Rozhovor s Cat Winters

11:38 kouzelná klubovna 7 Comments


Vážení čtenáři, přináším vám svůj první rozhovor se zahraniční autorkou. Byla jsem nervózní, ale když mi Cat odpověděla zpátky, nervozita ze mě opadla a já byla šťastná. Cat byla opravdu milá a sympatická.

Jak dlouho píšete? Psala jste, když jste byla dítě? Snila jste o tom, že vydáte knihu?   
Příběhy jsem začala vymýšlet v době, kdy jsem se naučila psát slova na papír. Když jsem byla dospívající dívka, snažila jsem se psát romány. Vždy jsem snila o tom, že se má kniha vydá.

Jaká byla vaše první (nepublikovaná) kniha? Jak se jmenovala a o čem byla?
Můj první román se jmenoval The Days of Devonshire. Psala jsem ho v ruce a popsala jsem tři tlusté sešity. Napsala jsem ho, když mi bylo šestnáct, ale nikdy jsem neuvažovala o tom, že ho vydám. Inspiraci jsem si vzala z románu, který byl napsán v roce 1930. Jmenuje se Rebecca a je od Daphne Du Maurier. Román je o mladé ženě, která se provdá za bohatého vdovce a zaplete se do záhadné vraždy.

Jaké bylo vydání vaší knihy? Jak dlouho jste musela čekat? Jak dlouho jste knihu Ve stínu černých ptáků psala?
Knížku jsem začala psát na konci roku 2009 a v říjnu 2011 jsem knihu prodala do nakladatelství v USA. Potom jsem musela čekat další rok, než se všechno vyřídilo a naplánovalo. Ve stínu černých ptáků bylo vydáno 2. dubna 2013. Vydání knihy je dlouhý proces, který vyžaduje obrovskou trpělivost.

Co si myslíte o obálce?
Miluji ji! Neměla jsem tušení, co se fotograf chystá dělat nebo co plánuje. Dozvěděla jsem se to až v červenci 2012, když jsem dostala obrázek z focení. Fotograf najal patnáctiletou dívku, která si „zahrála“ Mary a jeho kamarád přes sebe přehodil bílou deku a dvě hodiny pózoval jako duch. V srpnu jsem viděla konečnou verzi obálky a byla jsem nadšená. Jsem ráda, že i Česká republika může mít originální obálku. Je prostě úžasná.

Jakou postavu z knihy Ve stínu černých ptáků máte nejradši? Jakou nejméně?
Během psaní jsem Mary poznala tak dobře, že můžu s jistotou říct, že je má nejoblíbenější. V mých představách se ukázala jako silné a statečné děvče. Jsem moc ráda, že v knize mohla ožít.

Hmm, jakou postavu nemám ráda? Na to je hodně těžké odpovědět. Bojím se, že bych něco prozradila těm, kteří knihu nečetli. Byly chvíle, kdy jsem soucítila i s darebáky, protože život v té době byl opravdu těžký.

Píšete teď nějakou knihu? Pokud ano, můžete nám o ní něco prozradit?
Právě mi vyšel můj druhý román, který se jmenuje The Cure for Dreaming. Dále chystám svůj první román pro dospělé, který ponese název The Uninvited a vyjde v říjnu roku 2015. A můj další YA román bude inspirovaný Hamletem. Doufejme, že knihy vyjdou i u vás.

V čem jste si s Mary podobná?
Stejně jako ona mám ráda učení a čtení. Vždy jsem byla dobrá v biologii. Když jsem byla malá, snažila jsem se v mé ložnici vynaleznout zvonek. Bohužel selhal, ale i tak jsem tuto zkušenost použila do příběhu. Naopak nevím, jestli bych byla aspoň z poloviny tak statečná a odvážná jako ona.

Co byste poradila lidem, kteří chtějí psát?
Čtěte, čtěte a čtěte! Najděte si romány, které vás inspirují a zajímají. Také si přečtěte knihy, které radí, jak psát. Udělejte pro to všechno. Nespěchejte, dejte si na čas a svou knihu si vyšperkujte k dokonalosti. Zeptejte se kritiků, přátel, rodiny. Pak zkuste kontaktovat nakladatelství a čekejte. Za to čekání to stojí.

Chcete něco vzkázat svým fanouškům z České republiky?
Moc vám děkuji za vaši přízeň. Moc bych si přála, abych za vámi mohla osobně přijet. Vážím si všech, kteří si můj román přečtou. Byla jsem nadšená, když jsem se dozvěděla, že nakladatelství Jota knihu vydá i u vás. Teď se má knihovna může pyšnit tím, že obsahuje i české vydání mé první knihy.

Doufám, že se vám rozhovor líbil.  Ještě jednou Cat moc děkuji za rozhovor. Byla to pro mne čest.

Krásný víkend vám přeje
 



Zdroje obrázků: tady, tady a tady.

7 komentářů:

  1. Autorka působí moc mile :) Na knížku se těším - mám ji doma z knihovny, tak snad se k ní brzy dostanu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu velmi milá. Knížka je skvělá, opravdu doporučuji. ;)

      Vymazat
  2. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Připojte se k úspěchu Spojte se s více než 4 miliony obchodníků a investorů ze 170 zemí

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)