Prokletí

6:00 kouzelná klubovna 6 Comments

„Písničky tě nezradí,“ říká Ligabue. Ale lidé ano. Cathy, modrooká osmnáctiletá černovláska, to zjistila, když ji zradil Mirko, její první láska. Proto sbalila svou kytaru a opustila rodnou Neapol, aby se vypravila do Německa za svou matkou. Chtěla tam ze střípků znovu poskládat své zlomené srdce. Ale Cathy neví, že ji v ponurém německém městečku Madenburgu čeká osud. Osud v podobě Tristana a Konstantina Von Schadenových, zpěváka a baskytaristy známé skupiny Prokletí. Dvojčat, jež nemají vůbec nic společného – kromě mimořádné krásy a téměř hypnotické síly. Vstoupí do Cathyina života a připraví ji o všechny dosavadní jistoty, protože ukrývají dávné tajemství. Cathy brzy pochopí, že jednoho z nich skutečně miluje, ale že ne vždy láska všechno zachrání. Ačkoliv to ještě neví, jejím osudem je bojovat proti Zlu. A proti temným stvořením, mezi něž patří i bratři Von Schadenovi.

Prokletí je hluboký příběh, který si získá každého.

S anotací moc souhlasit nemůžu. Rozhodně si nemyslím, že si získá každého. Kniha spoustu čtenářů zklame, některé šokuje, jiné zase otráví a jiní, stejně jako já, si zase řeknou, proč někdy nezavřít obě oči, nadechnout se a překousat fakta, která vám napíšu…

Co vás jako první cvrkne do nosu je fakt, že se jedná o klasickou upířinu, kdy jsou upíři vyobrazováni jako největší a nejkrásnější stvoření na světě. Abych pravdu řekla, už mi to trochu leze na nervy. Znám mnohem krásnější a přitažlivější stvoření!

Velikým mínusem knihy je to, že vám bude připomínat jiné knižní série či filmy. Nejvíce a nejčastěji vás bude napadat podobnost s Twilight ságou, kterou jsem nečetla. To ale nevadí, viděla jsem filmy a to mi opravdu stačí. Autorka se neuvěřitelně opičila…nejhorší na tom ovšem je poznámka, kterou do knihy sama napsala. A to, že je Stephanie Mayer jejím velikým vzorem, a že Twilight ságu zbožňuje. Ha! Kde je asi háček?

V knize je jedna dějová linka a tou je, ano, zklamu vás, milostný trojúhelník mezi dvojčaty a Cathy. To ostatně poznáte i z anotace. Neustále se vše točí jen kolem trablí s láskou. A to je v knížce, která má přes tři sta stran trochu těžké překousnout.

Autorka knihu údajně napsala ve svých čtrnácti letech, což je, nebudeme si nic nalhávat, trochu zarážející a šokující. Někdy jsem si říkala, že se jedná o omyl či nepovedený žert ze strany nakladatelství, které čtrnáctileté dívce vydalo tuto knihu! Jedná se o velice amatérský kousek, proto pozor na něj.

Akce přišla až na konci, i tak se mi zdálo, že je poslední část od někoho okopírovaná. Kniha na mě působila neupřímně.

Největším mínusem pro mě byla ufňukaná a nesympatická hlavní hrdinka. Ale to, vážení přátelé, nebylo vše! Autorka si pro nás totiž vymyslela i ufňukané hlavní hrdiny! Nebyla kapitola, kdy by jeden z bratrů nebrečel či se nelitoval. A to bylo opravdu příšerné a kýčovité. Postavy jsem moc ráda neměla, nenašla jsem si k nim cestu.

Avšak knížce se musí nechat, že se četla velice rychle a plynule. Neměla jsem s ničím problém, čtení nebylo složité a překlad nebyl špatný.

Pokud toužíte po nějaké jednoduché knížce, kde se vyskytují upíři, láska a zase láska, nebojte se po knize sáhnout. Tedy pokud se nebojíte amatérského provedení a psaní. Jinak bych vám ji moc nedoporučovala, opravdu se nejedná o nějakou bombu. Myslím, že existuje spousta jiných krásných knih. Prokletí je pro mě nejspíše prokleté, a proto mi nezbývá nic jiného, než mu udělit…


Děkuji nakladatelství Brána za zaslání recenzního výtisku. Vážím si toho.
Knihu si můžete koupit tady.

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze :) Po téhle knížce jsem pátrala v knihovně, ale když jsem zjistila, že ji tam nemají, zapomněla jsem na ni :) No, asi jsem o nic nepřišla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) A ano, myslím, že jsi o nic nepřišla. ;)

      Vymazat
  2. Krásná recenze, ale kniha se mi nelíbí. Teda na první pohled by se mi líbila, ale po tom, co jsem si přečetla recenzi jen ohrnuji nos. Nemám ráda knihy, které se opičí po jiné "slavné" sáze. Na to hodně nadávám, takže si knihu určitě nepřečtu. Ale jinak fakt hezky napsáno :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti moc, jsi zlatíčko! Určitě bych ji moc nedoporučovala, i když zkusit to můžeš, pokud chceš. Já taky a mrzí mě to.

      Vymazat
  3. Milá Míšo,
    musím říct, že mě opravdu těší si Tvoje recenze číst. Jsem na tebe pyšná. Sabina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Sabino, (hahaha)
      Děkuji moc za Tvůj nádherný komentář. Asi si umíš představit, jak se teď tvářím.....tlemím se na obrazovku svého notebooku. :D Díky moc, mám Tě ráda. ;)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)