Vražedná pomsta

6:00 kouzelná klubovna 8 Comments




Jmenuji se Katniss Everdeenová a zvítězila jsem v posledních Hladových hrách.

Strhující příběh lásky a touhy po přežití ve světě plném útlaku a nesvobody pokračuje!

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných...
Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí nebo se plamínek vzpoury rozhoří naplno?

Druhý díl světového knižního bestselleru.

Víte, všichni Hunger games zbožňují. Všude naleznete kladné recenze s plným počtem bodů. Ale já se k tomu snažila přistupovat objektivně tak, abych této sérii moc nenadržovala. A podívejte se, tady je výsledek.

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ff/7d/16/ff7d168620ee1438f8e90f0a73b8755c.jpgVšichni víme, já hlavně z filmu, že první polovina stojí za nic. Táhne se a je o ničem. Ve filmu to tak je, i když v momentě, kdy se na scéně objeví Finnick, je vše mnohem zábavnější. Ovšem v knize mě to bavilo už před Finnickem. Dobře, první půlka není nic extra, ale pořád je lepší než v prvním díle. Což je velký pokrok, který oceňuji.

I přes to, že mě kniha bavila, jsem se nemohla začíst. Přisuzuji to faktu, že jsem dřív viděla film. Na to, jak už možná víte, nejsem zvyklá, vždy si raději nejdřív přečtu knihu. A tím, že jsem věděla, co se stane, jsem asi neměla potřebu číst dál a dál. Jakmile padla druhá polovina, knihu jsem nepustila a dočetla ji do posledního písmenka

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/49/86/62/4986627575db0ad80c0b4cbcac1338eb.jpgA nesmím zapomenout na milé překvapení, které mě čekalo. První díl, jak už víte z mé recenze, byl úplně stejný jako kniha. Nečekala mě v ní žádná scéna, kterou bych už z filmu neznala. A proto jsem se domnívala, že s druhým dílem to bude stejné. Ani nevíte, jak jsem se spletla. (Asi víte, většina už knihy četla, že?) Čekaly na mne scény nové a v tom případě i zábavné. Ani nevíte, jakou jsem z toho měla radost!

Nebudu zapírat, že je druhý díl poutavý a čtivý stejně jako první díl. I když druhý mě zaujal o něco víc. Bavilo mě ho číst, bavilo mě si číst nové scény. Bavil mě příběh a postavy jsem si oblíbila víc než v předchozím díle.

Katniss je zvláštní hrdinka. Je zajímavá a svá. Líbí se mi, že není dokonalá, že má svou hlavu a že je normální. Teď se asi budete divit, ale líbí se mi její sobeckost. Znáte ještě nějakou hrdinku, která je tak (ne)sobecká stejně jako Katniss? To mám na ní ráda. Je tvrdohlavá a (ne)sobecká.

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/26/27/02/262702f54c7dbff7dfac68c8a43efe11.jpgUž dlouho přemýšlím nad tím, kdo je lepší. Gale (Hurikán) nebo Peeta?  To pro mne byla těžká otázka. Až doteď. Ano, prosím fanfáry… radši mám Peetu. (Jo, Baru, můžeš se radovat!)

No ale dámy, povězte, není Finnick větší bůh než Peeta? Pro mě tedy rozhodně. Finnicka mám ráda od začátku, je skvělý, skvělý, skvělý!

Ale teď už končím s rozepisováním, jdu se vrhnout na další díl, bez kterého bych to nevydržela. Rozhodně vám říkám, že se mi Vražedná pomsta líbila mnohem víc než Aréna smrti. Proč? Vražedná pomsta byla zábavnější, napínavější a zamilovanější. Myslím si, že Vražedná pomsta pro mě zůstane nejlepším dílem, ale obávám se, že si plný počet nezaslouží. Slíbila jsem, že k recenzím budu přistupovat objektivně, takže Vražedné pomstě uděluji…
 
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit tady.

Partneři projektu: Šperky i doplňky, Fragment, Fantasyobchod

Zdroje obrázků: tady, tady a tady.

Reprodrozd se schoval tady:
  • polobohové
  • 2. díl
  • recenze


8 komentářů:

  1. Taky mám upřímně radši Finnicka než Peetu (a toho mám radši než Hurikána, ale až od třetího dílu, té jisté události...). Katniss je skutečně zvláštní postava ve všem to návalu literatury, která je vážně určena pro můj věk (na rozdíl od toho zbytku, na který se můj matka s oblibou mračí, když bych neměla číst v mém věku válečné romány...), neboť je reálná a logická. A patrně stejně protivná jako já. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak.... Finnick potom Peeta a poté Hurikán. :) A myslím, že na válečných románech není nic špatného. :) Každý čte to, co ho baví. ;) A ano, také se v ní tak z části vidím. :D

      Vymazat
  2. Hladové hry žeru, taky bych vítězil. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, určitě bych Ti fandila, když to říkáš. :D

      Vymazat
  3. Na sérii Hunger Games se těším. Bohužel jsem ji ještě nečetla. Ale další díl vypadá dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se do ní rychle pusť. Vážně stojí za to. ;) I když mě také trvalo dlouho, než jsem se k ní dostala. :)

      Vymazat
  4. Mě se druhý díl líbil, určitě víc než závěrečný, ale na první v žádném případě nemá, protože ten je top. První polovina mi rychle ubíhala, ale čím víc jsem se blížila ke konci, tím víc se mi blběji četlo a ten konec mi přišel hrozně zmatený, jako by to chtěla mít autorka co nejdřív dopsané.. Krásná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já nevím, zda jsem nějaká narušená nebo co, protože já HG příliš nemusím.:D Popravdě na film jsem se koukla jen kvůli Hutchersonovi a knihu přečetla taky trochu kvůli němu. A výsledek? Dobré, ale znám lepší.. asi jsme si nepadli do noty, což je podle mě docela škoda... :/ ale tak co, třeba jednou to ještě zkusím..
    Co se týše dvojky, tak na ní jsem byla v kině. Opět kvůli Hutchersonovi a taky jsem se dozvěla, že tam měl hrát Chris Massoglia Hurikána :(Ale dvojka se mi tedy líbila rozhodně i knihou mnohem více. Teď nevím jestli mám dát šanci i poslednímu dílu a nebo to raději vzdát s tím, že tato série asi není pro mě :/ :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)