Posedlost

6:00 kouzelná klubovna 8 Comments



MRAZIVÝ, POUTAVÝ, DUCHAPLNÝ A VÁŠNIVÝ PŘÍBĚH INSPIROVANÝ SKUTEČNÝMI UDÁLOSTMI VÁS OPŘEDE PAVUČINOU JAKO SKUTEČNÉ ZAKLÍNADLO.

V posledním ročníku Akademie svaté Jany v Danversu v Massachusetts to pořádně vře. Studentky se připravují na pohovory na vysoké školy, soupeří o to, která z nich skončí jako nejlepší absolventka ročníku, prožívají první lásky. Všichni očekávají, že dívky velký tlak zvládnou. Jenže se mýlí.

Nekorunovaná školní královna se uprostřed hodiny zhroutí s podivnými křečemi a tikem. Lékařská záhada. Nemoc se ale vzápětí rozšíří a brzy už začíná stejnými symptomy trpět stále víc studentek exkluzivní dívčí střední školy. Mají křeče, ztrácejí vlasy, dostávají prudké záchvaty kašle. Školu svaté Anny zachvátí panika, šíří se klepy a dohady, propuká hysterie.

Případu se brzy chytnou média a vypuká horečnatá snaha odhalit příčinu potíží studentek. Může za to očkování? Znečištění životního prostředí? Stres? Nebo to snad dívky jen předstírají? Jedině Colleen, která pracuje na zvláštním projektu o čarodějnických procesech v Salemu, si uvědomuje zvláštní shodu okolností. Jejich město se kdysi dávno jmenovalo Salem, a už před třemi sty lety tu skupina děvčat trpěla podobnými příznaky...

Na začátku nás uvítá obyčejná střední škola, kde dívky bojují o popularitu. Ocitáme se v posledním ročníku, setkáváme se s různými typy dívek, s láskou, pomlouváním a přihláškami na vysoké školy. To ovšem zkazí Záhadná nemoc.

Anotace hlásá, že se jedná o příběh podle skutečných událostí. A to je trochu zarážející. Nevíte, jestli je skutečná přítomnost či minulost. To se bohužel dozvíte až na konci knihy. Upřímně, byla jsem docela šokována.

V knize jsou dvě části, které se navzájem prolínají a doplňují. Také vám vysvětlují věci, které se udály. Jedná se, jak už jsem psala, o přítomnost a minulost. O Čarodějnické procesy a Záhadnou nemoc. Sama za sebe si neumím vybrat, jaká část mě oslovila více. Obě byly důležité.

Posedlost rozhodně nepatří k pohodovým a klidným knihám. Musíte u ní přemýšlet a spojovat si souvislosti. A tím, že má kniha přes čtyři sta stran, se vám bude číst docela pomalu. I tak myslím, že to ničemu nevadí, alespoň se budete snažit přijít na tu velkou záhadu.

Záhada a akce se v knize vyskytuje, i když je tak napůl schovaná. Někdo si ji najde v minulosti, a tudíž mu bude připadat nudná přítomnost, a někdo, jako já, si ji najde v přítomnosti a minulost mu bude připadat zdlouhavá. I když znovu opakuji, obě části mají něco do sebe. Čarodějnické procesy mě opravdu zaujaly, je to něco, co pořád nemohu pochopit. Ale to už je něco jiného…

Kniha je neuvěřitelně originální, věřím, že si získá spoustu čtenářů, protože v sobě nese nějaké kouzlo. A pravdu. Ta pravda je šokující, smutná a krutá. Knihu by si měl přečíst každý, kdo má alespoň trošičku rád historii.

Katherine Howeová píše poutavě a čtivě. Stránky se otáčejí, napětí stoupá a vy si kladete další a další otázky. No není to dokonalý tah?

Postavy jsou promyšlené a některé i skutečné. Ann nenávidím za to, co udělala a na druhou stranu ji obdivuji a lituji. Nechápu, jak jí něco takového mohlo napadnout. A už vůbec ne, jak takový zločin mohla páchat. Colleen byla dobrá hrdinka, někdy jsem si sice říkala, že přehání, ale budiž. Je to puberťačka. Avšak nejradši mám paní Slaterovou. Kdo by ne?

Posedlost mě mile překvapila. Byla skvělá, šokující, úžasná, napínavá a záhadná. Tato knížka rozhodně vyčnívá z řady. Je výjimečná. Sice jsem nepochopila konec, ale to nevadí.(čti: Raději jsem se ho nesnažila pochopit, jinak bych byla zklamaná.) I tak ji řadím k těm nejlepším knihám, které jsem tento rok četla. Na Posedlosti jsem se zřejmě stala posedlou a vyčaruji jí…
Děkuji nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí výtisku k recenzi. Moc si vážím naší spolupráce. Děkuji.
http://www.fortunalibri.cz/
Knihu si můžete koupit třeba tady.

Krásnou druhou adventní neděli!

8 komentářů:

  1. Knihu si chci moc moc přečíst. Recenze je super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečti! A děkuji moc. ;) Jsi zlatíčko! :D

      Vymazat
  2. Já jsem překvapená za tak vysoké hodnocení. Knihu jsem nečetla, ale ani jsem o ni nějak moc neslyšela... Neříkám, že nemůže být zajímavá, ale mě osobně nezaujala. :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechtěla jsem dávat tolik procent, ale když knihu srovnám s jinými, tato je výjimečná. A tak si to zaslouží. Opravdu se mi moc líbila. :) A děkuji moc! :)

      Vymazat
  3. A co je tam teda s tou nemocí? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na střední škole vypukne nemoc, ovšem nikdo neví, co je zač. ;)

      Vymazat
  4. Z téhle knihy jsem pořád byla na vážkách, zda do ní jít anebo ne, ale jak tak čtu tvé hodnocení - asi do toho půjdu ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jdi, možná, že se Ti nebude zamlouvat začátek, ale potom to stojí za to. Já z ní byla unešená. Což si asi poznala z mého vysokého hodnocení. :D

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)