Rok 2014 pro mě jako knihomola

8:44 kouzelná klubovna 19 Comments

http://www.christianfilmdatabase.com/wp-content/uploads/2013/03/top-10-films.jpg


Milí čtenáři,

Dnes vám prozradím, jakých deset knih se mi v roce 2014 líbilo nejvíce. Netvrdím, že vyšly v roce 2014, pouze jsem je četla. Můj seznam přečtených knih za rok 2014 si můžete přečíst tady.

Dnes jsem zjistila, že mám v knihovně dohromady 57 knih. Není to moc, není to ani málo. Já jsem rozhodně spokojená.

V roce 2014 jsem dohromady přečetla sedmdesát knih a 21 085 stránek. (Tolikrát, že jsem otočila stránkou? Hm, že mi neupadla ruka. :D )

Jsem ráda, že jsem si přečetla spoustu krásných a originálních příběhů. Některé byly skvělé a originální, jiné byly trošičku slabší. Narazila jsem i na knihy, které mě moc nenadchly, ale to už se stává.

Také jsem zjistila, že už se mi nelíbí všechno. Ke knihám jsem začala být hodně kritická, což je pro vás dobře, pro mě už ne tak docela. :)

Teď ale nastal čas vybrat deset nejlepších knih, které jsem si za rok 2014 přečetla…tady jsou:

10. nejlepší kniha
Kukačka – Karolina Limrová (recenze tady)
Sice jsem musela hodně přemýšlet, kterou knihu zvolím, ale věřím a domnívám se, že si Kukačka zaslouží být mezi deseti nejlepšími. Má v sobě něco, co mě přitahuje a láká. Knížku jsem četla rychle, užívala jsem si každý řádek. Rozhodně vám ji doporučuji.
9. nejlepší kniha
Hunger games: Vražedná pomsta – Suzanne Collins (recenze tady)
Ale ano, vy to víte. Hunger games mám ráda. Víc než Divergenci. Je skvělé číst celou sérii, ještě lepší je se na ni dívat. A pokud jste ještě HG nečetli, tak to napravte. Bude to jízda.

8. nejlepší kniha
Beze snů – Josephine Angelini (recenze tady)
Krásná a povedená série. Druhý díl byl o něco lepší, i tak věřím, že si celou sérii vychutnáte. Zbožňuji řecké bohy i polobohy, jsou skvělí. Stejně jako tato série a autorka.
7. nejlepší kniha
Cinder – Marissa Meyer (recenze tady)
Pohádkový děj, pohádková postava a pohádková obálka. (Asi vám nemusím říkat, že je kniha hodně pohádková…) První díl se mi opravdu líbil, doufám, že budou i ty další.
6. nejlepší kniha
Selekce – Kiera Cass (recenze tady)
Komu by se nelíbila? Šaty, plesy, princ, korunka, souboj o princovo srdce…tohle a mnohem víc vám Selekce nabízí. Líbí se mi obálka, děj, postavy…rozhodně si zaslouží místečko na vaší poličce!

5. nejlepší kniha
Potrhaná křídla – Ruta Sepetys (recenze tady)
Tato knížka je má srdcovka. Dostala jsem ji k svátku, moc jsem si ji přála. Do příběhu jsem se ihned vžila, zaujala mě doba, móda i hlavní postavy. Nebyla žádná, která by mi nesedla. Opravdu vám ji z celého srdce doporučuji. Je skvělá, nádherná, dokonalá, úžasná…krásná.

4. nejlepší kniha
Posedlost – Katherine Howe (recenze tady)
Jo, jo a ještě jednou jo! Tahle kráska je záhadná, napínavá a strašidelná. Zaryje se vám pod kůži. Ale pozor! Nebudete se moci odtrhnout! Já z ní byla nadšená, kamarádka říkala, že se dlouho rozjížděla, ale potom…no, bály jsme se stejně.

3. nejlepší kniha
Chvíle před koncem – Lauren Oliver (recenze tady)
ÁÁÁ, Lauren Oliver, má nejoblíbenější autorka. Uvažovala jsem nad tím, jaká knížka byla lepší. Jestli Delirium nebo Chvíle před koncem. Rozhodla jsem se pro knížku, která mě zasáhla. Přesně si vybavuji ten večer, když jsem ji dočetla. Slzy mi tekly po tvářích, byla jsem z toho velice smutná. Ale co, díky tomu se kniha stala výjimečnou.
2. nejlepší kniha
Rudá jako rubín – Kerstin Gier (recenze tady)
Super obálka, super příběh, super postavy, super nápad…Rudá jako rubín je prostě super! Celou sérii jsem si zamilovala, musela jsem si ji půjčit od kamarádky, protože bych to jinak psychicky nepřežila. (Ty máš takové štěstí, Kačko, že ji máš doma!)

1. nejlepší kniha
V šedých tónech – Ruta Sepetys (recenze tady)
A prosím fanfáry. Je tady nejlepší kniha roku 2014! Byla drsná, šílená, nepředstavitelná, krutá a nabitá zoufalstvím. Bohužel byla pravdivá. A to je na tom to nejstrašnější.  Nechci si představovat, jaké to muselo být. Jak potupně a beznadějně se ti lidé museli cítit. Ne, nechci si to představovat. Ani před tím zavírat oči. Ruta Sepetys je jedna z nejlepších autorek, které znám. Doufám, že napíše spoustu krásných knih, jelikož se jedná o poklad. A pokud jste tento poklad ještě neobjevily, tak to rychle napravte.  
Zdroj obrázku: tady

19 komentářů:

  1. V šedých tónech je opravdu jedinečná kniha, bylo mi z ní úplně smutno. Naopak kniha Rudá jako rubín, se mi vůbec nelíbila. Kukačku a Posedlost plánuji na letošní rok.
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si Kukačku i Posedlost přečti. Stojí za to. ;) A mrzí mě, že se Ti rubín nelíbil, já z celé série byla nadšená! :)

      Vymazat
  2. V šedých tónech bych si ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přečti! ;) Tahle knížka by se měla zařadit do povinné četby! :D

      Vymazat
    2. Budu o tom přemýšlet :) N.D.

      Vymazat
    3. To jsem moc ráda! :D Tahle knížka by si to zasloužila. :)

      Vymazat
  3. S výjimkou té desáté všechny knihy znám, ale četla jsem jen některé. Ovšem u většiny mě nepřekvapilo, že se do té desítky dostaly :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si říkala, že mě nepřekvapuje, že mé srdíčko zvolilo zrovna tyto. Jsou zajímavé, originální a krásné. Doporučuji všechny! :)

      Vymazat
  4. V šedých tónech se mi taky strašně líbilo, ale trochu mě naštval ten neuzavřen konec, kter mi pišel trochu ochuzený. Na Chvíle před koncem a Posedlost se taky chystám a po tvém hodnocení se na ně těším ještě více. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ani ne, přišlo by mi to potom hodně zdlouhavé a ubralo by to na kouzlu. Já byla spokojená. :) A do těchto knížek se pusť, věřím, že nezklamou. Budu ráda, když dáš vědět, jak se Ti líbily! :)

      Vymazat
  5. Rudá a Selekcia sú naozaj skvelé knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou, jsem ráda, že se líbily i Tobě! :)

      Vymazat
  6. Hunger games série čtu právě teď a ano, je to jízda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se Ti líbí! ;) Dej vědět, až dočteš, jaké z celé série máš pocity! :)

      Vymazat
  7. V šedých tónech je opravdu úchvatné dílo, které by si měl aspoň jednou přečíst každý a jsem ráda, že tam máš i druhé autorčino dílo, které je též podařené :) Souhlasím snad se všemi až na jednu jedinou a tou je: Beze snů. Sice jsem četla jen první díl, ale ten se mi vůbec nelíbil, takže pochybuji, že by na tom něco dvojka změnila. Ale jinak máš úžasný vůbec! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrzí mě, že se Ti Proroctví nelíbilo tak jako mně. :/ Já si knihu zamilovala, četla se snadno. A jako knihomolka Ti stejně doporučuji druhý díl zkusit. Třeba změníš názor. :) A děkuji! Těší mě, že se s většinou svých čtenářů shodujeme. To svědčí o tom, že by těchto deset knih měl znát každý pravý knihomol! :D

      Vymazat
  8. Rudá jako rubín, Hunger Games i Selekce jsem četla a můžu jejich dokonalost jen potvrdit.. V nejbližší době bych si chtěla přečíst hlavně Lunární kroniky. Jinak moc gratuluji k takovým číslům a přeji hodně štěstí do roku 2015!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to mě těší! :D O Lunárních kronikách jsem neslyšela...ehm, myslíš tím Měsíční kroniky? :) Cinder, Scarlet a Cress? Pokud ano, tak Ti je doporučuji, ani nepostřehneš, že má kniha čtyři sta stránek. :) Zatím jsem četla jen první díl, ale věřím, že se autorka každým dílem zlepšuje. Ostatně...všichni to tvrdí. :D A děkuji, sice by ta čísla mohla být větší, ale já jsem spokojená. A to štestí budu letos potřebovat... :D Tobě také přeji hodně štěstí do roku 2015! :) A hlavně spoustu krásných, dokonalých a úžasných knih! ;)

      Vymazat
  9. Skoro všemi knížkami ses mi trefila do vkusu, i když většinu jsem ještě nečetla. To ta moje občasná nechuť číst knížky, které mám jenom půjčené... A to ze mě bude knihovnice. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)