Svítí hvězdy i pro Eden?

6:00 kouzelná klubovna 0 Comments



Hlavní hrdinka, která se jmenuje Eden, je v posledním ročníku střední školy. Přemýšlí, na jakou vysokou se vydá, co ji čeká v budoucnu. Má kolem sebe partu skvělých kamarádů, s nimiž tráví většinu svého volného času. Nejvíce si rozumí se svým nejlepším kamarádem Connorem. Ovšem, jak to tak bývá, na škole se objeví tajemný, okouzlující a přitažlivý mladík. Co je zač? Jaký je jeho úkol? Nebo dokonce poslání? To vám prozradí knížka Eden, která vychází již 10. února 2015!


Ocenila bych, kdybys už přestal dělat ty pitomý narážky jen proto, že jsem se náhodou svezla s Ryanem. Člověk by skoro řek, že žárlíš!“
„Nežárlím. Jenom mě štve, že ty a Megan a všechny holky v okruhu patnácti kilometrů kolem Perranu děláte, jako by došlo k úplnýmu zatmění slunce pokaždý, když si Ryan Westland sedne na židli.“
Protočila jsem panenky. „Příští tejden už bude okoukanej. A my zase začneme zbožňovat tebe.“ (str.39)

Valentines Day Coloring by Sight Words Free Printable - use in school class party as an activityPřečetli jste si mou anotaci? Myslíte si, že víte o čem je? Možná knížku odsuzujete? Nesmysl! Anotace vám neprozradí vůbec nic. Většinou aspoň tušíte, ale v knížce Eden to tak není. Najednou přijde velké odhalení a vy se nezmůžete na nic jiného než na údiv a šok. A proto bude hodně těžké napsat recenzi, abych vám omylem ani kousíček neprozradila. Ale co, dám se do toho…

Nejdříve nad knížkou mávnete rukou a budete se domnívat, že se jedná o další kousek pro YA čtenáře, jenž se v ničem neliší. Ocitáme se na střední škole, která není ničím výjimečná. Najednou se objeví, jako by spadl z nebe, dokonalý kluk, který se (ne)zamiluje do obyčejné dívky. A tou dívkou je samozřejmě hlavní hrdinka!

V některých pasážích si všimnete podobnosti s některými knižními či filmovými kousky. Tak třeba já našla podobu se Stmíváním a sérií Upíří deníky. Ale nebojte, upířina to není. I tak si budete říkat: „Doháje, já tohle odněkud znám! V jaké knížce to asi bylo?“ Budu ráda, když po přečtení napíšete své typy, kdy se autorka mohla opičit!

„Co to vaříš?“
Vzpomněla jsem si, jak jsem s ním poprvé mluvila v jídelně, když se vyptával na pizzu. „Vegetariánský kebab a vegetariánský burgery.“
„Co jsou vegetariánský burgery?“
Usmála jsem se. „Ty to neznáš? Takže v New Hampshire jste fakt všichni posedlí lovením, střílením a rybařením?“
Ryan se na mě díval, jako by nechápal, co tím chci říct. (str. 37)


Star gazing at nightPotom ale přišel šok. A velký! Najednou mi bylo odhaleno velké tajemství, kterému jsem z počátku nechtěla věřit. Rozhodně se jedná o změnu, věřím, že ji spousta čtenářů a knihomolů uvítá. Koho by totiž bavilo číst jedno a to samé? A naštěstí, tahle knížka se ukázala být originální a neobyčejná.

Psychicky se připravte na články a recenze, jichž bude tento a příští měsíc požehnaně. Jedná se o YA knihu, jak má být, a proto se stane buď oblíbenou, nebo nenáviděnou. Jiná cesta, podle mě, nevede. Domnívám se, že ať zavítáte na jakýkoli blog, bude tam. Takže doporučuji, abyste si knížku přečetli brzy po vydání, abyste si mohli udělat vlastní obrázek.

Knížka je vtipná a milá. Jsou pasáže, kdy se budete smát, další, kdy se budete červenat spolu s hlavní hrdinkou, i takové, kdy budete nenávidět postavy, které se neukáží být zrovna ideální. Eden obsahuje všechny druhy pocitů (pokud mi rozumíte :D) …

„Nemám hlad,“ odpověděla jsem. „Ale díky, že jste na mě mysleli.“
„Kachýnka je dobrá,“ lákal mě Travis. „A tučná. Měla by sis trochu obalit kosti.“
„Radši budu hubená, než abych jedla rozkládající se
mrtvoly.“
Napůl se na mě usmál. „To by mě zajímalo, kdy z té vegetariánské fáze vyrosteš a naučíš se vychutnat si pořádné jídlo.“
„A mě by zajímalo, kdy se ke mně přestaneš chovat tak blahosklonně.“ Ušklíbla jsem se na něj. (str.26)

stunning shot of the bride & groom kissing at nightKe konci se mi knížka zdála zdlouhavá, i přesto jsem nebyla schopná ji pustit. Pokud si právě pokládáte otázku, jestli jsem s koncem spokojená, pak odpovídám ano. Rozhodně. Údajně by měl vyjít i druhý díl, na který se těším už teď.

Postavy jsem si oblíbila. S žádnou jsem vysloveně problém neměla. Někdy jsem měla pocit, že kdybych tam byla, tak bych je nejspíš uškrtila, ale tak to bývá. Vždycky.

Knížka Eden je pěkným, oddechovým čtením. Nesmím zapomenout na fakt, že je originální a neobyčejná. Doporučuji ji dívkám, tak od třinácti let a výš. Myslím, že osloví i čtenářky do věku dvaceti pěti let. Pokud vás má recenze zaujala a domníváte se, že by se vám knížka mohla líbit, tak neváhejte a přečtěte si ji. Stojí za to.


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství YOLI. Vážím si toho.
Knížku si můžete koupit třeba tady.

Zdroje obrázků: tady, tady a tady.




0 komentářů:

Děkuji za každý váš komentář a názor. Jsem vděčná za pozitivní i negativní, proto budu ráda, když napíšete, co si myslíte! :)