Je panenka opravdu z kostí?

6:00 kouzelná klubovna 3 Comments



Zach, Poppy a Alice byli přátelé odnepaměti. A dlouho spolu hráli jednu zvláštní hru, kterou si sami vymysleli. Jen několik figurek a především pořádná dávka fantazie jim stačila k vytvoření vlastního světa obydleného piráty a zloději, mořskými pannami a válečníky. Těm všem vládla záhadná porcelánová panenka – Velká královna.

Ale Zachovi je už dvanáct a otec ho nutí, aby dal před hraním si na něco přednost hraní basketbalu. Když mu jednoho dne vyhodí figurky, Zach přestane hrát, ale stydí se ostatním prozradit skutečný důvod a sám sobě namlouvá, že už o hru vlastně ani nestojí. Zdá se, že je jejich přátelství konec, dokud Poppy nepřijde s nečekanou, vzrušující výzvou. Prohlásí, že se jí zdává o Královně – a o duchu holčičky, která nenajde klid, dokud porcelánovou panenku někdo nepohřbí do jejího prázdného hrobu.

A tak se všichni tři vydávají na tajnou výpravu, aby uložili Královnina ducha k věčnému odpočinku. Nic se ale nedaří podle plánu a s tím, jak se zdánlivě nenáročný výlet mění v dobrodružné putování, se začínají dít děsivé věci.

Panenka z kostí. Anotace hlásá, že se jedná o děsivý příběh, kvůli kterému nebudete chtít spát se zhasnutými světly. Je to tak?

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ad/6a/d4/ad6ad4c1aaa373d2275b5e77e69a87b7.jpgNe, není. Tedy alespoň pro mne ne. Chyběl mi ten pravý horor. Otevírání a   Vím, nejspíš (čti: určitě) se jedná o horor pro děti. Někde jsem četla, že se kniha doporučuje už od osmi let. Ehm, ano.
zavírání dveří, duchové, kteří budou nebezpeční, a chvíle, kdy se vyděsím. Ty opravdu chyběly.

Netvrdím ale, že nějaké scény nebyly děsivé. U některých jsem se otáčela a kontrolovala si záda. (Ano, vím, neměla bych je mít nechráněná, ale já si nemohla pomoct.) Rozhodně vám doporučuji knihu číst jen v případě, že je tma. Jinak z knihy nebudete mít žádný zážitek.

V knize jsou důležité dvě věci. A to panenka a přátelství mezi hlavními postavami. Když se vydávají na dobrodružnou výpravu, je pochopitelné, že i přátelství projde velkou zkouškou. Vydrží? Anebo se rozpadne?

Co je příjemnou změnou od všech ostatních knih, jsou ilustrace. Jsou nádherné a vystihující. Užívala jsem si, když jsem si je mohla prohlížet. Byly prostě roztomilé.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/63/4e/b5/634eb5ecafef62f7b9a262d59244e3c6.jpg 
Největší problém byl, že jsem si panenku nepředstavovala jako tu na obrázcích. Představovala jsem si ji jako panenku Annabell. Ano tu z toho hororu! Prostě jsem ji viděla tak děsivou.

Knížka je hodně průhledná. Budete tušit, co se stane a někdy si budete říkat, proč už je to, sakra, nenapadlo, když vy už jste na tu záhadu přišli před dvaceti stránkami. Celkově vás nic nepřekvapí, budete to tušit už od začátku. Také nesmím zapomenout na fakt, že ji rychle přečtete. Bude pro vás jednohubkou.

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/95/49/4d/95494d6bc61cd8f19e58bcf1e91a5922.jpgČeho jsem si při čtení všimla, bylo nutkání nějakou tajnou výpravu podniknout. Dostala jsem neuvěřitelnou chuť se vydat vstříc dobrodružství. Takže, rodiče, až zmizím a nechám vám vzkaz, že se vydávám za dobrodružstvím, budete vědět, komu můj hloupý nápad vyčítat. Autorce této knihy, Holly Blackové.

Zaručuji vám, že se většině knížka bude líbit. Jedná se o milou, oddechovou a sympatickou tenoučkou knížečku, která má nádhernou obálku. Nevadilo mi, si ji přečíst, byla to příjemná změna. Doporučuji ji i vám, ovšem myslím, že vašim mladším členům rodiny určitě udělá větší radost. 

Za poskytnutí recenzního výtisku vděčím internetovému knihkupectví Knihcentrum. Děkuji moc.
Knihu si můžete koupit třeba tady.

Zdroj obrázků: tady, tady, tady a tady.

Ve 21.00 vyhlásím Winter reading! Už se těšíte?



3 komentáře:

  1. Já mám tuhle knohu teď doma k recenzi (taktéž od Knihcentrum.cz) a dost se na ní těším :) Snad se mi budelíbit :) Super recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také doufám, potom dej vědět, jak se Ti líbila. ;) A děkuji!

      Vymazat
  2. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Kolektivní rozum Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60 % větší šance na výhru

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)