Čistý

9:34 kouzelná klubovna 14 Comments



Pressia si toho z Explozí ani ze života Předtím moc nepamatuje. Přespává ukrytá ve skříňce v ruinách starého holičství, kde žije se svým dědečkem, a myslí na to všechno, co je pro ni nenávratně ztraceno – jak ze světa zábavních parků, kin, narozeninových oslav, tatínků a maminek zbyl jen popel a prach, jizvy, trvalé popáleniny a zdeformovaná lidská těla. Jenže teď, když dospěla do věku, kdy se musí všichni hlásit k milici, kde z nich buď vycvičí vojáky, nebo je, jsou-li příliš postižení a slabí, využijí jako živé cíle, už Pressia nemůže dál předstírat, že je malé dítě. A rozhodne se pro útěk.

Existují ovšem i takoví, kteří apokalypsu přečkali bez postižení. Čistí. Přežívají v bezpečném úkrytu za zdmi Dómu, který chrání jejich zdravá, uměle zdokonalovaná těla. Jenže Partridge, jehož otec je jedním z nejvlivnějších lidí v Dómu, si připadá izolovaný a osamělý. Jiný. I jeho trápí pocit ztráty – možná proto, že se jeho rodina rozpadla, otec je emocionálně odtažitý, bratr spáchal sebevraždu a matce se do tohoto útočiště vůbec dostat nepodařilo. Nebo za to snad může jeho klaustrofobie: pocit, že tenhle Dóm se stává kolébkou mimořádně bezohledného režimu. Takže když z jedné nechtěně prohozené poznámky vyvodí, že jeho matka možná stále ještě žije, rozhodne se Partridge dát svůj život v sázku a uprchnout z Dómu, aby ji našel.



Kniha ČISTÝ je velice opěvovaná, zařadila se mezi nejlepší a nejoblíbenější
dystopie. Jsou čtenáři, kteří knihu zbožňují, avšak jsou tu i čtenáři, kteří knihou opovrhují. Zajímá vás, do jaké skupiny patřím já? Tak tady máte mou odpověď v podobě recenze…

Knížku jsem dostala k svátku, a tak jsem se na ni s radostí vrhla. Háček ale nastal v okamžiku, kdy jsem se nemohla začíst. Měla jsem problém najít si cestu k hlavním hrdinům, kapitoly byly dlouhé a já byla zklamaná. Pořád jsem se povzbuzovala tím, že se děj rozjede.

Po asi sté straně se děj rozjel, příběh mě zaujal a já mohla zvolat ALELUJA! Čistý mě překvapil až tak, že jsem musela číst dál a dál. A potom, jako by se něco pokazilo, mě zas nadšení opouštělo. Celkem mi trvalo knihu přečíst něco přes dva týdny. Posledních 100 stran se to ovšem znovu rozjelo a já už se nemohla odtrhnout. Když se nad tím tak zpětně zamyslím, domnívám se, že jsem Čistého četla tak dlouho kvůli tomu, že jsem si chtěla vychutnávat každou stránku.

Román byl propracovaný a domyšlený do každého posledního písmenka. Vše bylo skvěle propojené, nemusela jsem tápat, co a jak se stalo. Do příběhu se vžijete tak, že si budete připadat, jako byste s hlavními postavami trávili všechen svůj čas. Budete se smát, červenat se, bát…pocítíte spoustu věcí jako naši hrdinové.

V knize je hodně postav. Každý si najde toho svého miláčka, kterému bude po celou dobu držet palce. Příběh vypráví Pressia, Partridge, Lyda a El Capitan. Nalezneme tu však Bradwella, ne kterého já osobně nedám dopustit, dědečka a otce Partridga.

Co jsem velice ocenila, byla postupně se rozvíjející láska. První polovinu knihy jsem ji neobjevila, pořád jsem si říkala: Tak kde sakra je? A potom…přišla nečekaně ze strany, o které by si to mnoho z nás nemyslelo. Já však doufala právě v tohoto človíčka! Láska nebyla nápadná, přesto byla schovaná hluboko v nitru postav. A to bylo skvělé.

Víte, v knize to bude tak, že si budete něco myslet a věřit své teorii. Ale háček bude v tom, že stejně všechno skončí jinak. O zvraty a překvapení v románu není nouze, tak se nebojte.

Moc mě mrzí, že už jsem Čistého dočetla. Sice se četl pomalu, ale rozhodně to nebylo tím, že se jedná o špatnou knihu. Bylo to z toho důvodu, že si příběh budete toužit vychutnat do posledního písmenka. Opravdu moc se těším na druhý díl, jelikož nevím, co v něm mám očekávat. Inu, bude se jednat o překvapení pro nás všechny. ČISTÝ si zaslouží vaši pozornost, jedná se o dystopii, která je opravdu nepředvídatelná. Určitě vás naláká i originalita, která z knihy vyzařuje. Čistý si svým příběh vysloužil…


 Knižní trailer:


Hezký den! Michaela

14 komentářů:

  1. Jsem moc ráda, že nejsem sama, kdo to takhle viděl, taky jsem knihu četla dlouho, není lehká na čtení, když si chce člověk vychutnat detaily, ale ty detaily jsou to, co tuhle knihu dělají tak skvělou! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám s dlouhými kapitolami hodně velký problém, ale zas zvraty miluju! Kéž bych dostávala na svátek taky knížky. :D Pěkně napsané. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bys kvůli této knize přimhouřila obě oči. A děkuji moc. ;)

      Vymazat
  3. Krásná recenze. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti moc, jsi zlatíčko! :) A přečti, stojí za to. ;) A potom mi dej vědět, jak se líbila!

      Vymazat
  4. Přemýšlela jsem, jestli tuhle sérii vůbec začít číst, ale myslím, že po téhle recenzi musím.. :)
    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, nechci být nijak zlá a panovačná, ale když to říkáš.....tak musíš! :D Vážně ji zkus, stojí za ten čas. ;)

      Vymazat
  5. Ja mám podobne ako ty problém sa do nej začítať. Lenže ja som sa ešte nedostala do tej časti, kde by ma to začalo naozaj baviť, a tak ju stále odkladám. No som rada, že ma čaká niečo zaujímavejšie, ten ďalší návrat k nej bude o niečo nadšenejší, než doteraz, kedy som si hovorila, že sa posuniem aspoň o pár strán, aby som knihu skôr či neskôr dočítala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se Ti zalíbí stejně jako mně. Opravdu myslím, že si pozornost čtenářů zaslouží. Jsem ráda, že se na ni budeš víc těšit, třeba v ní budeš hledat už jen ty hezké věci. :) Ať se Ti kniha líbí a hlavně....nezapomeň mi napsat, jak se Ti nakonec líbila. ;)

      Vymazat
  6. Wow, na knížku jsi mě moc nalákala :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Tak po přečtení recenze už vím co si budu přát pod stromeček :) Vypadá to skvěle :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)