Síla vzdoru

6:00 kouzelná klubovna 13 Comments




Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.

Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo povstání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo…

Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...

Třetí, závěrečný díl světového knižního bestselleru.


Včera jsem vám napsala, že druhý díl pro mě bude nejlepším dílem, a že jím i zůstane. Ovšem po přečtení závěrečného dílu jsem začala pochybovat.


http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/8c/b2/3c/8cb23cd6fe256789b823700bcfdedbd6.jpgKnížce se musí nechat, že mě bavila číst od samotného začátku. Stačilo si přečíst první slovo a už jsem věděla, že mě bude bavit. Byl to veliký pokrok. I když něco mi říká, že to bude tím, že je třetí díl jediný, který neznám.

Rozhodně se jednalo o nejlepší začátek knihy. Z předchozích dílů jsme zvyklí, že se první polovina táhne, je nudná a zdlouhavá. Ovšem tady vše bylo napínavé a čtivé. Nenarazila jsem ani na jednu jedinou scénu, která by mne nebavila. Což je dalším velkým plusem.

Když jsem o všem začala přemýšlet, napadlo mě, že je Hunger games hodně podobné Divergenci. Tedy Divergence je podobná Hunger games. Teď možná budete mít chuť po mně začít něčím házet, možná budete na obrazovku koukat s otevřenou pusou, ovšem já si za tím stojím. Netvrdím, že je to úplně stejné, ale nějakou podobnost tam vidím. A tak trošku u mě Divergence klesla. Už se mi zdá jako opičárna.

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/22/65/97/2265977209d218793ca9d9e6f19f7c50.jpgKdyž jsem se konečně odhodlala jít na film, přestali ho dávat, proto se na něj neuvěřitelně těším. Říkala jsem si, jak to asi vymyslí, jaké navrhnou kostýmy, jak hodně to bude odlišné… Jak se líbil třetí díl vám?

Jelikož se jedná o poslední díl, musíme se smířit i se smrtí několika postav. Je to pochopitelné, mám ráda, když postava končí společně s příběhem. Jenom mi tady připadala jedna smrt úplně zbytečná. No a druhá mi byla moc líto. Ano, i tady pár slz ukáplo.

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/e5/86/c5/e586c54866a56c8bb04b9505e41c6a58.jpgA teď je přede mnou ta nejtěžší otázka. Jaký díl se mi líbil nejvíce? Já osobně volím druhý díl. Ano, sice pro mne byl třetí díl novinkou, nejvíce si mě získala Vražedná pomsta. Proč? To vám nemůžu prozradit, naspoilerovala bych vám totiž děj. A to nechci.

Síla vzdoru je opravdu skvělé zakončení série. Nudit se u ní rozhodně nebudete. Konec se mi líbí i nelíbí. U někoho jsem spokojená, u někoho však lituji a říkám si, že to bylo zbytečné. Ale co, stejně už to nezměním.

Celou trilogii Hunger games vám z celého srdce doporučuji. Opravdu se jedná o výjimečnou sérii, která si získala spoustu fanoušků. A věřím, že si jich získá ještě hodně. Hladové hry končí, a proto jim uděluji…

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit tady.

Partneři projektu: Šperky i doplňky, Fragment, Fantasyobchod

Zdroj obrázků: tady, tady a tady

Kde najdete reprodrozda?
  • rudá
  • cestování časem
  • recenze

13 komentářů:

  1. Už jsem o nich četla spoustu článků, vesměs pozitivních, takže se možná časem nechám nalákat. Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechej, i když raději počkej na článek, který bude i o filmu. :) A děkuji. :)

      Vymazat
  2. ahoj, tak já jsem 3. díl Hunger Games četla i viděla. Musím říct, že knížka byla super, děj rychle ubíhal a já se nemohla odtrhnout, ale film... ten mě zas tak moc nezaujal. Sice byl vcelku dobrý, ale celá první část byla taková vleklá, nic moc se nedělo. Doufám, že ve druhém dílu bude o to víc akce :). Jinak recenze výborná jako vždy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho jen četla, takže to nemohu posoudit. :/ I když moc se na něj těším. A děkuji, těší mě to. ;)

      Vymazat
  3. a s tou Divergencí máš úplnou pravdu, cítím to stejně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda! :) Aspoň někdo mě nechce zašlapat do země. Docela jsem se toho bála... :D

      Vymazat
  4. Těch zbytečných smrtí tam bylo víc, řekla bych :D Ale jo, já mám trojku ráda, i když mi to ke konci autorka trochu zkazila. Hlavně to je opravdu uzavřené, i když se mi moc nelíbí to klišé "po X letech"...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, tak nějak jsem byla v šoku a smutná, takže jsem si ten konec vychutnat nemohla. :/

      Vymazat
    2. Já se bojím, že až na to půjdu do kina, tak budu řvát už od začátku, protože vím, co přijde :D

      Vymazat
    3. Jo, to je na tom to hrozné... i když, aspoň se na to můžeš psychicky připravit. :D

      Vymazat
  5. Já mám nejradši třetí díl. :) S tou Divergencí souhlasím, byl to jeden z důvodů, proč jsem se na ni po Rezistenci vykašlala. A film se mi vážně líbil, stejně jako ty předchozí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se Ti, třetí díl je opravdu povedený. :) A jsem ráda, že nejsem jediná, dko si to tak myslí. :/ Prostě už se na Divergenci nedívám s takovým nadšením. Docela mě to zklamalo. :(

      Vymazat
  6. Mě se popravdě třetí díl vůbec nelíbil. Katniss mi pořád připomíná nějakou ufňukanou nánu, která se neumí nic jiného než litovat a ten konec to naprosto zkazil. Chápu, že někomu se právě ten konec na knize líbil, ale mě to tam nesedlo a nemůžu se zbavit pocitu, že autorka se už ke konci nesnažila tolik :) Přesto krásná recenze, pořád je to i skvělá sérii, jen mi přijde, že je díl od dílu horší :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)