Najít Sky

6:00 kouzelná klubovna 7 Comments



Patnáctiletá Sky je na první pohled typická Angličanka, která se právě s nevlastními rodiči přestěhovala do Colorada. Wrikenridge zase vypadá jako typický americký zapadákov, kde místní zběsile fandí svým sportovním týmům a střední školu ovládají roztleskávačky. Zed Benedict je pro každého problémový floutek, který hřeší na svůj vzhled a talent. Jenže první dojem může klamat. Sky brzy odhalí, že Zed má tajemství, které dělá z Wrikenridge zatraceně nebezpečné místo. A to i tehdy, když v sobě objevíte netušené mimosmyslové schopnosti. A tak se Sky ocitá nejen ve víru první lásky, ale především uprostřed střetu dvou mocných klanů, z nichž jeden se neštítí únosů, vražd ani ovládání cizích myslí…


Méně známa Young adultovka Najít Sky od autorky knihy Únos čtvrté princezny. Únos se mi moc nelíbil, ale i tak jsem se pustila do další knihy autorky.

Knížka se četla moc hezky. Začátek sice mohl být trošičku rychlejší, ale chápu, že jsme se potřebovali dozvědět důležité informace, bez kterých bychom se poté neobešli. Znovu opakuji, že jsem s tím neměla problém.

Co se autorce musí nechat, je originální nápad. Nejednalo se o upíry, čarodějnice ani podobné „příšery“, které jsou už tak trošičku ohrané. Za skvělý nápad jí dávám palec nahoru. Nebudu ale nic prozrazovat vám, čtenářům, nechte se překvapit.

Kniha není moc dlouhá, což většině čtenářů určitě udělá radost. Já jsem knihu přečetla za jeden den. Trochu mě to teď mrzí, ráda bych s knihou vydržela mnohem déle. Ještě více mě mrzí, že se neplánují přeložit další dva díly, které vyšly. I když uklidňuji se tím, že děj skončil docela uzavřeně.

Domnívám se, že by si knížka zasloužila více péče. Nalezla jsem totiž překlepy a chyby, někde chyběly čárky. A v některých chvílích se mi zdálo, že je kniha přeložena pomocí překladače, protože text nedával smysl. Ale myslím, že se to dá odpustit. Nevyskytovalo se to moc často.

Nebudu předstírat, že děj nebyl průhledný. Charaktery postav mohly být propracovanější a na vztazích si autorka také mohla dát více záležet. Mohla vytvořit nějakou další zápletku, aby děj udělala ještě zajímavější.

Myslím, že každá dívka v mém věku bude spokojená. Autorka pro nás přichystala kupu romantických scén a vyznání. Ty hlavě přicházely ze strany kluka, což je skvělé, ne? Vždycky si dotyčného začnu více vážit. Některé scény jsou trapné (nemyslím to špatně), některé zase napínavé. Jiné jsou kouzelné díky hudbě, kterou mají postavy velice rádi. A spousta scén je zábavná. Musela jsem se smát na celý byt, takže jsem svého bratříčka rušila od Avatara.

Postavy jsou fajn. Sky jsem si neuvěřitelně oblíbila, byla mi sympatická od začátku a vydrželo to až do poslední stránky. A to jméno! Neznám hezčí. Jinak se můžete těšit na bandu kluků, bratrů, kteří jsou prostě k zakousnutí. Každá si najde toho svého. Mám dodávat ještě něco?

Kniha Najít Sky mě nečekaně překvapila. Čekala jsem oddechovku, kterou přečtu tak za tři dny. Ale ne, já ji prostě musela přečíst až do konce v jeden jediný den! Najdete romantiku, přátelství, akci a zábavu. Opravdu vám ji s čistým svědomím doporučuji. Za krásný a milý příběh (A Zeda, samozřejmě!) si kniha Najít Sky zaslouží…

Děkuji nakladatelství Brána za poskytnutí recenzního výtisku. Moc si toho vážím.
Knihu si můžete zakoupit tady.
 
 Mějte se krásně! Michaela

7 komentářů:

  1. Teď jsi mě fakt hodně nalákala! :D Ale právě že se děsím toho vyznávání citů - přespříliš ze strany kluka není nic pro mě, přijde mi to pak až moc kýčovité.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas tolik toho vyznávání tam není, chtěla jsem spíše vyzdvihnout fakt, že autorka s vyjadřováním citů skrz své postavy nemá problém. :)

      Vymazat
  2. Bohužel s recenzí nesouhlasím, protože mě kniha přišla bez nápadu, neoriginální a ani styl psaní mi nějak nesedl. Podobných knih už jsem četla mnoho a nemůžu říct, že tahle by se něčím vyjímala. Ale každý máme jiný styl a tvoje recenze je moc povedená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý máme jiný názor, mně kniha originální a nečím speciální přišla. :) Opravdu mě bavila a já ji přelouskala během jednoho dne. A děkuji, jsem ráda, že se líbí. :)

      Vymazat
  3. Krásná recenze:)
    Tu knihu znám!! :D Pamatuju si, jak jsem si říkala, že by bylo fajn si ji přečíst, ale ještě jsem se k ní nedostala.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Určitě si ji přečti a dej vědět, jak se Ti líbila! :)

      Vymazat
  4. Krásná recenze. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)