Loď, která se nachází blízko hvězd...

17:38 kouzelná klubovna 17 Comments



Kniha, označená žánrem sci-fi mě zaujala skvělou a poutavou anotací. Ovšem je kniha Loď mezi hvězdami hodna vaší pozornosti? To se dozvíte právě teď…



Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.

Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řadě. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.

https://c2.staticflickr.com/8/7074/7055062773_6e41f5227c_z.jpgNa začátku mě přivítala zvláštní a originální kapitola. Říkala jsem si, že to bude super čtení, ovšem po dalších a dalších kapitolách jsem si říkala, že jsem se asi spletla. Kapitoly z pohledu Syna byly extra nudné, z pohledu Amy pak „jenom“ nudné. A nezapomněla jsem říct, že kniha má velice dlouhý začátek?

Když jsem se seznamovala s úplně novým místem, vesmírnou lodí Universum, zaujala mě. Ale když jsem jí poznala a neměla co objevovat, zjistila jsem, že není ničím speciální. Přišlo mi, že autorka dostala skvělou myšlenku, ovšem nevyužila ji.

Děj byl celou dobu předvídatelný, vše na mě působilo tím způsobem, že jsem si říkala: „Tohle odněkud znám. Nestalo už se to v nějaké jiné knize?“ Takové otázky si nejspíše bude pokládat každý čtenář.

http://anapet.info/wp-content/uploads/2010/05/galaxy-1600.jpgAbych ale knihu jen nehaněla, musím říct, že se mi opravdu líbilo, že postavy nebyly dokonalé. Každý měl své mouchy. Pokud se knihu rozhodnete číst, nenaleznete nikoho dokonalého. A to je velkým plusem.

I tak jsem si postavy neoblíbila. Pamatovat si budu nejspíše jen Harleyho, který se stal mým miláčkem. Ovšem ne nadlouho, že?  Syn byl asi nejhorší hrdina, kterého znám. Nebyl mi sympatický, byl prostě divný. Nechci nikomu hanět jeho oblíbence, ale já to tak cítila. Na mě působil nepříjemně.

Amy. Bože Amy. Já ani nevím, jaká je. Stejně jako Syn mi byla nesympatická a v některých situacích mi lezla na nervy. Přišla mi ufňukaná. A takové hrdinky nemám ráda.

Loď mezi hvězdami pro mě nebyla ničím zajímavá. Přišla mi tuctová. Vím, zní to divně, ale je to tak. Z knihovny jsem si půjčila všechny tři díly, ale číst je nebudu. Nemám tu potřebu. Ani mě nezajímá, jak to všechno dopadne.
http://th07.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/199/4/6/red_haired_girl_by_longrand-d6dzpfc.jpg 
Asi vám to přijde, že jsem knihu akorát potopila, ale nechápejte to tak. Řeknu vám to narovinu: Mně se nelíbila a líbit se mi nebude ani za deset let. I tak ji chci doporučit milovníkům sci-fi, vás třeba zaujme. Musím říct, že mě kniha neskutečně zklamala, očekávala jsem více napětí, akce a lásky. Loď mezi hvězdami si nezaslouží nic jiného než…


Krásný víkend a vánoční prázdniny přeje
 


Zdroje obrázků: tady, tady a tady.

17 komentářů:

  1. Taky jsem četla tuto knihu a mám na ní stejný názor jako ty. :)) Už od začátku jsem si říkala, že mi to je povědomé, ale dočetla jsem ji. Na další díly jsem se "vybodla". Hlavní postavy se mi vůbec nelíbily, nenašla jsem si k nim vztah...Moc dobrá recenze, skoro se vším souhlasím s tebou. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že to tak necítím jediná. Ulevilo se mi. ;)

      Vymazat
  2. Achjoo.. je škoda, že se ti nelíbila. Mě se líbila, i když bych taky neřekla, že je to něco extra, ale i tak asi víc než tobě. Krásná negativní recenze. Já má vždy hrozný problém napsat "špatnou" recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbila alespoň někomu. ;) Díky moc! :) Jsem ráda, že se recenze líbí. A taky mám problém psát negativní recenze, ale když se mi kniha opravdu nelíbí, obuju se do ní. A tak to má být. Napsat svůj názor. Ale když si prohlédneš můj blog, moc negativních recenzí tu nenajdeš. ;)

      Vymazat
  3. Tak takovou recenzi jsem nečekala, ale chápu, že každém u se může líbit něco jiného.. Já jsem se naopak do této série zamilovala a kupodivu mi vyhovovalo, že jsem hl. hrdiny úplně nezbožňovala, rozhodně někdy chystám re-reading.. :) Ale tak, každému se líbí něco jiného :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu. ;) Doufám, že jsem sérii nijak neurazila, ovšem psala jsem to tak, jak to cítím. ;)

      Vymazat
  4. Já zkoušela číst (přečetla jsem asi 60 stran), ale poté, co jsem si přečetla ty absolutně nereálné představy jsem knihu prostě zaklapla. Jasně, na vesmírné lodi pěstují plodiny, žijí zde zvířata a přesto se nezcvoknou... A ano, abych nezapomněla, mají tu vždy dostatek vody a ta loď je obrovská jak několik měst. Můj názor zní jasně: bullshit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áááá, přesně! :D Konečně to někdo přiznal! :D Prostě nereálné a divné...i když já vydržela celou knihu. ;)

      Vymazat
    2. Jsi dobrá, já to prostě vzdala, bylo to strašně divný... A přitom všichni psali, jak se jim to líbilo...

      Vymazat
  5. I po dočtení posledního dílu jsem celou sérii hodnotila jako slabý průměr. Tys aspoň našla něco malinko pozitivního, mně se však nelíbilo zhola nic. Ani jedna postava mi nepřišla sympatická (ani ten Harley) a já jsem se prostě celou dobu nudila. Navíc i ten závěr trilogie mě v jednom ohledu naštval. Nechci knihu moc shazovat, takže třeba ty obálky jsou strašně povedené. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji ani dočítat nebudu. Radši si udělám čas na jiné knihy. Jsem ráda, že to tak cítí i ostatní. ;)

      Vymazat
  6. Taktéž se mi první kapitola zdála dobrá, ale potom se děj vlekl a já knihu odložila nedočtenou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, hodně z vás to nedočetlo. To je zvláštní...opravdu jsem si myslela, že se jedná o oblíbenou sérii. :/ Hmm, asi jsem se spletla. :D

      Vymazat
  7. Škoda, že sa ti nepáčila. Mne sa páčila celkom dosť. :) Ale tak každý máme radi niečo iné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbila alespoň někomu. ;)

      Vymazat
  8. Mně se kniha třeba moc líbila, i když znovu bych ji nečetla. Vlastně celá série mi přijde skvělá, i když máš pravdu s tím, že je místy dost nudná. Jedná se o skvělou sci-fi sérii, která ještě není ohraná. :)
    Jinak se mi líbí, jak máš hezky zdůvodněné a rozepsané, proč přesně se ti kniha nelíbila. Často se mi zdá, že to lidé zapomínají odůvodnit..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za chválu, ani by mě nenapadlo své myšlenky a názory neodůvodnit. :)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)