259 stránek, 100 přání a 1 dívka...

16:04 kouzelná klubovna 11 Comments


Aurora, které je třináct let, zabloudí do knihkupectví Magika, ovšem není ledajaké. Je kouzelné. Objevují se tam bytosti, o kterých předtím jenom snila. Mají kouzelné schopnosti, umí létat…a Aurora to odhalí. Kvůli tomu je nucena navštívit „vládkyni“. Ta jí nabídne, že pokud jejich tajemství nikomu neprozradí, dá jí dar. Dar splnit 100 přání. A jen to poslední může splnit sama sobě. Od té chvíle se plní důležitá i nedůležitá přání, dostáváme se do trapných a vtipných situací. A Aurora zažívá i první lásku…

„A já bych zase chtěl, aby se to s váma dneska pěkně houpalo!“ vykřikne ten prevít František.
Koukám na svého bratra, jak se na mě šklebí a současně mě sjíždí ledovým pohledem. S vyhlídkou hrůzných věcí, co se brzy stanou, se na něj rádoby nenuceně usměju.
„Františku, ty můj zlatej…“ dívám se na něj tak mile, jak jen dokážu. „Už jsi někdy slyšel o karmě?“
Zavrtí hlavou.
„To, co děláš,“ a můj hlas najednou klesne o tóninu níž, „se ti vždycky vrátí.“
On jen polkne. (str.63)


5 důvodů, proč si knihu přečíst
Bookshop in Rome1. První věc, které si všimnete, je OBÁLKA. Na internetu nevypadá nejlíp, ale když mi knížka přišla… Páni, byla nádherná! Konečně jsem si mohla prohlédnout do detailů úplně všechno. Je příjemná, hladká a kouzelná. Což se k příběhu hodí. Jen si nejsem jistá, jestli je to důvod, proč si knihu přečíst…

2. Hlavním důvodem je ŘÍM. Na začátku je ho požehnaně, popisy si budete užívat, jelikož jsou autorčinou silnou stránkou.  Potom se začne věnovat jiným věcem, což kouzlu ubírá, ale ke konci už se s tím smíříte. Já nikdy v Římě nebyla, ovšem moc ráda bych se tam podívala. Láká mě. A po přečtení knihy ještě víc. Tak jednou možná…

Rome with a View - Best  spots on high for photos in Rome3. Autorku rozhodně napadl ORIGINÁLNÍ PŘÍBĚH. Jen jsem někdy pochybovala o tom, jestli vůbec ví, o čem píše. O plnění přání jsem nikdy nečetla, bylo to zajímavé, ale stejně se domnívám, že vydání knížky neměla tak uspěchat.

4. V knížce se seznámíte s docela SYMPATICKÝMI POSTAVAMI. Určitě si najdete někoho, koho budete mít rádi. I když upozorňuji vás předem: jsou klasickými postavami – dobré a zlé, namyšlené a dokonalé…no prostě klasická střední škola, i když se o ni nejedná.

5. A posledním důvodem, proč knihu číst, je FRANCIE. Ano, z Říma se dostaneme na školní výlet do města zamilovaných. Znovu si užijete popisy, i když ne tak, jako u Říma. Přesto vás Francie v knize zaujme tak jako mě.


„Tak, děcka, dneska se pustíme do pitvání žáby,“ usmívá se od ucha k uchu pan učitel. I z poslední řady vidím, jak ho těší, že nás může trochu potrápit.
Já se snažím nepozvracet se a raději si zakryju oči, abych se nemusela dívat na tu ubohou ustrašenou bytůstku zavřenou v malé klícce, která vypadá jako pastička na myši. (str. 165)


The #Vatican, #Italy. Check out what we did in #Rome: http://openupnow.net/2014/05/04/dolce-vita-in-rome/5 důvodů, proč ji nečíst
1. Už jste někdy četli ujetý až DIVNÝ ZAČÁTEK? Tak tady ho rozhodně najdete. Říkala jsem si, jestli autorka byla v pořádku. Nevím, prostě mi tam neseděl. Bylo na něm hodně poznat, že je autorka mladou a nezkušenou dívkou…

2. Domnívám se, že většinu mých čtenářů knížka NENADCHNE. V některých částech působí dětsky a zvláště. Bude vám dlouho trvat, než se přes knihu prokoušete, než budete mít chuť si ji číst.

Trevi Fountain, Rome Italy - tradition says throw a coin in the fountain and you will return to Italy again in your lifetime!3. Myslím, že knihu NEMĚLI VYDÁVAT. Nemyslím Jotu, myslím nakladatelství, které knížku vydalo tak mladičké autorce. Četla jsem spoustu krásných příběhu na blozích, které píší třináctileté dívky. A myslím, že jsou lepší než to, co nám Erica předvedla tady.

4. Rozhodně bude znát VĚK autorky. Bylo jí pouhých třináct let, když knížku napsala. A to je podle mě málo na to, aby jí vyšla knížka. Nevím, měla si s tím víc pohrát a určitě by knížka dopadla lépe.

5. Myslím si, že na vás děj bude působit ZDLOUHAVĚ, NĚKDY I NUDNĚ. A to je špatně. V knížce jsou hluchá místa, u kterých budete usínat, anebo nadávat, proč tam vlastně vůbec jsou.


„A teď mě vedeš kam, vážená paní průvodkyně?“ zeptá se mě poté, co aspoň stokrát přikývl při mé přednášce z dějin umění.
„Uvidíš…,“ řeknu tajemně.
Zopakuje to po mně: „Uvidíš?“
„Proč bych ti to měla říkat? Nebylo by to žádné překvapení.“
„Takže se můžu svěřit…do tvých rukou?“
Spokojeně přikývnu. (str.194)


PODTRŽENO, SEČTENO:
Knížka mě moc nenadchla. Bylo mnohem snazší vymýšlet důvody, proč knížku nečíst než číst, ale knížce se musí nechat fakt, že se čte rychle a že u ní nemusíte moc přemýšlet. Doporučuji ji spíše mladším dívkám, tak od deseti let. No a nám, čtrnácti až patnácti letým, ji moc nedoporučuji. A starším už vůbec ne.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.
Knížku si můžete koupit tady.


Tak co, líbil by se vám tento druh recenze?

Zdroj obrázků: tady, tady, tady a tady

11 komentářů:

  1. Recenze na tento způsob vypadá opravdu zajímavě. :D
    Obálka vypadá zajímavě, ale knihu bych si podle tvé rady nejspíš nekoupila. Ale určitě bych si ji chtěla přečíst, abych se přesvědšila o tvých slovech. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jestli to brát pozitivně nebo negativně... :D
      Nekupuj, pokud se chceš přesvědčit, raději si ji přečti z knihovny. Za zkoušku nic nedáš. ;)

      Vymazat
    2. Rozhodně pozitivně. :D

      Vymazat
  2. Tak nějak jsem tušila, že to pro mě nebude, jen co jsem viděla obálku. Zkrátka ve dvaceti už jsem na některé knihy přerostlá :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě! Raději knížku ani neotvírej! :D Ale třeba by se líbila právě Tobě...

      Vymazat
  3. Takhle napsat recenzi mě ještě nenapadlo. :D Ale pěkně se to čte a je to originální. :)
    Jediné, co se mi na knize líbí je ta obálka. Je skutečně krásná, ale ale asi to nikdy nepřečtu no. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Že?? :) Taky se mi moc líbí...jen škoda, že kniha není stejně krásná. To pak obálka může být nejkrásnější a stejně nic... :(

      Vymazat
  4. Mě se nelíbí ani ta obálka, kterou jsem viděla i naživo. A rozhodně to není nic, co bych potřebovala mít doma a tvé důvody proti o dost převyšují ty pro. Nemyslím si, že by se mi kniha líbila a zkoušet to ani nebudu. Hezky napsaná recenze, to se ale musí uznat! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě bych jí určitě nedoporučovala... :D A díky! :)

      Vymazat
  5. Tá obálka je krásna, ale tá kniha neni nič premňa


    http://story-never-ending.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  6. Tady jsem popsala postup k tomu DISQUSu. Během večera ještě udělám kompletní návod i s obrázky. :) Věřím, že se bude pár lidem hodit. :)

    http://mezi-nebem-a-peklem.blogspot.cz/2015/02/jak-vlozit-disqus-na-vas-blogweb.html#comment-1840442321

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)