Místo, kam se moc ráda vracím. Blog píšu s láskou.

7) Dojala tě některá kniha k slzám?
Už hodně knih. Jedna z nich je kniha Aliance od Veronici Roth. Ten konec byl boží a já si ho zamilovala. Také jsem brčela u knihy Chvíle před koncem, kterou napsala Lauren Oliver. Obě doporučuji!

8) Máš nějakou zamilovanou knížku z dětství? Kterou ti četli rodiče nebo ty sama?
Ano! Mám! Jmenuje se Heidi na cestách a já ji přímo zbožňovala! Četla jsem si ji sama, pořád dokolečka, a u toho si prohlížela nádherné ilustrace.

9) Podle čeho si vybíráš knihy? Ať už k recenzi nebo koupi?
Většinou dám na svůj vlastní instinkt. Také ale dávám na mou blogovou sestřičku, Ells.

10) Máš nějaké nejoblíbenější místo ke čtení?
Je mi to jedno. Nejradši mám asi svou postel a křeslo v obývacím pokoji. Nádhera je ale číst v přírodě nebo třeba u nás na zahrádce.

11) Kupuješ knihy svým blízkým? (K Vánocům, narozeninám, ...)
Moc ne. Párkrát jsem koupila, pyšná jsem na zpěvníky Tomáše Kluse, které jsem koupila mamce, ale jinak je moc nekupuji. V rodině jsem jenom já bláznivý knihomol. Mamka také čte, ale stačí jí to z knihovny.

Koho nominuji?

Ells…http://ells.cz/
Bastera…http://bastera.blogspot.cz/
Veronika…http://knizni-pratelstvi.blogspot.cz/

+ všechny, kteří si také chtějí udělat tento tag
(Pokud ho uděláte, klidně mi pošlete odkaz, ráda vás sem přidám.)



Na jaké otázky chci znát vaši odpověď?

1) Jaká kniha je Tvá srdcovka?
2) Kdy jsi přišel(a) na chuť čtení?
3) Jak často chodíš do knihovny?
4) E-knihy vs. Knihy…
5) Nejoblíbenější kniha z řad povinné četby?
6) Kolik knih přečteš za měsíc?
7) Podle čeho vybíráš knihy, které si přečteš?
8) Jak dlouho strávíš v knihkupectví? Jak často tam chodíš?
9) Kde nejraději čteš?
10) Jakou máš nejoblíbenější knížku z dětství?
11) Znáš nějaký film, který je točený podle knižní předlohy, a je lepší než kniha? Pokud ano, jaký?

4 komentáře:

  1. Taky jsem dřív chtěla učit :D Ale dějepis a matiku :) Jinak také většinou moc neponocuji. Naopak si radši zbytek knihy nechám na druhý den, když se budu moct naplno soustředit a nebudou se mi u toho zavírat oči! Krásné odpovědi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, matika by mi také nevadila. ;) A děkuju! :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)