KNIHA vs. FILM

6:00 kouzelná klubovna 8 Comments




Tak a je to tady. Nejtěžší a nejčastější otázka. Je lepší kniha nebo film? Tak na to se vám právě pokusím odpovědět.

http://centralpineneedle.files.wordpress.com/2012/04/hunger-games-vs.jpg

Hunger games jsem si všimla v okamžiku, kdy jsem přišla ze školy a mamka si film pouštěla. Přišla jsem ve chvíli, kdy Katniss mluvila s Caesarem. Měla na sobě nádherné červené šaty. A tak mě to upoutalo. Film jsem si poté pustila ještě jednou celý a byla jsem z něj nadšená.

http://img2-2.timeinc.net/ew/i/2011/05/18/hunger-games/hunger-games-Ratgirlstudios_469.jpgPoté jsem začala číst knihy (ne HG) a také jsem se pomaličku začínala orientovat ve knižním světě. A o HG se všude mluvilo. Řekla jsem si, že si knihy někdy přečtu.

Čas utíkal a já se stále nemohla přimět k tomu, abych si sérii přečetla. A tak tady byl druhý díl. Ano, zase jsem ho viděla dřív, než abych si přečetla knihu. A tak jsem si řekla, že knížky zkusím.

Jakmile jsem se začetla do prvního dílu, nečekalo mě žádné překvapení. Film byl úplnou kopií knihy. A když jsem se nad tím zamyslela, film se mi líbil víc, protože to přede mnou ožilo. A tak jsem si chvíli dávala pauzu.

Potom jsem se konečně dostala k druhému dílu, který mě chytil tak, že jsem se musela pustit i do závěrečného dílu. Ten pro mě byl konečně nový, nevěděla jsem, o co půjde, a tak mě to bavilo číst.

První díl se opravdu povedlo natočit skvěle, proto volím film. Bylo mnohem hezčí sledovat kostýmy, které v knize ani nebyly popisovány. Příběh ožil a já si to užívala víc než knihu.

http://www.scienceofrelationships.com/storage/hunger_games_katniss_peeta.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1384093637030Druhý díl jsem si užívala čtení, i tak pro mě byl film velkým zážitkem. Ale v knize bylo více scén, a až po přečtení jsem vše pochopila. Takže za druhý díl dávám bod knize.

A třetí díl posoudit nemohu, jelikož jsem film neviděla. Řekla jsem si, že na něj půjdu, až dočtu knížku, ovšem nestihla jsem to o tři dny. Jo, takhle mě provází štěstěna…

Podle ukázek ale film vypadá hooodně slibně, určitě se filmařům opět podařilo udělat ze skvělé knihy skvělý film.

A teď pozor. Co zvolím? Knihu nebo film?… Já volím FILM. Každý si užívám, mám chuť si ho pouštět stále dokola a dokola. Za to u knihy nemám pocit, že bych si ji chtěla znovu přečíst. Film je opravdu vydařený, těším se na třetí díl, který mě snad nezklame.

A co vy? Zvolili byste knihu nebo film?


 Zdroje obázkůtady, tady a tady

A kde najdete reprodrozda?
  • cestování časem
  • modrá
  • recenze
 

8 komentářů:

  1. Já ani nevím, co jsem četla/viděla první :D Myslím, že jsem asi nejdříve četla knihy.
    A filmy jsou o trošičku lepší než knihy, takže tak...
    Jinak HG: Síla vzdoru jako film je strašně úžasný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to už se na něj moc těším! :) Díky za názor. ;)

      Vymazat
  2. Já u všeho volím knihu, protože jsem je četla dlouho předtím, než jsem viděla filmy, což mě do značné míry ovlivnilo. Ale i tak mě se bohužel filmy moc nelíbily a knihy jsou pro mě lepší volbou. Krásný článek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nic proti, ale pokud se ti knížky nijak zvlášť nelíbily a z tohohle jsem pochopila, že sérii máš prakticky pořádně ráda jen filmově, proč o ní sakra děláš měsíc na blogu?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak státečné vystupovat jako anonym...

      Vymazat
    2. A co mám asi tak jiného dělat, když nemám žádný účet přes který bych se mohla přihlásit? :D A promiň, ale vážně kvůli jednomu komentáři nehodlám nějaký zakládat. Místo toho bys mi radši mohla dát odpověď na mou otázku a ne úplně odvádět téma.

      Vymazat
    3. Jistě Ti ráda odpovím, jen mě zaráží, proč by ses nemohla podepsat. Jméno snad máš, jiní také píšou komentáře pod anonymem, ovšem podepíší se. :D A k zakládání účtu Tě rozhodně nenutím...
      A abych Ti odpověděla: o tom, že se mi knihy nelíbily nepadlo ani slovo. Vůbec jsi můj článek nepochopila. Knížky se mi líbily, kdyby sis přečetla i jiné články, třeba recenze, možná víš, že jsem z nich byla nadšená...ovšem filmy se mi líbily více....a pokud se s tím nemůžeš smířit....promiň, to už je Tvoje věc.
      A proč pořádám projekt? No kvůli tomu, že mě to baví...a HG mám ráda stejně jakou spousta čtenářů....

      Vymazat
  4. Mně se rozhodně více líbily knihy... Jako ostatně skoro vždycky :) Nejvíc jsem si ovšem zamilovala třetí díl, ten mi opravdu přirostl k srdci :) Snad se bude líbit i Tobě!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)