Populární snadno a rychle

6:00 kouzelná klubovna 4 Comments




MŮŽOU NATÁČKY, STAHOVACÍ KALHOTKY, VAZELÍNA A ŠŇŮRA PEREL POMOCI K POPULARITĚ?

Maya uvízla na jedné z nejspodnějších příček společenského žebříčku ve škole, kde níž už jsou jen učitelé, kterým za to platí. Připadala si neviditelná, a proto se rozhodla pro experiment: celý následující školní rok stráví podle rad z příručky pro dívky napsané v padesátých letech bývalou teen modelkou Betty Cornellovou.

Výsledky jsou úžasné, někdy bolestné, občas komické a naprosto nečekané!

O knize jsem vůbec nevěděla, ovšem nabídlo mi ji nakladatelství Fortuna Libri, tak jsem si řekla, proč ji nezkusit. Když jsem ji uviděla v knihkupectví, hodně zářila. Ta modrá obálka je totiž moc hezká a výrazná. A víte, že je na ní sama autorka? Ne? A víte, že je deník opravdu deníkem?

Musím přiznat, že jsem od knihy vůbec nic neočekávala. A to se vyplnilo. Deník je psán hodně lehkou formou, věty jsou krátké a zkušenější čtenář rozhodně pozná, že knížku napsala začínající autorka. Co také určitě postřehnete je věk autorky. Je jí pouze patnáct a podle toho deník také vypadá.

Jedná se o klasický román pro dívky od 10 let. Maya je sice do někoho zamilovaná, ale žádná láska se nekoná. Většinu knihy tvoří myšlenky a cíle Mayi. Během kapitol, které jsou rozdělené na měsíce, si také můžete přečíst rady Betty Cornellové, autorky knihy, kterou se hlavní hrdinka řídí. A poté jsou zde ještě rady samotné Mayi. To vše je doplněno příběhem, který nejspíše sama autorka prožívala.

V románu také naleznete fotografie, které celý příběh doplňují. Můžete sledovat, jak se z ošklivého káčátka stala krásná labuť.

Už od začátku budete vědět, jak to skončí. Akci rozhodně nečekejte, lásku také ne. Jediné, co můžete očekávat, jsou v některých případech vtipné scény, nad kterými se určitě pousmějí i starší čtenáři.

Nevím, co si mám o knize myslet. Jedná se o román pro mladší slečny, a proto z děje nejsem nijak unešená a nadšená. Tento žánr asi nebude můj styl. Pokud čekáte, že se z knihy něco naučíte, tak s tím nepočítejte, jelikož se jedná o rady, které každá z nás zná. Nejvtipnější věcí na tom ovšem je to, že kniha Betty Cornellové je z padesátých let minulého století. A vážně by se našla dívka, která by se těmito radami začala řídit teď? Podle mého názoru ne, proto musíme být spokojeni jen s dějem. A ten byl trochu slabší než u knih, na které jsem zvyklá.

Kniha je podle mého názoru pro mnohem mladší čtenáře. Řekněme tak od těch deseti do dvanácti let. Pokud máte v rodině slečnu tohoto věku, věřím, že když jí knížku koupíte k Vánocům, svátku nebo narozeninám, nic nezkazíte. Na své si také přijdou dívky, které mají rády Deník malého poseroutky. Ale vám, dívkám v mém věku, bych ji moc nedoporučovala. Pokud si ale chcete dát od složitých fantasy a YA knih pauzu, můžete sáhnout třeba po této. Určitě tím nic nezkazíte.

Knížka Populární snadno a rychle si svými radami, občasnou vtipností a odvahou autorky získala…
Moc děkuji nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku. Vážím si toho.
Knihu si můžete zakoupit třeba tady.
 A oficiální stránky autorky nalaznete zde.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :). Knihu sice doporučuješ davanáctkám, ale já takové knihy prostě nečtu. Čtu něco jiného co se doporučuje tak patnáctkám. Tohle nejspíš neznamená že by se mi třeba nelíbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) Ano, souhlasím, když se Ti líbí knihy pro patnáctky, není co řešit, ne? Ale můžeš zkusit i tuto. ;)

      Vymazat
  2. Krásná recenze. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti moc! :D A pokud si ji chceš přečíst, tak neváhej a čti! :) Potom mi dej vědět, jak se Ti líbila.

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)