PROSINEC 2014 a má knižní očekávání

6:00 kouzelná klubovna 14 Comments

Jak tak hledám, moc knih mě za tento měsíc nezaujalo. Je to tím, že už moc knížek nevychází. Musíme si počkat na nový rok. I tak vám přináším dvě knihy, které mě zaujaly.  
 _______________________________________________

Prozřetelnost – Jamie McGuire (YOLI)
Anotace: Strhující paranormální romance plná napětí. V městečku Providence se studentka Nina Greyová dostane do ohniska války mezi nebem a peklem. Dívka, otřesená náhlou smrtí svého otce, se s Jaredem Ryelem seznámí úplnou náhodou... nebo si to aspoň myslí. Přestože ji ten pohledný a trochu tajuplný mladík přitahuje, Nina je vůči němu podezřívavá. A když se začnou rojit otázky bez odpovědí, Jared riskuje všechno, aby si udržel ženu, nad kterou má bdít – a prozradí jí tajemství, o němž přísahal, že je bude chránit...

Můj názor: Knížka má hodně, ehm, jednoduchou a podle mě nepoutavou obálku. To ale nevadí, anotace mě hodně zaujala. Vypadá zajímavě, zvláště když se jedná o paranormální romanci. Tak si říkám, že tu knihu musím mít!



______________________________________________

Bratři Bělští – Peter Duffy (Jota)
Anotace: Civilní a současně beletristicky poutavé líčení mimořádného, přesto po dlouhou dobu
takřka neznámého aktu záchrany Židů v historii druhé světové války.

Pro oněch dvanáct set Židů, kteří v červenci 1944 vyšli z běloruských lesů, a pro generace jejich potomků se Tuvja, Asael a Zus Bělští stali legendami, uctívanými hrdiny. Hrdinství Bělských by však bylo nemyslitelné bez houževnatosti, odhodlání, stejně tak i utrpení a oběti mnoha dalších mužů i žen okolo nich.

Dramatický příběh, sledující cestu trojice sourozenců od mládí přes vpád nacistů a krutý boj o přežití až po emigraci, vystavěl autor na vzpomínkách a mnoha rozhovorech se samotnými aktéry, opíral se rovněž o informace z archivů. Výsledkem je detailní, důvěrně nahlížený obraz partyzánského života v rozsáhlých lesích západního Běloruska, které Bělským a jejich skupině poskytly jediné možné útočiště před neustávající brutalitou Němců. Příběh o židovské obci skryté mezi stromy, kterou si mnozí z jejích příslušníků zvykli nazývat „lesní Jeruzalém“.

Můj názor: Druhá a poslední kniha mě docela zaujala. Sice jsem váhala, jestli ji sem dát, ale nakonec jsem si řekla, že anotace působí docela lákavě. Rozhodně to nebude knížka, po které rovnou skočím, ale až nebudu mít co číst, proč ne.
__________________________________________

Krásný den! Michaela

14 komentářů:

  1. Na Prozřetelnost se také moc těším. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Som zvedavá na tvoj názor na Prozreteľnosť, ak sa k nej dostaneš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že co nejdříve, ale teď na mě čeká spousta knih. :)

      Vymazat
  3. S Prozřetelností souhlasím! Také mě ta kniha moc zaujala a autorka píše opravdu poutavě a zajímavě. Snad tohle dílo najdu pod stromečkem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od autorky jsme ještě nic nečetla, ale vypadá opravdu hodně zajímavě.

      Vymazat
  4. O žádné z těchto knihy jsem vůbec neslyšela, ale vypadají úžasně. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se Ti líbí, tak se po nich určitě podívej. :)

      Vymazat
  5. Prozřetelnost mě také zaujala , jak autorkou tak anotaci i obycejnou obalkou , mam ji uz doma ale jeste jsem se do ni nepustila :D snad to brzy napravim , psalas mi komentar ze takovych knih za mesic nikdy nekoupis ... mam mesic kdy koupim , jednu dve knihy a pak mesic kdy toho koupim hromadu :D a ted jak byli vanoce a ja skoro nic nechtela tak sem chtela knihy a rekla jsem si ze si koupim vsechny co vysli a zaujali me aby byl od ledna muj seznam mensi :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, jen jsem tvou "malinkatou" kupičku obdivovala. ;)

      Vymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)